سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
زنان مسلمان

حوزه/ یک دختر مسلمان مصری تبار، با سفر به نقاط مختلف کانادا و عکس برداری از بیش از ۲۰۰ دختر مسلمان در زندگی روزمره، سعی دارد تصاویر کلیشه ای و پیش داوری ها پیرامون زنان مسلمان را به چالش بکشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از cbc، یک عکاس دختر مسلمان با استفاده از توانمندی هایش در رشته عکاسی، کلیشه ها و پیش داوری ها پیرامون زنان مسلمان را در جامعه کانادا به چالش می کشد.

عالیا یوسف، 23 ساله با کمک گرفتن از لنزهای دوربینش، سعی دارد جلوه واقعی زنان مسلمان را در جامعه غربی به تصویر درآورد. این دختر مصری تبار که خانواده اش زمانی که 8 سال بیشتر نداشته از مصر به کانادا مهاجرت کرده اند، در یکی از محله های ونکوور بزرگ شده است.

او در دوران نوجوانی و جوانی به خاطر مسلمان بودنش آسیب های زیادی در جامعه غربی متحمل شده و همین مسئله تصمیم او را برای چنین کاری قاطع تر ساخته است.

وی به عنوان یک دانشجوی جوان رشته عکاسی در تورنتو، مسئولیت خود را در قبال مهارت های تصویربرداری پذیرفته و تصمیم گرفت از این توانایی برای مبارزه با روایت های منفی موجود علیه بانوان مسلمان استفاده کند.

پروژه خواهران

این دختر مسلمان کانادایی، مجموعه عکس هایی از زنان مسلمان با عنوان «پروژه خواهران» تشکیل داده است. که  هدف آن مقابله با کلیشه ها علیه بانوان مسلمان می باشد. وی در این راستا در تابستان امسال به بخش های مختلف کانادا سفر کرده و از بیش از 200 بانوی مسلمان عکس برداری کرده است. این تصاویر زنان مسلمان را در زندگی روزمره، خرید کردن، سرکار رفتن و غیره نشان می دهند.

یوسف در این باره گفت: زنان مسلمان دائما یک تصویر یک بعدی از آنان نشان داده می شود و آن این است که سرکوب شده و ساکت هستند و زندگی شان تحت کنترل مردان می باشد و به خواسته شریک زندگی شان عمل می کنند.

وی که زنان زیادی را خلاف این نظریه در اطراف خودش در خانواده و دوستانش دیده در ادامه گفت: من می خواستم با این ایده که تمامی زنان مسلمان را می توان با یک قلمو نقاشی کرد مخالفتم را نشان دهم و در عوض زنان مسلمان را انسان نشان دهم

و زندگی هر روزه آن ها را متنوع سازم. و نوری بر روی زندگی زنان مسلمانی که تار و پود هر روزه جامعه کانادا را تشکیل می دهند بتابم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha