شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
مدیر کل اوقاف مازندران

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که در حال حاضر نیز نیازمند تقویت موقوفات مربوط به حوزه های علمیه هستیم، گفت: یکی از بهترین راه هایی که می تواند موجب تقویت و گسترش فعالیت های حوزه های علمیه شود سوق دادن واقفان خیر اندیش به سوی حوزه های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مازندران، حجت الاسلام ابراهیم حیدری، مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران، امروز در نشستی با مسؤولان حوزه علمیه استان با اشاره به این که یکی از اقدامات مهمی که این سازمان در سال های اخیر انجام داده پیگیری احیاء موقوفات حوزه های علمیه بوده است، گفت: در این راستا تاکنون موقوفات بسیاری که مربوط به مدارس علمیه بوده شناسایی و احیاء شده است.

وی با بیان این که موقوفات بسیاری در طول تاریخ از سوی علما و فقهای دینی به منظور رونق و حمایت از حوزه های علمیه وقف شده است، افزود: متأسفانه این موقوفات در ادوار مختلف به دلیل عدم توجه کافی به فراموشی سپرده شده اند.

حجت الاسلام حیدری از موقوفات به عنوان یکی از بهترین پشتوانه حوزه های علمیه در طول تاریخ عنوان کرد و گفت: علمای بزرگ مدارس علمیه را با عواید حاصل از موقوفات اداره می کردند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با تأکید براین که حفظ استقلال یکی از مهم ترین کارکردهای موقوفات حوزه های علمیه بوده است، خاطرنشان کرد: حوزه ها از گذشته تا به امروز همواره با وجوهات شرعیه اداره می شدند و این شاخصه مهم حوزه های علمیه امروز نیز پابرجاست.

وی با اشاره به این که شناسایی و احیاء موقوفات مربوط به حوزه های علمیه را به طور جدی دنبال خواهیم کرد، افزود: امروز حمایت از حوزه علمیه به عنوان تنها مرکز حفظ و گسترش دین و معارف اهل بیت(ع) وظیفه همگان است.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که حوزه علیرغم ظرفیت و امکاناتی که داشته و دارد، اما هیچ گاه حاضر نشده زیر بار دولت برود، تصریح کرد: علما و مراجع عظام دینی همواره بر ضرورت حفظ استقلال حوزه های علمیه تأکید داشته و دارند و این امر بسیار ارزشمند است.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به این که موقوفات همواره پشتوانه محکمی برای برنامه های دینی و فرهنگی بوده اند، خاطرنشان کرد: امروز بیش از 70 درصد موقوفات استان مربوط به عزاداری حسینی است.

استاد حوزه علمیه مازندران با بیان این که موقوفات یکی از دلایل رشد و گسترش فرهنگ عاشورا در جامعه اسلامی بوده است، تصریح کرد: تنها در ماه محرم بیش از بیست میلیارد ریال از محل موقوفات استان برای عزاداری حسینی هزینه شده است.

حجت الاسلام حیدری با تأکید براین که در حال حاضر نیز نیازمند تقویت موقوفات مربوط به حوزه های علمیه هستیم، خاطرنشان کرد: یکی از بهترین راه هایی که می تواند موجب تقویت و گسترش فعالیت های حوزه های علمیه شود سوق دادن واقفان خیر اندیش به سوی حوزه های علمیه است.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha