پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
اخبار جهان

حوزه/ چشم انداز برترین اخبار ایران و جهان در ۲۴ ساعت گذشته، با گزینش اهمّ رویدادهای سیاسی، اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی از رسانه های مختلف در بسته‌ی خبری صبحگاهی تقدیم حضور کاربران محترم «خبرگزاری حوزه» می‌گردد،انتظار داریم با ارائه نظرات ارزشمند شما فرهیختگان گرامی، پویش روزافزون آن را شاهد باشیم.

خیانت نفوذی میرجاوه را فلج کرد

بنابه اعلام منابع آگاه ، ۱۴ نفر از نیروهای بسیجی طرح امنیت و هنگ مرزی میرجاوه بامداد امروز بدست اعضای گروهک تروریستی ربوده شدند.بر اساس آخرین خبرها ۷ نفر از این افراد نیروهای بسیج طرح امنیت، ۵ نفر نیروهای هنگ مرزی میرجاوه و ۲ نفر نیروهای اطلاعات سپاه هستند که بین ساعت چهار تا پنج بامداد امروز در منطقه صفر مرزی لولکدان ربوده شده اند.منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه است که در ۵۰ کیلومتری شهر میرجاوه قرار دارد.روابط عمومی قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در پایان تاکید کرده است: عملیات تعقیب اشرار، تروریست ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزاد سازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر درمناطق مرزی قرار گرفته است و ازدولت پاکستان نیز انتظار می‌رود با اشرار و تروریست هایی که در جوار مرزهای آنان لانه کرده و از سوی برخی کشورهای مرتجع شرور و تروریست پرور منطقه حمایت و به کارگیری می شوند، برخورد جدی داشته و به سرعت نسبت به آزادی و تحویل مرزبانان  اقدام کند.

 

مقاومت انتقام جنایت اهواز را از امیر داعش در دیاله گرفت

روابط عمومی کل سپاه از هلاکت «ابوضحی»، امیر داعش در استان دیاله و طراح اصلی حادثه تروریستی اخیر اهواز در عملیات غافلگیرانه نیروهای مقاومت در استان دیاله عراق خبر داد.در این اطلاعیه آمده است: طی عملیات شناسایی و غافلگیری نیروهای مقاومت که صبح امروز (سه شنبه ۲۴مهر ماه ) در استان دیاله عراق صورت گرفت، «ابوضحی» امیر داعش در این استان و طراح و برنامه ریز اصلی جنایت تروریستی اخیر اهواز همراه با چهار تروریست دیگر به هلاکت رسیدند.گفتنی است: تروریست‌های تکفیری ۳۱ شهریورماه سال جاری با ارتکاب جنایتی جمعی از هموطنان عزیز و مدافعین میهن اسلامی از جمله کودک چهارساله و جانباز ۷۰ درصد دفاع مقدس را به شهادت رساندند.

 

دکترین ترامپ در قبال تهران کم آورد

وزیر خارجه آمریکا در یادداشتی در یک مجله آمریکایی به تشریح دکترین سیاست خارجی رئیس‌جمهور کشورش پرداخته و نوشته واشنگتن قصد ورود به یک درگیری نظامی دیگر در خاورمیانه را (غرب آسیا) ندارد.«مایک پامپئو»، وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه رویکردهای ضدایرانی در مقاله‌ای که روز سه‌شنبه در  مجله «فارن‌افرز» با عنوان «مقابله با ایران» منتشر کرده، به تشریح سیاست خارجی «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا پرداخته است. پامپئو در این مقاله، آنچه به گفته وی «حکومت‌های قانون‌گریز» خوانده شده را چالش جدید پیش روی آمریکا توصیف و ادعا کرده ایران و کره شمالی اصلی‌ترین حکومت‌های اینچنینی در دنیا هستند. او ادعا کرده تهران و پیونگ‌یانگ چندین دهه به دنبال برنامه‌های تسلیحات هسته‌ای بوده‌اند.پامپئو ادعا کرده توافق دولت قبلی آمریکا یا «برنامه جامع اقدام مشترک» (برجام) نتوانسته به «بلندپروازی‌های هسته‌ای» ایران پایان دهد. وی می‌نویسد: «در واقع، چون ایران می‌دانست که دولت اوباما حفظ برجام را به هر چیزی دیگر ترجیح خواهد داد این توافق موجب ایجاد حس مصونیت در ایران شده و به آن امکان داد حمایت خود را از فعالیت‌های مخرب افزایش دهد.»

 

شنود جنجالی در پایتخت تکذیب شد

مرکز ارتباطات و امور بین الملل شهرداری تهران در اطلاعیه ای «شنود» در شهرداری تهران را تکذیب کرد. در پی فضاسازی‌های رسانه‌ای غیراخلاقی اخیر، به اطلاع عموم می‌رساند اتهام واهی اعمال شنود از طرف شهردار و عوامل شهرداری تهران قویاً تکذیب می‌شود.در ادامه تاکید شده حوزه حقوقی شهرداری تهران به منظور صیانت از منافع، مصالح جامعه و برخورد با چنین رفتارهای غیرقانونی و خلاف اخلاق، نشر اکاذیب، توهین و افترای وارده را از طریق طرح شکایت در مراجع قانونی پیگیری خواهد کرد و تا حصول نتیجه از پای نخواهد نشست.مطالبی در فضای مجازی مبنی بر اینکه شهردار تهران پس از شنود مکالمات دو تن از مدیران این نهاد نسبت به برکناری آنها اقدام کرده است منتشر شد.

 

ناجا مبادلات ارزی خیابانی را ممنوع کرد

فرمانده انتظامی پایتخت گفت: هرگونه خرید و فروش ارز در خیابان کوچه و چهارراه ممنوع است و فقط صرافیهای مجاز می‌توانند ارز را خرید و فروش کنند.سردار حسین رحیمی اظهار کرد: شانزدهمین مرحله طرح رعد در یک هفته گذشته در پلیس پیشگیری به اجرا درآمد، در این مرحله از طرح همکاران در کلانتریها و پلیس پیشگیری 218 حکم قضایی اخذ کرده و به 218 مخفیگاه و محل جرم مجرمان در سطح تهران هجوم بردند، در مجموع در 48 ساعت گذشته 675 نفر سارق، مالخر و سایر مجرمان بازداشت شدند.

 

ایران در راس فائو قرار گرفت

در مراسم روز جهانی غذا در رم، ایران به ریاست کمیته راهبردی کشاروزی سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد (فائو) برای دو سال آینده انتخاب شد. کشورمان که همواره نقش مفیدی در تحقق اهداف فائو در جهان ایفا کرده است، به عنوان رئیس کمیته راهبردی کشاورزی این نهاد بین المللی برای 2 سال آینده انتخاب شد."محمد حسین عمادی" نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران در فائو گفت:« کمیته راهبردی کشاورزی موسوم به COAG وظیفه تدوین و تنظیم سیاست های فنی و کارشناسی فائو را برعهده دارد. از این طریق امکان دستیابی سازمان خوار و بار جهانی به اهداف راهبردی خود که کاهش فقر و‌کرسنگی با ارتقإی بهره وری کشاورزی و کاهش ضایعات است ،فراهم خواهد شد».کارشناسان فائو با تاکید بر این که تنها راه حل ممکن برای برون رفت از این وضعیت بحرانی حمایت همه جانبه از رشد اقتصاد جهانی بر پایه کشاورزی است؛ اعلام کردند: جنگ، شرایط آب و هوایی وخیم ناشی از تغییرات اقلیمی و رکود اقتصادی مسیر پیشرفت در نبرد ضد گرسنگی و سوءتغذیه را با مانع روبرو کرده است.سازمان خواربار و کشاورزی ملل متحد(فائو) هر سال در روز 16 اکتبر روز جهانی غذا را که همزمان با تأسیس این سازمان در سال 1945 است گرامی می‌دارد. به همین مناسبت، مراسم‌هایی در بیش از 150 کشور عضو از جمله جمهوری اسلامی ایران برگزار می‌شود.

 

قانون بازنشسته ها وزارت خانه ها را خانه تکانی کرد

وزارت ورزش و جوانان در راستای تغییرات در فدراسیون های ورزشی به خاطر قانون منع بکارگیری بازنشسته ها، روسای چهار فدراسیون را کنار گذاشت که در بین آنها مرحوم بهرام شفیع هم بود. محمدرضا داورزنی در توضیح این تغییرات گفت: امروز تکلیف سرپرستی چهار فدراسیون هاکی، ناشنوایان، قایقرانی و چوگان مشخص شد. احمد گواری به عنوان سرپرست فدراسیون قایقرانی، حسن سلگی به عنوان سرپرست فدراسیون ناشنوایان، یاشار بی غم سرپرست فدراسیون چوگان و حسن اباذری به عنوان سرپرست فدراسیون هاکی معرفی شدند. (مرحوم بهرام شفیع که هفته گذشته به دیار باقی شتافت رئیس فدراسیون هاکی بود.)داورزنی در خاتمه با بیان این نکته که وزارت ورزش و جوانان برای حفظ و توسعه کرسی های بین المللی که در اختیار کشورمان است مجدانه در تلاش و تکاپوست خاطر نشان ساخت: روند جایگزینی کاندیداهای جدید با روسای  پیشین صدمه و خللی در پست هایی که در اختیار افراد است وارد نخواهد کرد. برخی از این پست ها در اختیار شخصیت حقوقی افراد است که پس از انتخاب رئیس جدید، این سمت نیز منتقل می شود و برخی در اختیار شخصیت حقیقی افراد است که وزارتخانه و فدراسیون برای حفظ این سمت از این افراد حمایت خواهد کرد.

 

یک مقام مسئول به وزرای روحانی ضرب‌الاجل داد

توجه به الزاماتی که تبصره 20 قانون بودجه امسال برای کاهش هزینه های قوه مجریه مشخص کرده، یک مقام مسئول با ارسال ابلاغیه ای به همه اعضای کابینه از آن ها خواسته است ظرف یک ماه آینده زمینه های کاهش هزینه های مجموعه خود در اموری مثل برگزاری همایش، هزینه های مصرفی و ملزومات اداری، سفرهای خارجی و ماموریت اداری داخلی را شناسایی و گزارش آن را به سازمان برنامه و بودجه ارائه کنند.

 

حضور نفت خام در بورس قطعی شد

اطلاعیه عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل در سایت بورس انرژی ایران منتشر شد.اطلاعیه عرضه نفت خام سبک شرکت ملی نفت ایران در رینگ بین الملل در سایت بورس انرژی ایران منتشر شد.در این راستا، با توجه به فراهم شدن زمینه‌های قانونی و نهایی‌سازی چارچوب و اصول کلیدی موضوع توسط مراجع ذیصلاح، شرکت ملی نفت ایران با همکاری بورس انرژی ایران و شرکت سپرده‌گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه، ساز و کار اجرایی و جزئیات شرایط عرضه را طراحی و جمع‌بندی کرده است. ایجاد فضایی شفاف و سالم جهت استفاده از پتانسیل‌های بخش غیردولتی جهت صادرات نفت‌خام از مزایای اصلی این طرح خواهد بود.تحویل نفت‌خام به خریداران در محموله‌های حداقل ۵ هزار تنی (معادل حدود ۳۵ هزار بشکه استاندارد) قابل انجام بوده و البته، خریداران می توانند با تجمیع قراردادهای خرید، نسبت به برداشت محموله‌های بزرگتر اقدام کنند.

 

مافیای سیگار در کوچه‌پس‌کوچه‌های تهران گیر کرد

اتفاقات اخیر بازار سیگار میلیاردها تومان به جیب کسانی ریخت که بعضی‌ها «مافیا» می‌نامندشان؛ مافیایی که هیچکس حرفی درباره‌شان نمی‌زند؛ وقتی هم از کف بازاری‌ها میپرسی، یا چپ چپ نگاهت می‌کنند یا شانه بالا می‌اندازند و یک «نمی‌دانم» می‌پرانند و خلاص.توی مغازه‌های بازار حضرتی، تا سقف سیگار چیده‌اند.خیلی‌ها معتقدند اتفاقاتی که این چند ماهه در بازار سیگار کشور و صدالبته در کوچه‌پس‌کوچه‌های بازار مولوی افتاده انقدر جالب و عجیب است که برای خیلی‌ها باورکردنی نیست؛ اینکه در همین بازار و درست در همین چند ماه، بعضی‌ها آنقدر پول جابجا کردند که حسابش با کرام الکاتبین است. سیگارفروش‌ها و مشتری‌های بازار حضرتی آنقدر سرشان شلوغ است که خیلی وقت برای توضیح دادن آنچه در این کوچه در حال اتفاق است ندارند؛ بعضی‌هایشان اگر خیلی لطف کنند، یک جمله سربالا جواب می‌دهند و نهایتاً با حرکت سر و گردن و شانه بالاانداختن‌های زورکی یک «نمی‌دانیم» می‌پرانند و خلاص.

 

پایتخت غذای ایران نامزد جهانی شد

یکی از شهرهای شمالی، پایتخت غذای ایران و از خلاق‌ترین شهر‌های خوراک‌شناسی جهان شناخته شده است. باید بدانیم که غذا بخشی از هویت نقاط مختلف جهان است و به اندازه‌ای مهم است که توجه مدیران یونسکو را نیز به خود جلب کرده است به نحوی که برخی از شهر‌های جهان را به عنوان خلاق‌ترین شهر‌های خوراک‌شناسی جهان به ثبت رسانده‌اند.شبکه شهر‌های خلاق خوراک‌شناسی دارای ۱۸ عضو احتمالی است که از آن جمله می‌توان به رشت، شنگژو، پارما و توسان اشاره کرد. در اصل این شهر‌ها دارای بیشترین تنوع غذایی هستند.تنوع غذایی شهر‌ها می‌تواند یکی از توانایی‌های آنها برای جذب گردشگر باشد.

 

آمریکا تحریم‌های بانکی علیه تهران وضع کرد

وزارت خزانه‌داری آمریکا بانک‌ های ملت، مهر اقتصاد، سینا، پارسیان، گروه صنعتی بهمن، تراکتورسازی ایران و شرکت فولاد مبارکه اصفهان را تحریم کرد.دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا (OFAC) اعلام کرد ۲۰ نهاد و شرکت مرتبط با بنیاد تعاون بسیج که از فعالیتهای بسیج حمایت می کردند از سوی این وزارتخانه مورد تحریم قرار گرفته است.تحریم های مذکور به بهانه «مبارزه علیه تروریسم» هستند.در بیانیه صادره توسط دفتر نظارت بر دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌ داری آمریکا این تحریم ها به بهانه حمایت مالی این ۲۰ نهاد از بسیج تحت تحریم قرار گرفته اند.اشخاص حقوقی در آمریکا از انجام هر گونه کار و تجارت با افراد یا نهادهای ذیل این لیست سیاه منع شده اند.بانکها و شرکتهایی که از سوی وزارت خزانه داری آمریکا تحریم شده اند بدین قرار هستند:شرکت سرمایه‌گذاری اندیشه مهرآوران،گروه بهمن،شرکت تولید زینک بندرعباس،بانک ملت،بنیاد تعاون بسیج،شرکت کالسیمین،شرکت فولاد مبارکه اصفهان،شرکت تراکتورسازی ایران،شرکت توسعه معادن زینک ایران،بانک مهر اقتصاد،گروه مالی مهر اقتصاد،شرکت سرمایه‌گذاری نگین ساحل رویال،بانک پارسیان،شرکت کاتالیست شیمیایی پارسیان،شرکت ذوب زینک قشم،بانک سینا،شرکت سرمایه‌گذاری طبیعت‌گردان آتیه ایرانیان،شرکت سرمایه‌گذاری تکتار،شرکت مهندسی تکنوتار،شرکت اسیدسازی زنجان

 

ماراتن انتخاب شهردار دوباره آغاز شد

شورای شهر تهران در یک سال گذشته فراز و نشیب های فراوانی را پشت سرگذاشته است. این در حالی است که به نظر می رسد با قطعی شدن رفتن محمدعلی افشانی از شهرداری و با توجه به سابقه یک ساله شورای شهر تهران می باید منتظر تشدید اختلافات و سهم خواهی ها بود. حضور محسن هاشمی در لیست اصلاح طلبان بدلیل سابقه خانوادگی و تجربه مدیریت شهری به نسبت دیگر اعضای فهرست که آشنایی کمتری داشتند به عنوان یکی از فاکتورهای مثبت لیست نام برده می شد اما به نظر می رسد حضور وی با چالش هایی نیز همراه بوده است. البته اسامی دیگری نیز برای شهرداری تهران در رسانه ها مطرح می شوند که از آن جمله می توان به عباس آخوندی، پیروز حناچی، علی ربیعی و ...  اشاره کرد اما به نظر می رسد با توجه به تعدد دیدگاه ها نباید انتظار داشت که شورای شهر بتواند در فرصت باقیمانده تا 26 آبان به یک جمع بندی برسد و شاید اعضا ناچار شوند برای سومین بار هدایت شهر تهران را به یک سرپرست واگذار کنند.

 

سپاه موشک‌های دریایی را ۷۰۰ کیلومتری کرد

فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: پهپادهای بمب‌افکن ما با استفاده از بمب‌های هوشمند، ۷۰۰ عملیات رزمی علیه داعش در صحنه نبرد سوریه داشته و در انهدام تانک‌ها، ‌نفربرها،‌ ماشین‌های انتحاری و سنگرهای توپ ۲۳ میلی‌متری از آنها بهره‌برداری شد.سردار حاجی‌زاده در همین زمینه اشاره کرد: «رهبر معظم انقلاب در سال 1386 به فرمانده وقت نیرو فرموده بودند؛ «من نمی‌دانم با موشک بالستیک زمین به زمین می‌شود کشتی را زد یا نه؟ و اگر بتوانید این کار را بکنید، ‌کار بزرگی است.» ما برای تبعیت از ایشان، بچه‌ها را فعال کردیم و امروز موفق شده‌ایم موشک ساحل به دریای بالستیک و نه کروز را که خود یک فناوری پیچیده دارد، تولید کنیم و از فاصله 700 کیلومتری ناو و کشتی را مورد هدف قرار دهیم.»وی افزود: «امروز موشک‌های تولیدی ما از 200 کیلومتر تا 2000 کیلومتر همه نقطه‌زن هستند و موشک‌های تولیدی گذشته هم همه در حال تبدیل شدن به نقطه‌زن هستند.»

 

خوش‌گذرانی ارزی تمام شد

بانک مرکزی لغو بندی از بخشنامه ارزی در مورد صادرکنندگان به عراق و هرات را به وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام کرده است و براین اساس تاکید شده که تمامی صادرکنندگان موظف هستند درآمد صادراتی خود را مطابق با دستورالعمل و ضوابط اجرایی "رفع تعهد ارزی صادرکنندگان و برگشت ارز حاصل از صادرات" به چرخه صادراتی برگردانند.این بخشنامه متوجه صادرکنندگانی می‌شود که مقصد نهایی آنها کشورهای عراق و افغانستان است و تاکید شده که بعد از لغو این استثنا باید تمامی صادرکنندگان ارز خود را به چرخه اقتصادی برگردانند. در این حالت ارز آنها نیز باید با نرخ بازار ثانویه عرضه شود، نه با نرخ بازار آزاد یا هیچ مقصد دیگری.

 

سن فرسودگی انواع خودرو و موتورسیکلت تعیین شد

هیات وزیران سن فرسودگی انواع خودرو و موتورسیکلت را برحسب نوع موتور احتراقی (بنزینی، دوگانه سوز، برقی و هیبریدی) بین 6 تا 20سال تعیین کرد. وزارت صنعت، معدن و تجارت، بر اساس تصمیم هیات وزیران سن فرسودگی خودروهای عمومی شامل سواری تاکسی و استیشن ون و سواری کار را بر حسب بنزینی و دوگانه سوز بودن 10 سال و پایه گاز سوز 12 سال اعلام شد.خودروهای برقی و هیبریدی و نیز تاکسی هایی که بنابر پیشنهاد وزارت کشور یا وزارت راه و شهرسازی و تایید سازمان حفاظت محیط زیست و سازمان ملی استاندارد کیفیت مناسبی دارند پس از 15 سال فرسوده می شود.همچنین سن فرسودگی وانت پایه گاز سوز 15 سال و بنزینی و دوگانه سوز دیزلی 14 سال تعیین شد.بر اساس این مصوبه، سن فرسودگی اتوبوس درون شهری بر حسب سوخت دیزلی 10 سال، پایه گاز سوز 12 سال و ‌برقی (منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی) 20 سال است.سن فرسودگی مینی بوس و میدل باس درون شهری و برون شهری دیزلی نیز 10 سال، ‌پایه گازسوز 12 سال و برقی (منوط به بازسازی و رعایت قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی) 20 سال مقرر شد.با تصمیم هیات وزیران، سن فرسودگی اتوبوس برون شهری 15 سال و کشنده، کامیون و کامیونت 22 سال است.برای موتورسیکلت بنزینی کاربراتوری 6 سال، بنزینی انژکتوری هشت سال، برقی 12 سال و سواری دولتی 15 سال به عنوان سن فرسودگی تعیین شد.

 

روانگردان های جدید به خط زرد رسیدند

مدیر کل تحقیقات و آموزش ستاد مبارزه با مواد مخدر نهاد ریاست جمهوری گفت: عرضه انواع روانگردان های جدید در جهان طی 10 سال گذشته 384 درصد افزایش داشته است که این امر شرایط را برای مقابله با مواد مخدر پیچیده تر می کند. دکتر حمید صرامی افزود: در سال 2006 انواع روانگردان ها 166 نوع بودند که این تعداد در سال 2016 به بیش از 803 نوع افزایش یافته است.وی اظهار داشت: روند فزاینده عرضه مواد مخدر در کشور افغانستان طی 10 سال اخیر و تولید سالانه 10 هزار و 500 تن مواد مخدر در این کشور برای همسایگانش از جمله ایران خطر بزرگی محسوب می شود. وی گفت: گرایش نوجوانان و نوجوانان به مواد مخدر، زنانه شدن اعتیاد و گرایش افراد تحصیل کرده و شاغل به این مواد از چالشهای کنونی حوزه مقابله با مواد مخدر است.صرامی افزود: شواهد نشان می دهد که جهان در سال 2025 با افزایش فزاینده مواد مخدر مواجه خواهد شد و برای کنترل و مقابله با این شرایط نهادینه شدن برنامه های پیشگیری ضروری است.وی گفت: بررسی های انجام شده نشان می دهد میانگین مصرف مواد مخدر در استان خراسان رضوی از میانگین کشوری کمتر است.

 

بم به محموله میلیاردی مرفین ایست داد

دادستان عمومی وانقلاب شهرستان بم از انهدام یکی از باندهای قاچاق مسلحانه محموله های کلان مواد مخدر مرفین در شرق استان کرمان خبر داد و گفت : محموله میلیاردی این ماده افیونی در شهرستان بم متوقف شد. محمد ضیاءالدینی افزود:شامگاه گذشته طی دو عملیات انجام گرفته توسط سربازان گمنام امام زمان (عج) در اداره اطلاعات شهرستان بم، در مجموع 612کیلو و 800گرم مرفین و 212 کیلوگرم تریاک کشف و ضبط شده است. دادستان بم خاطرنشان کرد: سرانجام شامگاه گذشته افسران اطلاعاتی موفق شدند در دو نقطه مختلف باند مذکور را مورد ضربه قرار دهند و در این عملیات علاوه بر کشف مواد فوق،مقادیر لوازم و تجهیزات لجستیکی از قبیل یک دستگاه کامیونت و یک خودروی سواری توقیف شده است. شهرستان بم در 195کیلومتری شرق کرمان قرار دارد .

 

بگیر و ببند در شهرداری پایتخت تایید شد

سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران دستگیری سه کارمند شهرداری تهران را تایید کرد. علی اعطا موضوع دستگیری سه کارمند شهرداری تهران را تایید کرد و گفت: از جزئیات ماجرا اطلاعی ندارم و نمی‌دانم این افراد به دلیل چه اتهاماتی دستگیر شده‌اند .افشانی در همایش فصلی مدیران و کارکنان شهرداری تصریح کرد: اداره بازرسی ما با فساد به شدیدترین وجه برخورد می کند، افرادی که مرتکب فساد شوند بدانند بزودی سراغشان خواهیم آمد و نقطه امنی برای اقداماتشان در شهرداری وجود ندارد.شهردار تهران اضافه کرد: این سازمان با مردم سروکار دارد و مطمئنم اگر صادقانه با فساد مقابله کنیم مردم هم از ما حمایت خواهند کرد.

 

زندانیان مهریه سر به فلک کشیدند

ستاد مردمی رسیدگی به امور دیه اعلام کرد: ابتدای امسال تعداد زندانیان مهریه 2978 نفر بود که به دلایلی مثل افزایش قیمت سکه تعداد این زندانیان رشد 40 درصدی داشته و در مقایسه با‌ آمار سال 93 تعداد این زندانیان 71 درصد بیشتر شده است. از چهار هزار و 194 زندانی مهریه، استان فارس با 514 زندانی بیشترین آمار محکومان مهریه را به خود اختصاص داده است.این ستاد مردمی افزود: پس از استان فارس، استانهای تهران و اصفهان هر کدام با 431 بدهکار، بیشترین آمار محکومان مهریه را به خود اختصاص داده و در مقابل خراسان‌ شمالی فقط 27 مددجوی مهریه دارد.مهریه‌های پرداخت نشدنی تا سال‌های قبل فقط یک معضل بزرگ بود اما هزینه‌های سنگین قضایی و پیگیری‌های انتظامی و البته رشد 71 درصدی این بدهکاران این روزها موضوع مهریه را به یک بحران تبدیل کرده است.با مقایسه تعداد زندانیان مهریه در پنج سال اخیر (به جز سال 1396 که تغییر چندانی در مورد آن ثبت نشده) شاهد رشد روز افزون این بدهکاران مالی هستیم؛ به نحوی که از تعداد دو هزار و 148 زندانی در فروردین سال 93 امروز در یک روند افزایشی بدهکاران مهریه رشدی دو برابری داشته‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha