چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام والمسلمین زمانی

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه بیان داشت: سناریو تجزیه‌طلبی تجربه موفق استعمار به شمار می‌رود، در ۴۰۰ ساله اخیر از سوی استعمار و همچنین قبل از اسلام از سوی فراعنه صورت گرفته و قرآن دراین‌باره، فرعون را عامل تجزیه‌طلبی و اختلاف بین مردم معرفی می‌کند.

حجت‌الاسلام‌ والمسلمین محمدحسن زمانی مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری حوزه؛ با اشاره به برنامه های تجزیه طلبانه دشمن در کشور  و اقدامات کور تروریستی برای ایجاد اختلاف و دو دستگی در جامعه، حادثه تروریستی اهواز که منجر به شهادت 24 نفر و مجروح شدن تعداد زیادی از هم‌وطنان ایرانی شد را مورد توجه قرارداد و بیان داشت: این حادثه به‌ظاهر، از سوی یک جریان ضدانقلاب و یک گروهک تروریستی حاصل شد، اما در حقیقت مدیریت آن از سوی شیطان بزرگ، آمریکا تدبیر شده است.

وی تصریح کرد: این گروهک تروریستی در بیست سال گذشته تأسیس‌شده که ریشه در جریان‌های قبل از انقلاب دارد و دارای دو ماهیت ترکیب‌شده از جهان‌بینی وهابی گری و تکفیری عربستان و تفکر ماهیت قوم‌گرایی و تجزیه‌طلبی هویتی است و این دو تفکر هر دو ریشه در توطئه استکبار جهانی دارد و برای اثبات این ادعا اسنادی را بیان خواهم کرد.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه با اشاره به اسناد توطئه آمریکا نسبت به جریان تکفیری، ابراز داشت: کتاب «گزینه‌های دشوار» که از سوی هیلاری کلینتون وزیر خارجه سابق آمریکا تألیف شده؛ یکی از اسنادی است که بیان می‌کند آمریکا در ایجاد جریان تکفیر دست داشته است.

وی ادامه داد: نویسنده کتاب گزینه‌های دشوار نوشته است: «من به 112 کشور جهان سفرکرده بودم و با برخی از دوستان این توافق حاصل شد تا به‌محض اعلام تأسیس داعش این گروه به رسمیت شناخته شود اما ناگهان همه‌چیز فروپاشید، توافق شده بود تا دولت اسلامی داعش در 5/7/2013 اعلام شود و ما منتظر اعلام تأسیس آن بودیم تا ما و اروپا هر چه سریع‌تر آن را به رسمیت بشناسیم اما همه‌چیز در مقابل ما بدون هشدار قبلی فروریخت، اقدام هولناکی رخ داد، ما به توسل به‌زور تکیه کردیم اما نتیجه نداد.» این اولین اعتراف رسمی از سوی وزیر خارجه سابق آمریکا بیان شد که در مواردی نیز این مسئله در رسانه‌ها از وی اعلام‌شده است و جملات دیگری همچون «ما داعش را برای تقسیم خاورمیانه ایجاد کردیم» را   او مطرح کرده‌ است؛ ازاین‌رو جریان تکفیر گاهی بانام داعش و گاهی بانام جبهة النصرة و گاهی نیز بانام الاحوازیه در خوزستان خود را نشان داده است.

 

آموزش نیروهای تکفیری در اردوگاه کشور اردن از سوی آمریکا

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی گفت: سازمان سیا دو سال قبل از ظهور داعش به آموزش نیروهای تکفیری در اردوگاه کشور اردن می‌پردازد و این‌یکی از اسناد حمایت در ایجاد داعش از سوی آمریکا است.

وی افزود: رادیو روسیه در ارائه گزارش درباره امور جاری خاورمیانه مطرح می‌کند ابوبکر بغدادی سرکرده دولت اسلامی در عراق و شام که ملقب به داعش است از سوی نیروهای آمریکایی در سال 2004 دستگیر و در زندان اردوگاه بوکا تحت بازداشت قرار گرفت و در سال 2009 و در زمان رئیس‌جمهوری باراک اوباما آزاد شد و طالب ابراهیم توضیح می‌دهد که «ابوبکر بغدادی زندانی آمریکایی‌ها بود و هنگام آزادی به آن‌ها گفت به‌زودی در آمریکا همدیگر را ملاقات خواهیم کرد.»

در اسناد نام اصلی ابوبکر بغدادی به‌عنوان فردی یهودی و صهیونیست به نام شیمون الیوت پیداشده و این گمانه‌زنی وجود دارد که این فرد از یهودیان اصیل و صهیونیست است که کاری به‌ظاهر اسلامی را انجام داده است.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه اظهار داشت: انتشار عکسی از سناتور جان مک‌کین و جمهوری‌خواهان تندرو کنگره آمریکا و حامیان داعش با ابوبکر بغدادی؛ نشانه از همکاری آمریکا با گروهک تروریستی داعش است.

وی افزود: رند پال سناتور جمهوری‌خواه آمریکا سیاست‌های نادرست آمریکا و مداخله بیش‌ازحد در بحران سوریه را عامل به وجود آمدن پناهگاهی مناسب برای تروریست‌های خاورمیانه و کشیده شدن هرج‌ومرج به شمال عراق دانست، او که با شبکه cnn مصاحبه می‌کرد یکی از دلایل تقویت داعش را ارسال سلاح‌های آمریکایی برای متحدان این گروه در سوریه عنوان کرد و گفت داعش در سوریه متحد ما بود، ما برای عقب راندن نیروهای وفادار به دولت دمشق به شبه‌نظامیان سلاح دادیم و مکانی امن برای این افراد در سوریه ایجاد کردیم و به نظر من دخالت ما در سوریه منجر به اوضاع جاری عراق شد.

 

در عملیاتی بانام لانه زنبور گروه داعش را تشکیل دادند 

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی مطرح کرد: ادوارد اسنودن پیمانکار سابق آژانش امنیت ملی آمریکا افشاگری علیه دستگاه‌های اطلاعاتی این کشور کرده و گفت سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی در شکل گروه موسوم به دولت اسلامی عراق، شام و داعش نقش داشتند و در عملیاتی بانام لانه زنبور گروه داعش را تشکیل دادند وی طبق اسناد فاش شده معتقد است گروه داعش برای حمایت اسرائیل تشکیل‌شده و هدف عملیات لانه زنبور تشکیل گروهی با شعارهای اسلامی است که تندروهای مسلمان را از سراسر جهان جذب کند و بر اساس اندیشه‌های تکفیری سلاح خود را به‌سوی کشورهای مخالف موجودیت اسرائیل نشانه بگیرد.

وی افزود: تعریف ادوارد اسنودن تعریفی کاملاً واقع‌بینانه است بدین معنا که تا قبل از ظهور جریان تکفیر در جهان اسلام مسلمانان غیور و نسل جوان جبهه اسلام به‌واسطه روز قدس در حال آماده شدن برای اتحاد اسلامی برای مبارزه با رژیم صهیونیستی بودند و تنها راه برای نجات اسرائیل مشغول کردن جهان اسلام به خود بود که این نقشه از سوی آمریکا عملیاتی شد.

 

آموزش فن خطابه، سخنرانی و علم لاهوت یهود به ابوبکر بغدادی از سوی موساد

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه عنوان کرد: بر اساس اطلاعات موجود در پایگاه‌های خبری ابوبکر بغدادی دوره‌ای کامل به مدت یک سال را تحت آموزش نظامی عناصر وابسته به موساد جهت فراگیری فن خطابه، سخنرانی و علم لاهوت یهود گذرانده است.

وی اظهار داشت: سردبیر نشریه وترنز تودی اعلام کرد که آمریکایی‌ها از حرکت تروریست‌های بعثی تکفیری به‌سوی موصل اطلاع داشتند، آمریکایی‌ها به‌خوبی می‌دانند تسلیحات این گروه از سوی دولت سعودی تجهیز و ستیزه‌جوها در اسرائیل آموزش داده می‌شوند.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی گفت: در گفت‌وگوهایی که ما با برخی از تکفیری‌های بازداشتی در ایران داشتیم از آن‌ها این سؤال را پرسیدیم چرا مسلمانان کشی می‌کنید؛ در پاسخ می‌گفتند که جهاد با کفار واجب است و اهل سنت و شیعیان در اولویت هستند و دیگر کشورها همچون آمریکا و اسرائیل در مرحله بعدی هستند، این سندی عینی است برای این مطلب که گلوله‌های نسل جوان و انقلابی جهان اسلام از سوی اسرائیل سوق داده‌شده است به‌طرف خود مسلمانان.

وی اضافه کرد: درواقع ما در این چهار دهه اخیر بعد از پیروزی انقلاب شاهد این مسئله بودیم که امام خمینی(ره) پرچم مبارزه با اسرائیل را رسماً به دست گرفت و حمایت از فلسطین را به‌عنوان یک واجب شرعی اعلام کرد و همین مسئله سبب شد تا جهان اسلام جان تازه به خود بگیرد و فلسطین امید تازه ای پیدا کرد، حزب‌الله به وجود آمد و مبارزات علیه صهیونیسم جهانی از سر گرفته شد.

وی ادامه داد: تقویت جبهه اسلام سبب شد تا اسرائیل خود را درخطر ببیند به همین سبب تنها راه پیشگیری انحراف جریان مبارزات دینی به درون امت اسلام بود که متأسفانه این مسئله شکل گرفت.

 

آمریکا از یک طرف به ایجاد داعش کمک می کند و از طرفی شعار مبارزه با تروریست را سر می دهد

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: آمریکا که امروز برای مبارزه با تروریست فعالیت‌هایی همچون ایجاد کنوانسیون های بین المللی را شروع کرده و به کشورهای جهان لشکرکشی می‌کند جبهة النصره را جزء سازمان‌های تروریستی معرفی نمی‌کند و این نشانه‌ای از حمایت آمریکا از جریان تکفیری‌ها در جهان اسلام است.

وی افزود: مرکز حمایت از مخالفان سوریه در آمریکا، حضور و فعالیت رسانه‌ای داعش در فیس بوک و توییتر و در اختیار گذاشتن بهترین امکانات نرم‌افزاری و سخت‌افزارهایی برای این گروهک تروریستی همه نشانه از حمایت‌های آمریکا از داعش است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی ابراز داشت: راه‌اندازی داعش و ایجاد ناامنی در منطقه و حضور داعش بهانه‌ای مناسب برای حضور آمریکا در منطقه شد تا پایگاه نظامی تأسیس کند و فریاد مبارزه با تروریست را سر دهد، آمریکا خود تروریست جهانی را ایجاد کرده و با هزینه نفت عراق و امکانات سوریه در این کشورها حاضر شد و علاقه‌مندان می‌توانند به اسناد خبرگزاری فارس دراین‌باره رجوع کنند.

وی گفت: گروهک تروریستی اهواز در کنار تفکر وهابی گری دارای ماهیتی دومی به نام تفکری تجزیه‌طلب با خودمختاری ملی‌گرای عربی دارد.

 

سناریو تجزیه طلبی تجربه موفق استعمار جهانی است

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه خاطرنشان ساخت: در نگاه اسلام فرقی بین عرب و عجم، کرد، لر، فارس، بلوچ و ترکمن و دیگر زیان‌ها نیست و این مسئله در ادبیات قرآنی به‌وفور یافت می‌شود و ملاک برتری انسان‌ها در قرآن کریم تقوا است نه قومیت و نژاد؛ و در قانون اساسی نیز وحدت ملی بیان‌شده بدین معنا که تمام ملت ایران صاحب این سرزمین هستند و ما قطعاً معتقد به وحدت اسلامی و وحدت ملی هستیم.

وی افزود: آمریکا قبل از انقلاب درصدد تحریک اقوام ایرانی همچون عرب، کرد، ترکمن و بلوچ برای تجزیه‌طلبی بود و این مطالب در اسناد لانه جاسوسی مشهود است، شورش‌های خلق عرب، خلق ترکمن، خلق کرد و خلق بلوچ از این قبیل فعالیت‌های آمریکایی است.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی بیان داشت: سناریو تجزیه‌طلبی تجربه موفق استعمار به شمار می‌رود، در 400 ساله اخیر از سوی استعمار و همچنین قبل از اسلام از سوی فراعنه صورت گرفته و قرآن دراین‌باره فرعون را عامل تجزیه‌طلبی و اختلاف بین مردم معرفی می‌کند.

وی افزود: امپراتوری عثمانی و ایران باید تضعیف می‌شدند تا استعمار بتواند با آن‌ها مقابله کند و به همین سبب با نقشه تجزیه‌طلبی، استعمار توانست این دو امپراتوری را تضعیف کند و نقشه‌های شوم خود را عملیاتی کند.

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه یادآور شد: قبل از آغاز جنگ تحمیلی رژیم بعث با حمایت از سازمان سیاسی خلق عرب با عنوان «جبهه دموکراتیک انقلابی برای آزادی عربستان خوزستان» و تربیت این نیروها و فعالیت‌های تروریستی در داخل فعالیت خود را عملی کرد.

وی ادامه داد: در نهم خردادماه سال 58 با جدیت مردم و سپاه پاسداران این سازمان منحل شد و 91 نفر از افراد فریب‌خورده دستگیر شدند که جیمی کار دستور به حمایت از این گروه را به لانه جاسوسی داد، اما به‌مجرد تسخیر لانه جاسوسی، این فعالیت متوقف شد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین زمانی گفت: روز چهارشنبه نهم خرداد سال 58 که به‌عنوان چهارشنبه سیاه خرمشهر نامیده شد گروهک جبهة التحریر به مسلمانان و نیروهای رزمی حمله کرده و رادیوهای آمریکا، آلمان و بی‌بی‌سی از این جریان حمایت کردن و این حمایت سندی واضح بر نقشه آمریکا و استعمار در مسئله تجزیه‌طلبی است.

وی افزود: در زمان مهندس بازرگان و شیخ شبیر خاقانی برخی با تظاهرات و مظلوم‌نمایی خواسته‌هایی مردمی بیان شد و بعد اعلام کردند که ارتش و نیروهای نظامی باید در اختیار نمایندگان این گروه قرار بگیرد که این افراد صالح و شایسته‌ای نبودند و باوجود فعالیت‌های عادلانه از سوی دولت جمهوری اسلامی دوباره شورش‌ها شروع شد، تعداد دیگری از پاسداران به شهادت رسیدند و ساختمان‌های فراوانی اعم دولتی و غیردولتی مورد تجاوز قرار گرفت و به نیروی دریایی خرمشهر حمله‌ور شدند.

 

انجمن دوستی عرب‌های ایران و انگلیس با چه هدفی در لندن ایجادشده است؟

مسئول دفتر اجتماعی و سیاسی حوزه‌های علمیه گفت: بعد از اقداماتی که در اول انقلاب صورت گرفت مردم به بیداری کامل رسیدند و متوجه شدن که این گروه در اقلیت هستند و مردم این گروه را کنار زدند، بعد از 20 سال این حزب بانام‌های جدید در چند کشور آمریکا، اسرائیل، عربستان، انگلستان، دانمارک و هلند نمایندگی تأسیس کردند و این مسئله برای ما معنادار است و سؤال اینجا است که این چرا این کشورها از این گروهک حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: مرکز برنامه‌ریزی این گروهک در لندن است؛ انجمی به نام دوستی عرب‌های ایران و انگلیس در لندن ایجادشده و آقای دانیل برت عضو حزب کارگر انگلستان مسئول تأسیس این انجمن است، دولت انگلیس چه هدفی را دنبال می‌کند؟ آیا برای مردم ایران دلسوزی می‌کند و این در حالی است که سابقه استعماری بدی از خود در جهان به دنبال دارد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: طبق اسناد موجود که اسناد ذکرشده بخش اندکی از این موارد است به این نتیجه می‌رسیم که حادثه تروریستی اهواز از سوی آمریکا، انگلیس، اسرائیل و کشورهای متحد با استعمار جهانی تحت عنوان تجزیه‌طلبی و با شعارهای تکفیری‌ها عملیاتی شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha