پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
سخنرانی محسن پاک آئین، معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه اي در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی

حوزه/ پاک آئین، با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی از بُعد نظری و رفتاری دچار چالش شده است، گفت: نگاه آمریکا، نگاهی مبتنی بر قدرت طلبی است که دنیا امروزه دیگر بُعد نظری حقوق بشر آمریکایی را برنمی تابد و در این باره چالش جدی را به وجود آورده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در اهواز، محسن پاک آئین، معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه اي، امروز در همایش ملی حادثه تروریستی اهواز، نماد حقوق بشر آمریکایی، با اشاره به تأکیدات رهبر معظم انقلاب درباره ضرورت تبیین حقوق بشر آمریکا، اظهارداشت: اظهارات مقام معظم رهبری، در رابطه با ضرورت تبیین نقض حقوق بشر از سوی آمریکا اعتراض مقطعی نیست، بلکه مطالبه ای دائمی و جهانی از همه مظلومان در کره خاکی است که بخاطر چنین حقوقی مورد تهاجم و آزار قرار گرفتند تا ماهیت چنین حقوق بشری افشا و دنیا علیه آن بسیج شود.

وی با بیان اینکه حقوق بشر آمریکایی از بُعد نظری و رفتاری با چالش مواجه است، گفت: در بُعد نظری تئوریسین های غربی اصالت را به قدرت می دهند و معتقدند کشوری که قدرت و هژمونی داشته باشد باید هنجارهای جهانی را بسازد و معرفی کند و بقیه کشورها نیز تبیعت کنند حال آنکه در چنین بُعدی توجهی به اخلاقیات و کرامت انسانی نمی شود.

پاک آئین، به اعتراف آمریکایی ها در ساخت داعش، طالبان و گروه های تروریستی و اشغال کشورهای منطقه به بهانه های مختلف اشاره و عنوان داشت: نگاه آمریکا، نگاهی مبتنی بر قدرت طلبی است که دنیا امروزه دیگر بُعد نظری حقوق بشر آمریکایی را برنمی تابد و در این باره چالش جدی را به وجود آورده است.

وی با اشاره به اینکه آمریکایی ها در دوران ترامپ در بحث رفتاری مدعی مقابله با تروریسم هستند، تصریح کرد: صحبت های ترامپ در رفتار و عمل با تفکر مدیریتی کاخ سفید مغایرت دارد؛ امروزه می بینیم که آمریکا، داعش را به کمک هم پیمانان منطقه ای در سوریه به وجود آورد و پس از ویرانی سوریه، اعلام می کند که برای مقابله با تروریسم در سوریه حاضر هستند.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه اي با بیان اینکه شاهد انزوای تفکرات نظری و رفتاری آمریکا در جهان هستیم، افزود: طی ۱۵ سال گذشته تمام شاخص های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی نشان از سیر نزولی آمریکا دارد در حالی که همین شاخص ها در جمهوری اسلامی ایران سیر صعودی داشته منتهی آمریکا با استفاده از رسانه ها و دستگاه های تبلیغاتی بصورت عکس مطالب فوق را بیان می کنند.

پاک آئین ادامه داد: آمریکا برای اینکه هژمونی و سلطه خود را ادامه دهد به مؤلفه هایی نیاز داشته و نیاز دارد که هم اکنون در حال از دست دادن آنها است.

وی با بیان اینکه آمریکا برای ادامه سلطه خود نیازمند اتحاد با اروپایی ها است، خاطرنشان کرد: به دلیل بدعهدی و بی اعتنایی های ترامپ نسبت به قوانین جهانی و کنوانسیون های بین المللی و خروج مکرر از سازمان ها و عدم پایبندی به برجام، امروزه آمریکا یکی از مؤلفه های قدرت خود را از دست داده است.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه اي با بیان اینکه امروزه شکاف عمیقی میان اروپا و آمریکا نسبت به ۵۰ سال گذشته ایجاد شده، افزود: اروپایی ها سال ها از سوی آمریکا تحقیر می شدند و امروزه فرصتی پیدا کردند که در برابر متحد سابق خود ایستادگی کنند.

پاک آئین دومین مؤلفه عامل قدرت آمریکا را حضور در تجارت آزاد جهانی و سازمان تجارت جهانی عنوان کرد و گفت: آمریکا از این طریق می توانست اقتصاد دنیا را کنترل کند اما امروزه به علت بی اعتنایی و عدم پایبندی دولت آمریکا به موازین اقتصاد جهانی، وضع تعرفه علیه کالاهای خارجی من جمله چین، روسیه و اتحادیه اروپا سبب شده تا این کشور در سازمان تجارت جهانی با مشکلاتی مواجه و وارد جنگ اقتصادی جهانی شود.

وی با اشاره به اینکه حضور در خاورمیانه دیگر عامل اقتدار آمریکا بود، تصریح کرد: آمریکا تا زمانی که قدرت داشت در خاورمیانه صاحب نفوذ بود از سوی دیگر به دلیل اهمیت این منطقه می توانست سلطه خود را بر جهان حاکم کند، اما امروزه به دلیل وجود ایران، محور مقاومت، روسیه و حزب الله به انزوا در خاورمیانه دست یافته است.

معاون بین الملل دفتر حفظ و نشر آثار حضرت آیت الله خامنه اي گفت: به جرأت می توانیم بگوییم که امروزه آمریکا در خاورمیانه وجود ندارد و تنها حضوری محدود و صوری و تنها برای کمک به تروریست ها است چرا که بدون تروریست ها نمی تواند در خاورمیانه در همین حداقل ها بماند.

پاک آئین با اشاره به گوشمالی اخیر تروریست ها از سوی سپاه پاسداران گفت: آمریکایی ها بر این تصور بودند که ایران به هنگام بمباران مواضع تروریست ها، آنها را مطلع خواهد کرد تا عقب نشینی کنند اما مواضع تروریست ها آن قدر دقیق زده شد که تعجب خود آمریکایی ها را برانگیخت

 

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha