جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مسؤول حوزه علمیه آیت الله صالحی ساری

حوزه/ حجت الاسلام صالحی با بیان اینکه طلبه باید در کسب علم و تقوا جدیت داشته باشد، گفت: اگر این تلاش و جدیت وجود داشته باشد به طور حتم خداوند متعال نیز راه رسیدن طلبه به موفقیت را نیز هموارتر خواهد کرد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» از مازندران، حجت الاسلام سید جلال صالحی، مسؤول مدرسه آیت الله صالحی ساری امروز در جمع طلاب این مدرسه علمیه با تأکید بر این که طلاب باید در کسب معنویت به تکالیف واقعی خود عمل کنند، گفت: طلبه نباید هیچ گاه نسبت به انجام واجبات خود کوتاهی کند.

وی با بیان این که سهل انگاری کردن در انجام واجبات خسارت های بسیاری را در پی خواهد داشت، افزود: باید بدانیم که شیطان همواره در کمین است و باید خالصانه فرامین الهی را انجام دهیم.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که متأسفانه امروز لذت های دنیوی در حال پیشی گرفتن از ارزش های معنوی است، خاطرنشان کرد: سرباز واقعی حضرت ولیعصر(عج) برای انجام تکالیف الهی شب و روز نمی شناسد.

وی با تأکید براین که طلاب نباید در بهره گیری از معارف اهل بیت(ع) کوتاهی کنند، خاطرنشان کرد: هر کسی که به اهل بیت(ع) متوسل شود سعادت دنیا و آخرت را کسب خواهد کرد و شرط موفقیت طلبه حوزه نیز همین مسیر است.

حجت الاسلام صالحی با تأکید براین که باید ارادت و محبت واقعی خود به اهل بیت(ع) را در مقام عمل ثابت کنیم، خاطرنشان کرد: امروز یکی از وظایف مهم طلاب و حوزویان در برابر اهل بیت(ع) پاسخگویی به شبهاتی است که از سوی دشمنان علیه دین و اهل بیت(ع) در جامعه ترویج می کنند.

مسؤول مدرسه علمیه آیت الله صالحی ساری با تأکید براین که طلبه برای موفقیت در حوزه نباید دغدغه ای جزء علم آموزی داشته باشد، افزود: البته نباید فراموش کرد که در کنار آموختن علم دین، تهذیب نفس و کسب تقوا نیز از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

حجت الاسلام صالحی با بیان این که طلبه باید در کسب علم و تقوا جدیت داشته باشد، خاطرنشان کرد: اگر این تلاش و جدیت وجود داشته باشد به طور حتم خداوند متعال نیز راه رسیدن طلبه به موفقیت را نیز هموارتر خواهد کرد.

وی با بیان این که کوتاهی کردن در فراگیری علم دین با خسارت فردی و جمعی همراه است، تصریح کرد: طلاب به عنوان مبلغان دین و معارف اهل بیت(ع) که قرار است سکان هدایت جامعه اسلامی را عهده دار باشند اگر در فراگیری علم دین کوتاهی کنند نمی توانند به وظیفه و تکلیف خود در برابر جامعه به خوبی عمل کنند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha