چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
همایش «احیای اسلامی، ارتباط دوباره با مسلمانان» در دیترویت برگزار شد

حوزه/ مسلمانان ایالت میشیگان برای نخستین بار همایش بزرگی با حضور مسلمانان ایالات مختلف آمریکا و کانادا برگزار کردند که با استقبال گسترده ای از جانب جوانان روبرو شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از aboutislam، نزدیک به 2000 نفر از ساکنان سرتاسر ایالات میشیگان، اوهایو و کانادا این هفته در همایش یک روزه «احیای اسلامی، ارتباط دوباره با مسلمانان از طریق تغییرات مثبت» که در شهر دیترویت در ایالت میشیگان برگزار شده بود شرکت کردند.

شورای رهبریت میانه غربی آمریکا با همکاری سازمان جوانان مسلمان مرکز اسلامی دیترویت و کمک رسانی چند مرکز مذهبی، مدنی دیگرو سازمان های جوانان مسئولیت برگزاری این همایش را داشتند.

این نخستین بار است که چنین همایشی با این وسعت در منطقه دیترویت برگزار می شود.

در این گردهمایی سخنرانان ملی و بین المللی شناخته شده و برجسته ای از جامعه اسلامی حضور داشتند و با اشاره به موضوعات دنیای کنونی از طریق سخنرانی، بحث وگفتگو و کارگاه های تعاملی سعی در الهام بخشی و بسیج جامعه اسلامی دیترویت داشتند.

حضور قابل توجه جوانان در همایش یکی از نکات برجسته آن بود و برگزارکنندگان اعلام کردند که هدف اصلی آن ها ارتباط برقرار کردن با جمعیت به حاشیه رانده و محروم شده درون جامعه اسلامی به ویژه زنان ونسل جوان می باشد. موضوعاتی که در این همایش به آن ها اشاره شده بود شامل هویت، توسعه شخصیتی، فعال شدن اجتماعی، سلامت روانی و رهبری بودند. سخنرانان همایش همچنین موضوعاتی چون  اسلام هراسی و جرایم نفرت محور را مدنظر قرار داده و نسبت به شک و تردید در میان نسل جوان نسبت به اعتقادات دینی ابراز نگرانی کردند.

عبدالله شیخ رئیس این شورا گفت: ما بیش از 600 هزار مسلمان در ایالت میشیگان داریم و لازم نیست دیگر برای چنین همایشی به شهرهایی چون تگزاس، شیکاگو یا تورنتو برویم. ما باید قادر باشیم کنوانسیون های خودمان را برای اجتماع خودمان برگزار کنیم و ثابت کرده ایم که قابلیت چنین کاری را داریم.

وی افزود: همایش امسال بر روی ارتباط  دوباره جوانان مسلمان از طریق تغییرات مثبت تاکید داشت.

خالد صالح مدیر سازمان جوانان مسلمان در دیترویت و ریاست همایش در این باره گفت: جوانان از میشیگان و اوهایو در اینجا جمع شدند تا موضوعاتی که هم اکنون از اهمیت بالایی برای ما برخوردارند چون دین، خانواده و جامعه  را به بحث و بررسی بگذارند. بازخوردی که از همایش به دست آوردیم یک نشانه واضح از این مسئله بود که به هدف مان رسیده ایم و بی صبرانه منتظریم که در سال 2019 نیز چنین همایشی را برگزار کنیم.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha