پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
نمایشگاه «آشکارسازی مسلمانان» در کلگری کانادا برگزار می شود

حوزه/ موزه ای در دانشگاه کلگری در کانادا میزبان نمایشگاه «آشکارسازی مسلمانان» خواهد بود که قصد آن ارائه فعالیت ها و دستاوردهای مختلف مسلمانان در حیطه های مختلف فرهنگی، هنری، پوشاک، شعر و ورزش است.

 به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از whmi، نمایشگاهی که به بررسی فرهنگ مسلمانان در جنوب شرقی میشیگان می پردازد ، در اواخر این ماه به دانشگاه کلگری در کانادا آورده می شود تا مردم این منطقه نیز با فعالیت ها و دستاوردهای جامعه اسلامی بهتر آشنایی پیدا کنند.

مجموعه نمایشگاهی متروپولیس «حلال» ، دیده شدن  مسلمانان در منطقه را خارج از لنزهای مذهبی و از طریق لنزهای هنری ، فرهنگی ، پوشاک ، شعر و ورزش بررسی می کند. علاوه بر این ، نگاهی به مشارکت های مسلمانان در توسعه اقتصادی ، تجارت و کارآفرینی خواهد انداخت. این نمایشگاه قرار است در موزه آرتور سکوندا در جمعه هفته آینده آغاز به کار کرده و تا تاریخ 20 دسامبر ادامه داشته باشد.

این سومین ایستگاه از 6 نمایشگاهی است که پیش از این در دیترویت و همترامک نشان داده شده است.

 مدیر پروژه رازی جعفری گفت برای آنها مهم است که در همه انواع مختلف جوامع در سراسر ایالت توقف گاهی داشته باشد.

در توقف گاه های قبلی در دیترویت و همترامک ، آنها می خواستند به مکانی آشنا برای جامعه مسلمان بروند. اما جعفری گفت که آنها همچنین می خواهند به مکان هایی ناآشنا تر بروند ، مانند کانون لیوینگستون ، جایی که او می گوید اغلب این گفتگوها جالب تر است. در هر توقفگاه در طول نمایشگاه ، جنبه های مختلفی از آشکارسازی مسلمانان به نمایش گذاشته می شود.

جعفری می گوید : تمرکز در دانشگاه کلگری بر روی موضوعاتی چون ورزش ، جامعه و رسانه  هاخواهد بود. آن ها دارای موضوعاتی چون هنر ، مجسمه سازی و فیلم  همراه با مطالب سیاستمداران مسلمان - چه موفق و غیر موفق- و ورزشکاران خواهند بود.

گریس فارلی ، مدیر برنامه کلگری گفت: این نمایشگاه بخشی از برنامه ریزی های دانشگاه است تا بتواند توجه بیشتری به هنرهای موجود در برنامه درسی کسب و کار خود داشته باشد و نگاهی بزرگتر به آنچه اکنون جامعه درمورد آن است ، ارائه دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha