جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
نمایشگاه اسلامی در دیترویت، از دستاوردهای متعدد مسلمانان می گوید

حوزه/ نمایشگاه سیار اسلامی که به کلان شهر دیترویت آمده و رسما در 6 سپتامبر در هامترامک افتتاح می شود، قرار است به مستندسازی زندگی و دستاوردهای مسلمانان از سال 1900 تا به امروز بپردازد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از مدل مدیا، پروژه حلال متروپولیس، یک نمایشگاه سیار «اسلامی» در شهر مترو دیترویت، منطقه کلان‌شهر دیترویت واقع در ایالت میشیگان برگزار شده و مسلمانان را از اوایل 1900 تا به امروز به نمایش می گذارد. این نمایشگاه قرار است رسما در 6 سپتامبر در هامترامک افتتاح شده و تا 28 سپتامبر ادامه داشته باشد.

ایده برگزاری نمایشگاه از کتابی با عنوان «حلال متروپولیس، مساجد، بازارها،  توسعه محله» به نوشته سالی هوول استادیار تاریخ و مدیر مرکز مطالعات آمریکایی عرب در دانشگاه میشیگان-دبورن گرفته شده است و تمرکز کارش بر روی مسلمانان و مشارکت های آن ها در حوزه های اجتماعی- اقتصادی و فضایی سیاسی آمریکا بوده است.

او می گوید که حدود پنج سال پیش شروع به مستند سازی روند زندگی در محله مسلمان نشین کرده است. هوول تخمین زده که 350 هزار مسلمان در کلان شهر دیترویت زندگی می کنند.

وی می گوید که هیچ کس راجع به تاثیرات مثبت اتصادی و فرهنگی رشد جمعیت مسلمانان در آمریکا صحبت نمی کند که شامل حرکت خانواده های کم درآمد به محله های خوب با قیمت مناسب است، که روی تجارت و تحصیل محلی اثر مثبتی گذاشته و بازار املاک را نیز به ثبات می رساند. وی می گوید که این محله ها از محله های میان شهر و پایین شهر دیترویت در بحران ملک، شانس بقای بهتری دارند.

هوول فت: سرفصل اخبار دیترویت از روایت مسلمانان اغلب درباره اسلام هراسی، حمله به مساجد و غیره است درحالی که پوشش خبر مربوط به دستاوردهای مسلمانان واقعا اینها نیست.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha