چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
بهجت پور

حوزه/ مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور در جمع طلاب مدرسه علمیه حضرت زینب(س)یزد گفت: به حوزه آمده اید تا یاد خدا را زنده و چادر بندگی الهی را برپا کرده و در مسیری حرکت کنید تا علمدار گسترش مکتب اهل بیت(ع) در فضای بین المللی باشید.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه»در یزد، حجت الاسلام والمسلمین عبدالکریم بهجت پور، در آیین افتتاحیه پروژه مدرسه علمیه خواهران حضرت زینب(س) یزد در جمع طلاب، اساتید و کارکنان این مدرسه با ابراز خرسندی از دیدار با طلاب، ابراز کرد:  من به مصداق آیه « وَلَقَدْ آتَيْنَا لُقْمَانَ الْحِكْمَةَ أَنِ اشْكُرْ لِلَّهِ ۚ وَمَنْ يَشْكُرْ فَإِنَّمَا يَشْكُرُ لِنَفْسِهِ » از برادران و خواهرانی که در ایجاد بنا و راه اندازی این مدرسه زحمت کشیده اند از جمله برادران رشیدنیا، زینی پدر شهید و حجت الاسلام اخوان سیگاری و خانم ها قیاسی و اعرابی به عنوان مدیران این مدرسه قدردانی می کنم.

وی با اشاره به «حکمت» در سوره لقمان اظهار کرد: انسان دارای حکمت می تواند نگاه عمیق و ریشه داری به همه مسائل داشته باشد که هیچ کدام دیگری را تضعیف نکند و حکمت به عنوان یکی از داده های خداوند به بندگانش به عنوان یک خیر کثیر است و از دل این حکمت دائما درک های عمیق، هماهنگ و سازگار بیرون می آید و خداوند به هرکسی نمی دهد زیرا در صحنه های پیچیده انسان را قدرتمند می کند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور تصریح کرد: وقتی از حضرت موسی(ع) و یوسف(ع) در قرآن یاد می شود، آمده است که وقتی به کمال در شخصیت رسیدند حکمت الهی به آنان داده شد و خداوند شخصیت به کمال رسیده را مستحق حکمت می کند تا بتواند در صحنه ها بدون هرگونه اطلاع قبلی با دیدن شرایط تشخیص دهد.  

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ادامه داد: رأس حکمت تشکر است و اگر در کسی حکمت به نتیجه رسید مهمترین ظهور آن را در حس شکر گزاری بیابیم و اگر حس تشکر از داشته ها چه از خدا و غیر خدا فراهم شد، آن وقت بدانید خداوند اراده کرده به شما حکمت ارزانی کند.

وی خاطر نشان کرد: درس های دین درس هایی است که معیارها و شاخص های تشخیصش را باخود دارد مثلاً اگر در نماز خواندن حضور قلب ندارید، فکر کنید چه خطایی کرده اید، یا عدم توفیق نماز شب را باید در اعمال خود جستجو کرد و در بحث حکمت هم همین است اگر روح سپاسگزاری زنده شده و حکمت به روی شما باز شده است، پس شکرگزار باشید.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور با اشاره به گذشت بیش از 23 سال از تأسیس مراکز مدیریت منسجم حوزه های خواهران کشور و استان ها، گفت: هم اکنون 500مدرسه علمیه خواهران تأسیس شده است که بخش با عظمت آن توسط مؤسسین و هیئت امنای آن انجام می شود.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور ابراز کرد: بهترین انگیزه ها، بهترین نیت ها و بهترین وجوه باید خرج این محل ها شود تا گوهر هایی در آنها حضور به هم رسانند؛ شاید اینجا را خدا انتخاب کرده چون کعبه را هم خدا انتخاب کرده است و ما آینده را نمی دانیم شاید اتفاقی بیفتد که مشخص شود این مدرسه باید همین طورساخته می شده است.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور یادآور شد: به حوزه آمده اید تا یاد خدا را زنده و چادر بندگی الهی را برپا کرده و در مسیری حرکت کنید تا علمدار گسترش مکتب اهل بیت(ع) در فضای بین المللی باشید.

حجت الاسلام والمسلمین بهجت پور با بیان یکی از خاطرات دوران نوجوانی  شهید بهشتی(ره) که در 14 سالگی نماز شب می خواند و می گفت خدایا مرا برای جهان، انسان مؤثر و مفید قرار بده، افزود: باید نیت های بزرگ وارد حوزه و در این مدارس مشغول تهذیب شوند؛ گاهی با یک نوشته می توان دنیار را تکان داد و باید سخت ترین و مؤثرترین مطالب را انتخاب کنیم و شهید مطهری باشید که می گفت دست به قلم نزدم مگر اینکه بخواهم مشکلی را حل کنم.

وی در توصیه ای به طلاب اظهار کرد: به شدت مراقبت نیت های خالصانه باشید تا نیّت ها و انگیزه های پاک اول طلبگی را تا آخر داشته باشید و صدق سربازی و کنیزی امام زمان(عج) در نیّت شما باشد. بسیاری در نیمه راه توسط شیطان از مسیر حق جدا شدند.

مدیر حوزه های علمیه خواهران کشور طلاب را به تقویت روح بندگی فراخواند و افزود: گاهی با یک وبلاگ و یک جمله می توان دلی را منقلب کرد و یا سرنوشتی را تغییر داد، شاید ده ها کتاب و سخنرانی انجام دهید اما نتوانید در دلی تأثیر کنید که فایده ای ندارد و اگر این توان تأثیرگذاری را پیدا کردید، لازم نیست زیاد جولان داشته باشید چون بدون زحمت زیاد هم موفق هستید.

انتهای پیام/313/47

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha