پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مصباح یزدی

حوزه/ رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر تبیین انقلاب اسلامی تاکید دارند و انقلاب اسلامی به نام جمهوری اسلامی شناخته می شود، اگر موضوع تبیین انقلاب اسلامی روشن شود یکی از اصلی ترین مسائل اجتماعی مشخص می شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، آیت الله مصباح یزدی پیش از ظهر امروز در دیدار حجت الاسلام قمی رئیس جدید سازمان تبلیغات اسلامی که در موسسه آموزشی  پژوهشی امام خمینی برگزار شد، اظهار داشت: در ادبیات سیاسی واژه انقلاب اسلامی در همه دنیا مطرح می شود و از دیدگاه های مختلف مورد بررسی قرار می گیرد.

وی با بیان اینکه بسیاری از نابسامانی های سیاسی و اجتماعی ما به دلیل عدم شناخت و باور انقلاب اسلامی و تفاوت انقلاب اسلامی با دیگرانقلاب ها است، بیان کرد: این موضوع می تواند از نظر روانشناسی اجتماعی علت هایی داشته باشد که برخی از علت ها قابل گذشت است و درگیری های داخلی و خارجی سبب شده تا نتوانیم به تبیین انقلاب اسلامی بپردازیم.

وی با بیان اینکه جنگ و مشکلات داخلی سبب شد تا در زمینه تبیین انقلاب اسلامی به خوبی اقدام نشود، گفت:حوزه علمیه تا آمد خود را بشناسد و انقلاب اسلامی را تبیین کند درگیر جنگ شد،البته برخی از کم کاری ها نیز سبب شد تا نتوانیم به تبیین انقلاب اسلامی و تفاوت آن با دیگر انقلاب ها بپردازیم.

آیت الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: تحول در افکار حوزویان ایجاد شده است که این موضوع پیش از انقلاب اسلامی وجود نداشت، برای اینکه اسلام ناب و انقلاب اسلامی را معرفی و ترویج کنیم باید ابتدا اسلام را آن گونه که هست بشناسیم.

وی افزود:برای مردم ما این سوال وجود دارد که تفاوت انقلاب اسلامی با دیگر انقلاب ها چیست، باید این موضوع تبیین شود که تفاوت جمهوری اسلامی با دیگر جمهوری ها چه چیزی است.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) تصریح کرد: مقام معظم رهبری بر تبیین انقلاب اسلامی تاکید دارند و انقلاب اسلامی به نام جمهوری اسلامی شناخته می شود، اگر موضوع تبیین انقلاب اسلامی روشن شود یکی از اصلی ترین مسائل اجتماعی مشخص می شود.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم ادامه داد: برخی مطرح می کنند که دین برای جامعه اسلامی ضرورت دارد یا خیر و اینکه چه ارتباطی با انقلاب اسلامی دارد،در محافل علمی موضوع ارتباط دین و انقلاب اسلامی مورد بحث قرار می گیرد و اگر پس از 40 سال نتوانیم ماهیت انقلاب اسلامی را برای جامعه اسلامی تبیین کنیم موفق نمی شویم.

رئیس موسسه آموزشی امام خمینی(ره) با اشاره به اهمیت اخلاق در جامعه اسلامی عنوان کرد: در گذشته درس های اخلاق توسط آیت الله مشکینی و آیت الله احمدی میانجی وجود داشت اما امروز با توجه به طلاب تعداد درس های اخلاق کم شده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به اینکه بصیرت اجتماعی یکی از موضوعات مهمی است که متاسفانه از آن غفلت شده، افزود: در شناخت اسلام و فقه کم کاری های صورت گرفته است و باید به سرعت در این زمینه اقدام شود و اگر بی توجهی کنیم روزی چوب آن را می خوریم.

آیت الله مصباح یزدی با بیان اینکه دنیا تشنه این است که ما چه می گوییم و تشنه حقیقت است، بیان کرد: یکی دیگر از علت های عدم موفقیت در تبیین انقلاب اسلامی در  مدیریت ضعیف برخی از مسئولین و عدم استفاده از وقت و کوتاهی ها است.

رئیس موسسه امام خمینی(ره) خاطرنشان کرد: جنگ با عراق پس از 8 سال تمام شد و 30 سال است که جنگ تمام شده، اما در این مدت چه اقدامی شد، متاسفانه هنوز برای برخی از حوزویان موضوع انقلاب تبیین نشده است و همچنین برای دیگر اقشار مردم و سایردنیا کاری نشده است.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم اظهار داشت: اگر بخواهیم تحولی جدی ایجاد شود باید فکری نو و اندیشه ای جدید ایجاد شود و قدم نخست آن این است که سازمان تبلیغات اسلامی اتاق فکر ایجاد کرده و به هفکری اقدام کند.

وی در پایان بیان کرد: باید به جای تخریب و مقابله با یکدیگر به همفکری بپردازیم و اگر این اقدام انجام شود راه سریع تر به سوی کمال طی می شود و به سرانجام عملی می رسیم.

 

 

۳۱۳/۳۲

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha