جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام محمدسعید مهدوی کنی

حوزه/ عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) گفت: آیت الله مهدوی کنی(ره) در بیان مواضع خود آنچه را که برای انقلاب، نظام و جامعه اسلامی لازم می دید، بدون مماشات و صریحا بیان می کرد، ولی در این صراحت هرگز اصول اخلاقی خود را زیر پا نگذاشت.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام والمسلمین محمدسعید مهدوی کنی، به مناسبت چهارمین سال درگذشت آیت الله مهدوی کنی(ره)، در سخنرانی پیش از خطبه های امروز ( 27 مهرماه ) نماز جمعه تهران با بیان اینکه جامعه اسلامی به الگو نیاز دارد، اظهار داشت: مرحوم آیت الله مهدوی کنی برای جامعه امروز ما یک الگو بود که شناساندن آن یک ضرورت است.

فرزند آیت الله مهدوی کنی(ره) افزود: ایشان در بیان مواضع خود آنچه را که برای انقلاب، نظام و جامعه اسلامی لازم می دید، بدون مماشات و صریحا بیان می کرد، ولی در این صراحت هرگز اصول اخلاقی خود را زیر پا نگذاشت.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) خاطرنشان کرد: تقوای در نیت، یکی دیگر از ویژگی های بارز آیت الله مهدوی کنی(ره) بود و  صداقت رفتار را در زندگی سیاسی خود نشان دادند.

وی با اشاره به خاطراتی از مرحوم مهدوی کنی(ره) گفت: ایشان در خاطرات خود مکرر اشاره کرده اند وقتی پست مشخصی به من پیشنهاد می شد از پذیرفتن اجتناب می‌کردم. در باب نخست وزیری و زمانی که کشور اوضاع پریشانی داشت، وقتی به ایشان پیشنهاد دادند، با اصرار پست را پذیرفت و در کمتر از چند ماه آن را به نفر بعدی واگذار کرد.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی کنی ادامه داد: ما دانشگاه امام صادق) را تحویل هیئت امنا دادیم. روشی که از ایشان آموخته بودیم که در هیچ منصبی وابستگی نداشتند.

وی، افزود: ایشان در بحث اخلاق سیاسی به مسئولین توصیه می کردند در صحت عمل خود بکوشید. آنچه مردم در بیرون می بینند نتیجه عمل است. درست است که اخلاص مقدمه عمل است، اما باید به درستی و صحت عمل توجه شود و نباید بی گدار به آب زد.

عضو هیئت امنای دانشگاه امام صادق(ع) با بیان اینکه از منظر آیت‌الله مهدوی کنی(ره)، رفتار غیرانقلابی از کسی که ادعای انقلابی گری دارد، پذیرفته نیست، تصریح کرد: ایشان می فرمود باید دید رفتار فرد تا چه میزان در مسیر مبارزه با استکبار و اطاعت از مقام معظم رهبری است.

وی خاطرنشان کرد: آیت الله مهدوی کنی(ره) در رقابت های سیاسی می فرمودند در رفتارها نیت خوانی نکنید و به دلیل ظن بد به نیت فرد عملش را محکوم نکنید. در رقابت های سیاسی به نفس عمل توجه کنید اگر نفس عمل اشتباه است آن را نقد و بررسی کنید، ولی شخصیت فرد مورد احترام است.

حجت الاسلام والمسلمین مهدوی کنی(ره) در پایان گفت: ایشان در مقابل مخالفین خود به شخصیتشان احترام می گذاشت و هرگز به خاطر یک اشتباه آنها را مورد حمله قرار نمی‌داد.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha