جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
پنجمین همایش بین المللی امام حسن (ع)

حوزه/ آستان مقدس حسینی و عباسی در ایام شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، پنجمین همایش بین المللی علمی امام حسن (ع) را با عنوان "امام حسن(ع) ترجمان قرآن" برگزار کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، آستان مقدس حسینی و عباسی در ایام شهادت امام حسن مجتبی (علیه السلام)، پنجمین همایش بین المللی علمی امام حسن (ع) را با عنوان "امام حسن(ع) ترجمان قرآن" برگزار کرد.

این همایش در سالن شهید محمد باقر صدر در دانشگاه بابل عراق با حضور جمع زیادی از شخصیت های دینی و دانشگاهی آغاز به کار کرد.

حسن الحلّی رئیس کمیته عالی شهرک امام حسن(ع) در حلّه گفت: در این همایش پنجره کوچکی از سیره امام حسن (ع) که دشمنان طی عصر ها تلاش کردند که آن را از بین ببرند، بازکنیم و از طریق این همایش پژوهشگران و اساتید با پژوهش های علمی خود ثابت می کنند که امام حسن (ع) چشمه ای خشک ناشدنی است.

به دنبال آن بشیر الربیعی از طرف آستان مقدس حسینی و عباسی سخنرانی کرد و گفت: امام حسن (ع) کسی بود که پایه و اساس قیام و نهضت امام حسین (ع) را بنا نهاد و امام حسن (ع) بعد از پدرش امام علی(ع) در شرایط بسیار سختی زندگی کرد و معاویه و دشمنان برای ضربه زدن به امام حسن (ع) بار ها توطئه کرده و نیرنگ ها به کار بردند.

وی افزود: باید به بعد اعتقادی ائمه اطهار(علیهم السلام) اهتمام و توجه ورزیم؛ چرا که علم بدون اعتقاد فایده ای ندارد و خداوند ائمه را آفریده تا ما از افکار و اخلاقشان استفاده کنیم.

در این همایش 77 پژوهش ثبت نام شد که 59 عدد از آن پذیرفته شد.

 

مقایسه قیام امام حسین (ع) و صلح امام حسن (ع)

جلسه پژوهش های حوزوی ویژه همایش با حضور حجت الاسلام و المسلمین سید احمد صافی تولیت آستان مقدس عباسی و شخصیت های دینی و آکادمیک در نجف اشرف برگزار شد.

حسن علی الحلّی رئیس کمیته عالی شهرک امام حسن (ع) گفت: پژوهش های انجام گرفته در رابطه با امام حسن(ع) پنجره کوچکی از سیره امام حسن(ع) را گشود و ما اطمینان داریم که پژوهش های امسال تنها قطره ای از دریای اندیشه امام حسن مجتبی(ع) است.

از جمله پژوهش هایی که در این همایش ارائه شد؛ "اندیشه امام حسن(ع) و مقایسه بین قیام امام حسین (ع) و صلح امام حسن(ع)"، "سیره امام حسن (ع) و حوادث مهم تاریخ امت اسلامی در عصر ایشان" است.

در بخش دیگر همایش شاعران در خصوص فضائل و سیره امام حسن مجتبی (ع) شعر خوانی کردند.

و در پایان از تولیت آستان مقدس عباسی تقدیر شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha