جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سعید مومنی

حوزه/ معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان گفت: بعد از سالها حضور میلیونی دوستداران اهل بیت (ع) در راهپیمایی عظیم اربعین نشان می دهد که این روز به صورت محسوسی در معادلات سیاسی تاثیرگذار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلام سعید مومنی، صبح امروز در جمع معاونین و اساتید حوزه علمیه استان کردستان، اظهار داشت: امروز بعد از سالها حضور میلیونی دوستداران اهل بیت علیهم السلام در راهپیمایی عظیم اربعین نشان می دهد که این روز به صورت محسوسی در معادلات سیاسی تاثیرگذار است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان با تاکید بر اینکه اربعین را باید روز تذکر و یادآوری آزادگی دانست، گفت: شعار معروف «كل یوم عاشورا، كل عرض كربلا» نشان می دهد اتفاقی که در روز عاشورا در صحرا کربلا به وقوع پیوست تنها متعلق به آن روز و سال نیست و این امر در همیشه تاریخ جاری بوده و هست.

این استاد حوزوی ادامه داد: یکی از ویژگی های اربعین حسینی این است که به ما یادآوری می کند که در روز عاشورا چه کسانی در مقابل دستگاه جور و ستم ایستادند و در مقابل آنان نیز چه افراد بی دین و جنایتکاری قرار داشتند.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: یکی از ابعاد مهم دیگر عاشورای حسینی برای همه ما یعنی برای تمام بشریت، درس آزادگی است. در این روز آزادمردی به کمال رسید و امام حسین(ع) خطاب به سپاه کفر ایستاد و فریاد زیاد «اگر دین ندارید؛ آزاده مردم باشید»، لذا این پیامی بزرگ و بدون تاریخ مصرف برای تمام ادوار زندگی همه ماست.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: یکی دیگر از ابعاد مهم پیام راهپیمایی و اجتماع عظیم اربعین حسینی این است که سیاست از اسلام جدا نیست و تز معروف «جدایی دین از سیاست» مطرود می باشد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه هرگز نمی توان اسلام و سیاست را منهای همدیگر تصور کرد، گفت: در زمان رسول خدا(ص) یعنی در ابتدای پیروزی اسلام بر کفر و ورود به مکه، سریعا به دستور پیامبر اکرم (ص) دستور به ساخت مسجدی داده شد. این مسجد نه تنها نقش عبادی و دینی برای مسلمانان داشت، بلکه مکان و پارلمانی برای حل و فصل مشکلات آن روز مسلمین بود و بسیاری از مسایل سیاسی، اقتصادی، فرهنگی و... در همین مساجد حل و فصل می شد.

حجت الاسلام مومنی ادامه داد: اگر به صورت ساده هم به مسئله اربعین حسینی و اجتماع مسلمانان به مناسبت این روز نگاه کنیم متوجه می شویم که کمترین بازخورد و تاثیر اربعین همین اجتماع و گردهم آمدن برادران دینی است که خود می تواند نوعی رزمایش در جهان اسلام باشد.

وی با اشاره به اینکه اربعین حسینی در بسیاری از معادلات روزگار ما بی تاثیر نبوده است، گفت: اربعین حسینی یعنی ماه محرم و صفر نقش بسیار مهم و کلیدی در پیروزی انقلاب اسلامی به رهبری امام راحل (ره) را بر عهده داشتند و این ایام برای مردم به اسوه تقابل حق در برابر ناحق و کفر مبدل شده است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه استان کردستان اظهار داشت: امروز هم می توان با تاسی از نهضت کربلا و اربعین حسینی در مقابل دشمنان و یزیدیان عصر حاضر ایستاد و به خواسته ها و مطامع نامشروع و غیرقانونی آنان وقحی ننهاد.

حجت الاسلام مومنی در پایان سخنان خود گفت: ان شاء الله تمام زوار امام حسین علیه السلام سفری معنوی و پر فیض داشته باشند و بعد از زیارت بارگاه ملکوتی امام حسین علیه السلام و حضور در اجتماع بزرگ اربعین حسینی دوباره سالم و سلامت به میهن عزیز بازگردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha