جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
سردار حاج علی اکبر مداحی هیئت رزمندگان اسلام

حوزه/ مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی از استقرار مداحان و سخنرانان برجسته در نجف و کربلا به‌منظور برپایی آیین‌های عزاداری خبر داد و گفت: حداقل چهار موکب ویژه مراسمات اربعین حسینی در نجف اشرف برپا می‌شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی، در سال جاری برنامه‌های مختلفی را در شهرهای نجف، کربلا و مسیر پیاده‌روی زائرین اربعین حسینی در نظر گرفته است و برنامه‌های متنوع فرهنگی را برای بهره بردن حداکثری زائران از مراسم اربعین حسینی برگزار می‌کند.

سردار علی‌اکبر مداحی مدیر ستاد مرکزی هیئت رزمندگان اسلام و مسئول کمیته مراسم ستاد فرهنگی اربعین حسینی، در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» به تشریح برنامه‌های فرهنگی این کمیته، تعداد موکب مراسم در اربعین حسینی، سخنرانان و مداحان حاضر در کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین حسینی و... پرداخته که حاصل این گفتگو را در ادامه می‌خوانید:

 

* ضمن تقدیر و تشکر از فرصتی که به ما اختصاص دادید، کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین حسینی در سال جاری در نجف اشرف در چند موکب آیین‌های عزاداری را برگزار می‌کند؟

در نجف اشرف حداقل چهار موکب مراسم داریم که معمولاً (از دهم تا هفده صفر) در آن‌ها مراسم برگزار می‌شود و در نجف اشرف مراسم در صحن فاطمه الزهرا (س) در طبقه فوقانی بعد از نماز جماعت ظهر و عصر و مغرب و عشا، همچنین در مسجد شهید حکیم همه‌شب بعد از نماز مغرب و عشا و در شارع کوفه روبروی مسجد حنانه بعد از نماز مغرب و عشا در موکب حضرت ابوالفضل (ع) و در موکب فاطمه الزهرا (س) شارع کوفه روبروی مسجد شاکری، شارع امیرالمؤمنین شب‌ها بعد از نماز مغرب و عشا آیین‌های عزاداری اربعین حسینی به همت کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین برگزار می‌شود.

 

* در مسیر پیاده‌روی زائرین امام حسین (ع) در چه عمودهایی مراسم برگزار می‌شود؟

در عمود 285 موکب امام رضا(ع) هر شب پس از نماز مغرب و عشا و به‌طور ثابت حجت‌الاسلام‌والمسلمین علیرضا پناهیان و حاج صادق آهنگران اجرای برنامه دارند و در عمود 707 موکب علی ابن موسی‌الرضا (ع) از دهم تا هفدهم صفر بعد از نماز ظهر، مغرب و عشا و در عمود 780 موکب ریحانه الحسین (ع) ظهرها بعد از نماز از 15 صفر تا 18 صفر با حضور حاج سید مجید بنی فاطمه و عمود 828 موکب صاحب‌الزمان(عج) از سیزدهم تا هجدهم بعد از نماز ظهر و مغرب و عشا و در عمود 932 موکب میثاق با شهدا با حضور حاج میثم مطیعی بعد از نماز ظهر و شب از 15 تا 18 صفر و در عمود 1080 موکب حضرت معصومه(س) با حضور حجت‌الاسلام فرحزاد و مداحی حاج حسن شالبافان و در عمود 1120 موکب خدام الحسین (ع) ظهر و شب بعد از نماز از دهم تا نوزدهم صفر با حضور سخنرانان و مداحان کشوری مراسم عزاداری برگزار خواهد شد.

 

* از چه تاریخی برنامه‌های کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین حسینی آغاز و در چه تاریخی خاتمه می‌یابد و چه برنامه‌هایی به‌طور زنده از صداوسیما جمهوری اسلامی پخش می‌شود؟

از هشتم ماه صفر (26 مهرماه) برنامه‌ها با پخش زنده دعای کمیل در صحن فاطمه الزهرا (س) شروع و با دعای ندبه (11 آبان)23 صفر در کربلای معلا برنامه‌ها پایان می‌پذیرد.

سه هفته پخش زنده کمیل و ندبه داریم، هفته اول در نجف صحن فاطمه الزهرا (س) در 8 و 9 صفر کمیل و ندبه هفته دوم (15 و 16 صفر) در عمود 1120 موکب خدام الحسین (ع) با حضور حجت‌الاسلام‌والمسلمین پناهیان و حاج سعید حدادیان برگزار و به‌طور زنده پخش خواهد شد.

همچنین دعای کمیل و ندبه هفته سوم (22 و 23 صفر) در کربلای معلا برگزار و به‌طور زنده پخش می‌شود.

 

* از سوی کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین حسینی امسال چه سخنرانان و مداحانی در عراق اجرای برنامه خواهند داشت؟

از سوی کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین حسینی برنامه‌ریزی‌شده است که حجج‌الاسلام والمسلمین آقایان: میرباقری، عابدینی، حاجتی، فرحزاد، عالی، طائب، پناهیان، برادران، مؤمنی، نظافت ریاضت، حائری زاده، میلانی نژاد، بی آزار تهرانی، آقا میری و مداحان نیز آقایان: آهنگران، سعید حدادیان، محمدرضا طاهری، حیدر زاده، سماواتی، سلحشور، بنی فاطمه، میرداماد، مطیعی رسولی، هوشیار، نیکبختیان، رمضان پور، بیوکافی، عباسی، مهدوی نژاد، شالبافان، پویانفر، سروری، بذری، طاهری صدر، احمدی، خلیلی، حسین طاهری، ایزدی، قربانعلی، موحدی، ذاکری در عراق در ایام اربعین حسینی به اجرای برنامه بپردازند.

 

* برنامه‌های کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین حسینی در کربلا در چه زمانی و چه موکب‌هایی برگزار خواهد شد؟

اکثر موکب‌ها در کربلا از 13 صفر تا 20 صفر برنامه دارند که تعداد محدودی از موکب‌ها از 10 صفر شروع کرده و تا 23 صفر ادامه می‌دهند و موکب‌های کربلا عبارتند از: موکب احباب الرضا (ع) مرکزی (جنب کنسولگری سابق)، موکب حسین جان (حسینیه قمی‌ها – شارع جمهوری)، موکب ثارالله (نبش انتهای بلوار محمدامین)، موکب امام خمینی (ره) (باب البغداد بعد از موکب قصرالحیات)، موکب فاطمه الزهرا (س) (سیده جوده – شارع ستین– ورزشگاه المیار)، موکب احمد بن موسی (ع) (جنب هتل بیارق کربلا – شارع روضتین)، موکب کربلا در مقام امام صادق (ع)، موکب شباب الرضوی (باب طویرج- اول جاده حله) در ایام اربعین حسینی از سوی کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین حسینی برنامه‌ریزی‌شده است.

 

* کمیته مراسمات ستاد فرهنگی اربعین حسینی در نجف و کربلا در چه محلی مستقر است؟

فندق الرسل در نجف که جانشین کمیته برادر حسین باقری مستقر است و در کربلا شارع روضتین فندق علی الدر بنده نیز مستقر هستم.

 

* نکته پایانی

علاقه‌مندان می‌توانند از یکی از روش‌های زیر ما در برگزاری هرچه بهتر برنامه‌ها یاری کنند.

سامانه 780: #1314*780*

شماره کارت: 6104337790087876 بنام مراسمات اربعین

شماره‌حساب: 5795368225 بانک ملت

زائرین امام حسین (ع) نیز در کانال کاروان عشق عضو و از برنامه‌های مراسمات اربعین به‌طور کامل و دقیق و روزانه مطلع شوید.

نشانی کانال: KAREVANESHGH1397@

زائرینی که دسترسی به تلویزیون دارند برنامه‌های زنده را دنبال نمایند و گزارش مراسمات کلیه موکب‌ها هم در کانال مذکور ارائه می‌شود و می‌توانند بازدید کنند و زائرین امام حسین (ع) حتماً در سخنرانی‌ها و روضه‌های برگزارشده شرکت نموده و از این سفر پرفیض و معنوی بهره کامل ببرند.

 

* از فرصتی که در اختیار خبرگزاری حوزه قرار دادید تشکر می‌کنیم.

بنده نیز از شما سپاسگزارم، موفق باشید.

گفت‌وگو از ناصر مؤمنیان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha