سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
مسلمانان آمریکا توییت های ترامپ را به شدت محکوم کردند

حوزه/ شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر) توییت های روز گذشته ترامپ را «نژادپرستانه و اسلام هراسانه» توصیف کرده و ضمن محکوم کردن این سخنان خواسته اند که یک بار هم که شدن رئیس جمهور آمریکا پاسخگوی دروغ پردازی هایش باشد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شورای روابط اسلامی آمریکایی(کایر) بزرگترین نهاد حقوقی حامی مسلمانان در آمریکا، توییت های روز گذشته دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور را «نژادپرستانه» و «اسلام هراسانه» توصیف کرده وآن را ترویج «دستور کار سیاسی تفرقه آمیز» قبل از انتخابات میان دوره ای دانست.

دونالد ترامپ، رییس جمهور آمریکا روز دوشنبه گفت به اداره مرزبانی فدرال و ارتش اعلام کرده که حرکت کاروان مهاجران از آمریکای مرکزی به سوی این کشور یک وضعیت اضطراری ملی است و آمریکا کمک‌های خود به کشورهای این منطقه را کاهش خواهد داد.

 ترامپ در مجموعه‌ای پیام در شبکه توئیتر در مورد اقدامات دولت توضیح بیشتری نداد.

نهاد عواد مدیر اجرایی شورای کار در این بیانیه گفت: دونالد ترامپ هر حرفی را می زند و هر کاری را انجام می دهد، صرف نظر از حقیقت، واقعیت یا اخلاق، و هدف او تنها ارتقاء دستور کار سیاسی متزلزل خود و ایجاد ترس و ارعاب از «دیگری» پیش از انتخابات میان دوره ای است.

وی افزود: اگر او در واقع شواهدی برای حمایت از این سیاست «سوت سگ»  نژادپرستانه و اسلام هراسی داشته باشد، باید آن را به عموم مردم ارائه دهد و توضیح دهد که چرا مهاجران خاورمیانه خطر خاصی برای ملت ما هستند. اکنون زمان آن رسیده است که این رییس جمهور به خاطر جریان بی نظیر دروغ و فریبکارانه اش پاسخگو باشد.

گفتنی است جدیدترین آمارگیری ها توسط سازمان های مختلف اسلامی و غیراسلامی نشان دهنده موج افزاینده اسلام هراسی در ایالات متحده هستند.

گزارش سازمان حقوق مدنی واشنگتن در 2018 نشان داد که جرایم نفرت محور علیه مسلمانان در سال 2016 تا 2017 به میزان 15% افزایش داشته اند. داده های اولیه برای سال 2018 نشان می دهد که 927 حادثه اسلام هراسی  برای مسلمانان آمریکایی رخ داده است.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha