پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
 مسلمانان آمریکا «رفتار تفرقه انگیز و اهانت آمیز» ترامپ را محکوم کردند

حوزه/ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر یک پیام توئیتری تفرقه برانگیز و اهانت آمیز علیه مسلمانان منتشر کرده و مدعی شد که مسلمانان در ایام رمضان مساجدشان را تعطیل نخواهند گذاشت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از  prnewswire، شورای روابط اسلامی آمریکایی (کایر)، بزرگترین نهاد مدنی و سازمان حقوقی مسلمانان در ایالات متحده آمریکا تلاش های «تفرقه انگیز و اهانت آمیز» ترامپ برای هدف قرار دادن مسلمانان آمریکایی در دوره شیوع ویروس کرونا را محکوم کرد.

توئیت تفرقه آمیز رئیس جمهور آمریکا این سئوال را مطرح کرده بود: آیا مساجد آمریکا هم قرار است در ماه آینده، ماه رمضان تعطیل باشند؟ همانطورکه ما کلیساها را هنگام عید پاک در خلال شیوع بیماری کرونا تعطیل کردیم؟! یا متفاوت رفتار می کنند.

دیروز در یک جلسه توجیهی کرونا در کاخ سفید ترامپ بدون هیچ مدرکی ادعا کرده بود که تفاوتی وجود خواهد داشت و از مقامات خواسته بود قرنطینه علیه مساجد را به زور به اجرا دربیاورند. وی مدعی شده که رفتار مسلمانان در رمضان با نحوه رفتار مسیحیان در عید پاک متفاوت بوده و آنها باید مساجد را به زور ببندند!

در بیانیه منتشر شده توسط ناهید آواد مدیر اجرایی ملی کایر آمده است: تلاش ترامپ برای سوءاستفاده از مسلمانان آمریکایی به عنوان یک فوتبال سیاسی درست پیش از ماه مبارک رمضان، به همان اندازه که تفرقه انگیز می باشد، اهانت آمیز نیز هست.

وی افزود: مساجد سرتاسر کشور پیشتر اعلام کرده بودند که قصد دارد قطعا تعطیل باشند، زیرا مسلمانان آمریکا برخلاف رئیس جمهور ترامپ تهدید بزرگ ویروس کرونا را در کشور تشخیص می دهند.

در ادامه این بیانیه آمده است: به علاوه، ادعای رئیس جمهور ترامپ که مساجد آمریکا، مساجدی که بسیاری از آنها در سال های آغاز نخست ریاست جمهوری وی مورد تهدید، آزار و اذیت، خرابکاری و حتی بمبگذاری قرار گرفته اند، در مقایسه با ادیان دیگر با رفتار ترجیحی روبرو هستند، یک خیال اسلام هراسی می باشد.

اواد خاطرنشان کرد: به جای اینکه سعی داشته باشد شعله های آتش فتنه را برای منحرف کردن عموم مردم از ناکامی های خود روشن کند، باید بر مبارزه با ادامه گسترش ویروس کرونا تمرکز نماید.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha