جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
نامه رئیس شورای جهانی کلیساها به مناسبت عید سعید فطر

حوزه/ رئیس موقت شورای جهانی کلیساها به مناسبت فرارسیدن عید سعید فطر با ارسال نامه ای به روحانیون در حوزه، این عید را به شیعیان ، و سایر مسلمانان سرتاسر جهان تبریک گفت.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» ، رئیس شورای جهانی کلیساها به مناسبت فرا رسیدن عید فطر، نامه تبریکی به روحانیون حوزه در قم فرستاد. در این نامه آمده است: مایه افتخار من است که به نمایندگی از شورای جهانی کلیساها عید سعید فطر را به شما و دوستان و همکاران مسلمان مان و در حقیقت همه مسلمانان در سرتاسر جهان تبریک بگویم.

من می دانم که مسلمانان مانند مسیحیان و دیگر جوامع محدودیت هایی را به دلیل شیوع کرونا متحمل شده اند و این بیماری باعث شده انجام الگوی عادی اعمال دینی ما غیرممکن گردد و در ماه رمضان نیز این امر برای شما بسیار دشوار بوده است.

در ادامه این نامه آمده است:

ویروس کاری به اختلافات مذهبی ندارد، در حالی که ما باید تمام تلاش خود را بکنیم تا رنج های ناشی از این ویروس را به حداقل برسانیم و از جان کسانی که آسیب پذیرتر هستند محافظت کنیم ، ما نیز دعا می کنیم که خداوند از تمام امتحان و بلایی که بسیاری از آنها تحمل کرده اند ، خیر نصیب شان کند. به خصوص ، امیدواریم که پس از این تجربه آسیب زا همه ما با آگاهی بیشتر از بشریت مشترک خود زندگی کنیم. اعتقاد به عزت هر انسانی ، بدون در نظر گرفتن نژاد یا مذهب ، به شدت باعث می شود آزار و اذیت جوامع دیگر که باید در چنین بحران هایی با هم همدل باشند، از بین برود.

رئیس شورای جهانی کلیساها در ادامه در مقام ریاست این شورا اعلام کرد که همکاری گسترده میان مسلمانان و مسیحیان به عنوان یک خانواده بزرگتر انسانی ادامه خواهد یافت و وی شخصا به گفتگو و همکاری میان دو گروه توجه دارد. وی خاطرنشان کرد که در زمانه کنونی شواهد زیادی از ناکامی در زمینه همکاری متقابل و از بین بردن اختلافات از جمله اختلافات مذهبی میان مسلمانان و مسیحیان وجود دارد که این اهمیت کار در این عرصه را بیشتر می سازد.

شورای جهانی کلیساها همچنین از تماس های دوستان مسلمان در این هفته های دشوار اخیر قدردانی کرد و اظهار داشت: در میان بسیاری از ملت های دیگری که از شیوع ویروس رنج می برند قلب ما نگران ملت ایران است زیرا آن ها به طور ویژه و به خاطر تحریم های اعمال شده با مشکلات زیادی روبرو هستند و شورای ما و دیگر سازمان های مسیحی اخیرا با رئیس جمهور آمریکا تماس گرفته و از وی خواسته ایم  تحریم هایی را که مانع پاسخ های بهداشت عمومی در تعدادی از کشورها از جمله ایران است ، لغو کند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha