جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حماسه کودکان در ارائه خدمات به زائران اربعین حسینی

حوزه/ در مسیر پیاده روی زائران اربعین، زیبا­ترین تصاویر انسانی جلوه پیدا می کند که از جمله آنها خدمت رسانی تعداد زیادی از کودکان به زائران امام حسین(ع) است که در این امر با هم مسابقه می دهند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، در مسیر پیاده روی زائران اربعین، زیبا­ترین تصاویر انسانی جلوه پیدا می کند که از جمله آنها خدمت رسانی تعداد زیادی از کودکان به زائران امام حسین(ع) است که در این امر با هم مسابقه می دهند.

دلیل آن این است که این کودکان با عشق امام حسین(ع) شیر خوردند و در مکتب خدمت رسانی به زائران آن امام بزرگوار تربیت یافته اند.

زینب به همراه برادارن خود موکب خدماتی خود را بر­پا کرده و در مسیر زائران می ایستند به آنان که تشنه هستند آب می دهند.

آن طرف تر فاطمه با گرفتن مشک به دست منتظر رسیدن زائران است و حسن که با جمع کردن پولی که از کار کردن به دست آورده، یک منبع آب خریده و برای سیراب کردن زائران آمده است.

حسن و خانواده اش از مشکلات معیشتی رنج می برند، امّا زمانی که از او در این مورد می پرسی، می گوید: "کسی که به امام حسین(ع) خدمت کند، خدا به روزی اش را می دهد".

ده ها کودک دیگر مثل زینب، فاطمه و حسن هستند که با عشق و علاقه فطری خود به حضرت ابا عبد الله الحسین(ع) به خدمت رسانی می پردازند و با این کار می خواهند راهی که پدرانشان نسل به نسل منتقل کرده اند را زنده نگه دارند.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha