جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله حکیم

حوزه/ مناسبت های شیعی مربوط به اهل بیت(ع) می تواند جریان تاریخ را تغییر دهد و جهان با دیدن شیعیان می بینند آنها چگونه به همه ملت های جهان احترام می‌گذارند و از این رو دیدگاه خوبی نسبت به شیعیان پیدا می کنند و در فضای کنونی جهان که معنویت رخت بربسته جهانیان با دین و اعتقاد نورانی شیعیان آشنا می شوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه روز گذشته جمعی از روحانیون مبلغ حوزه علمیه با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید عراق دیدار کردند.

معظم له در این دیدار خطبا و سخنرانان و مبلغان حسینی را به ضرورت بیان روایات با موضوع زیارت مراقد مقدس و یافتن این روایات از میان منابع روایی معتبر توصیه کردند و افزودند: این گونه روایات می تواند اعتقادات عموم مردم را تقویت کند و معصومین علیهم السلام نیز در سیره خود به زیارت اهتمام داشتند، زیرا آنها از پاداش فراوان زیارت و تاثیر آن در تقویت شیعیان آگاهند.

آیت الله حکیم

حضرت آیت الله حکیم در ادامه تاکید کردند: خطبا نباید از نهج البلاغه و خطبه های حضرت زهرا و حضرت زینب علیهما السلام غافل شوند، زیرا این سخنان و روایات، روشنگر مقام اهل بیت و رسوا کننده ادعاهای دروغین دشمنان اهل بیت(ع) است.

ایشان افزودند: مناسبت های شیعی مربوط به اهل بیت(ع) می تواند جریان تاریخ را تغییر دهد و جهان با دیدن شیعیان می بینند آنها چگونه به همه ملت های جهان احترام می‌گذارند و از این رو دیدگاه خوبی نسبت به شیعیان پیدا می کنند و در فضای کنونی جهان که معنویت رخت بربسته جهانیان با دین و اعتقاد نورانی شیعیان آشنا می شوند.

این مرجع تقلید عراقی در پایان سخنان خود تمام خطبا و سخنرانان و مبلغان حسینی را به ارتقای توانایی های خود و پرهیز از گفتمان تند و دشنام آلود دعوت کردند و تاکید کردند: شما باید مردم را به یاد خدای متعال بیندازید و هرکدام از شما وظیفه دارید نهضت امام حسین(ع) را یاری کنید.

ایشان همچنین مبلغان حسینی را به بیان کرامات واقعی اهل بیت(ع) برای مردم و جذب توده های مردم توصیه کردند و افزودند: توده های مردم هستند که در حفظ دین و اعتقادات تاثیر دارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha