سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
اربعین حسینی

حوزه/ حجت الاسلام زمزم زاده گفت: باید از خیرینی که اگر چه ببرخی از آنان خودشان توفیق حضور در زیارت اربعین را به دست نیاوردند، اما به بسیاری از مشتاقین کمک کردند تا به زیارت اربعین بروند، تشکر کرد. ان شاءالله کمک ‌آنان هم یک سنت حسنه و حرکت پایدار باشد تا هر سال بر شکوه حرکت عظیم اربعین افزوده شود.

حجت الاسلام روح الله زمزم زاده معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمان، در رابطه با جایگاه پیاده روی اربعین گفت: پیاده روی اربعین یکی از سنتهای حسنه علمای سلف و ‌شیعیان عراق در سالهای گذشته بوده که چندسالی است در میان شیعیان و محبین ایرانی نیز به دلیل رفع موانع جایگاه محکم و باشکوهی پیدا کرده است..

وی افزود: در باب زیارت امام حسین (ع) با پای پیاده روایات بسیاری وجود دارد که تاکید کننده و تایید کننده این حرکت عظیم هستند. پیادهروی اربعین امروزه از یک حرکت مذهبی و عبادی به یک حرکت نمادین میان شیعیان اقصی نقاط عالم  تبدیل شده است، به طوری که استکبار جهانی در تحلیلهای خود این حرکت را حرکتی در جهت اضمحلال خودش میداند، لذا درصدد  کم رنگ کردن و از بین بردن این حرکت است.

معاون امور طلاب و دانش آموختگان حوزه علمیه کرمان ادامه داد: هرساله شاهد افزایش شکوه پیاده روی اربعین هستیم و طلاب و روحانیون نیز نقش بسیار برجستهای در تبلیغ، ترویج و زنده نگه داشتن این حرکت داشته و دارند.

وی خاطر نشان کرد: طلاب و روحانیون استان کرمان در این حرکت عظیم مانند هر سال نقش خود را ایفا کردند و امسال حدود ۵۶۰ نفر از طلاب به همراه اساتید و مدیران مدراس علمیه  به این حرکت پیوستند. این آمار جدای از روحانیون فارغ التحصیلی است که به صورت گروهی و یا فردی برای شرکت در مراسم اربعین حرکت کردند و میتوان گفت پیش از هزار روحانی و طلبه از استان کرمان در این حرکت باشکوه حضور دارند.

حجت الاسلام زمزم زاده در پایان گفت: باید از خیرینی که اگر چه ببرخی از آنان خودشان توفیق حضور در زیارت اربعین را به دست نیاوردند، اما بسیاری از مشتاقین را کمک کردند تا آنها بتوانند به زیارت اربعین بروند، تشکر کرد. ان شاءالله کمک ‌آنان هم یک سنت حسنه و حرکت پایدار باشد تا هر سال بر شکوه حرکت عظیم اربعین که به فرموده مقام معظم رهبری با خون مدافعان حرم زنده مانده است، افزوده شود.

انتهای پیام./

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha