جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
غرفه تعمیر کفش موکب آستان مقدس حضرت معصومه(س)

حوزه/ مسئول کفشداری‌‌های حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از مراجعه روزانه بیش از هزار زائر به موکب آستان مقدس در پیاده روی اربعین خبرداد.

به گزارش خبرگزاری حوزه،‌ علی‌اصغر جعفری با بیان این مطلب اظهار کرد: هر چه به روز اربعین نزدیک‌تر می‌شویم، جمعیت زائران مسیر پیاده‌روی نجف به کربلا نیز افزایش و به دنبال آن بر خدمات خادمان موکب آستان مقدس کریمه اهل‌بیت(س) در عمود 1080 افزوده می‌شود.

وی اضافه کرد: روزی بیش از 500 نفر به غرفه تعمیر کفش مراجعه می‌کنند که با نزدیکی به اربعین حسینی این آمار به روزی بیش از 700 نفر نیز خواهد رسید که بر این اساس در مجموع طی ایام اربعین حسینی، به بیش از 12 هزار نفر خدمات کفاشی ارائه می‌شود که بیشتر مراجعه‌ها مربوط به دوخت و دوز دوردوزی کفش است.

مسئول کفشداری‌های حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) با بیان اینکه 14 هزار کفی‌کفش ایرانی در غرفه تعمیر کفش موکب آستان مورد استفاده قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: نخ کفاشی، ابزارآلات، چسب و چرخ کفاشی با هزینه‌های شخصی، خیران و خادمان این غرفه تهیه شده است.

وی از فعالیت 12 نیرو در غرفه تعمیر کفش موکب آستان مقدس یاد کرد و گفت: 500 جفت کفش، هزار و 500 جفت دمپایی، 100 شلوار، 20 لیتر واکس مایع، 500 بند کفش، 120 عدد واکس کوچک جامد، 40 عدد واکس جامد بزرگ و تعداد فرچه، روغن، چرم و غیره تهیه شده است تا در این غرفه مورد استفاده قرار گیرد.

جعفری ادامه داد: دو نفر نیز همزمان با فعالیت این غرفه از اذان صبح تا 12 شب کفش واکس میزنند که روزانه بیش از  250 نفر از خدمات آن‌ها بهره‌مند شدند و باتوجه به بارانی بودن روزهای اخیر این آمار به روزانه 400 نفر هم رسیده است؛ در مجموع بصورت متوسط روزانه به بیش از هزار نفر از خدمات واکس کفش و صندل ارائه می‌شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha