جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
محمدحسین محمد زاده - مدیر شبکه قرآن و معارف سیما

حوزه/ مدیر شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌های این شبکه تلویزیونی را در ایام اربعین حسینی به‌منظور تعظیم و تکریم شعائر حسینی تشریح کرد.

محمدحسین محمدزاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تهران، با اشاره به برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام اربعین حسینی، اظهار داشت: شبکه قرآن و معارف سیما برنامه‌های ویژه‌ای را در ایام اربعین حسینی به‌منظور تعظیم و تکریم شعائر حسینی برنامه‌ریزی کرده است.

مدیر شبکه قرآن و معارف سیما تصریح کرد: اجرای برنامه «نوگلان حسینی» ویژه کودکان و نوجوانان، پخش مستند کوتاه ویژه اربعین حسینی، پخش سخنرانی مواکب سال قبل، پخش تلاوت محافل مواکب سال قبل، اجرای برنامه «اشک معرفت» با حضور کارشناس حجت‌الاسلام رضا محمدی، پخش برنامه «چهل منزل» با هدف ضبط و پخش گزارش از مسیر پیاده‌روی اربعین حسینی سال جاری، اجرای برنامه زنده «روزی بهتر» برنامه‌ای خانواده محور ازجمله برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه اجرای برنامه «عطر اربعین» و پخش سخنرانی حجج‌الاسلام و المسلمین عالی و پناهیان و پخش برنامه حکمت‌های حسینی با مباحث حجت‌الاسلام جواد محدثی ازجمله دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام اربعین حسینی است، افزود: پخش برنامه «محافل اربعین حسینی» با محوریت پخش مواکب به‌صورت زنده و تولیدی و اجرای برنامه «پرسمان» با محوریت پرسش و پاسخ در خصوص تاریخ اسلام و مباحث قرآنی و معارفی ازجمله دیگر برنامه‌های این شبکه ایام اربعین حسینی است.

محمدزاده با بیان اینکه برنامه «تا اربعین» به‌صورت زنده با طرح مباحث کارشناسی ویژه اربعین و عاشورا از کربلای معلا با اجرای سید کمال هاشم زاده برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام اربعین حسینی است، خاطرنشان کرد: پخش زیارت وارث و زیارت اربعین و اجرای برنامه «یاقوت» با روایت گری از واقعه کربلا توسط بازیگران و نخبگان حوزه نمایش، پخش سخنرانی حجت‌الاسلام‌والمسلمین ناصر رفیعی نیز از دیگر برنامه‌های شبکه قرآن و معارف سیما در ایام اربعین حسینی است.

وی با بیان اینکه امروز عظمت اجتماع میلیونی برای اربعین حسینی بر کسی پوشیده نیست و یکی از نشانه‌های مؤمن همان زیارت اربعین است، گفت: ویژگی‌های این رویداد بزرگ مختصاتی را با خود به وجود آورده که وظیفه ما را در شبکه قرآن بیشتر کرده است.

دبیر شورای معارف سیما با بیان اینکه وظیفه شبکه قرآن و معارف سیما پاسخ به نیاز و علاقه مخاطبان خود است، تصریح کرد: مردم می‌خواهند از پنجره رسانه و سیما خود را با این جمعیت عظیم همراه کنند و به همین دلیل وظیفه خود دانستیم تا فضای مناسب‌تری را در اختیار مخاطبان تلویزیون قرار دهیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha

نظرات

  • زهرا IR ۰۴:۰۰ - ۱۳۹۷/۰۸/۰۷
    0 0
    پیاده روی اربعین