پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حضور دسته های عزاداری و سینه زنی در حرم کاظمین (ع) در شب شهادت امام جواد(ع)

حوزه/ رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال در روز اربعین حسینی ۲۴ هیئت مذهبی در سطح استان کردستان با حضور در معابر عمومی اقدام به اقامه عزای حسینی و سینه زنی خواهند نمود.

نورعلی خزاعی در حاشیه نشست شورای هیئات مذهبی استان کردستان، در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در سنندج، اظهار داشت: اربعین حسینی در جهان اسلام نقش کلیدی و حیاتی بازی می کند و استمرار این حرکت ان شاء الله به ظهور منجی عالم بشریت ختم خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان افزود: خوشبختانه اداره کل تبلیغات اسلامی استان کردستان در اعیاد و مراسم های مذهبی همیشه نهایت تلاش خود را برای هرچه بهتر برگزار شدن مراسم ها داشته که این جای تقدیر دارد.

وی با اشاره به اینکه شورای هیئات مذهبی استان کردستان با تعامل و همکاری سازمانها و نهادهای فرهنگی هر ساله اقدام به برگزاری برنامه های مذهبی در این خطه می کند، اظهار داشت: براساس آخرین آمار موجود در اربعین امسال شورای هیئات مذهبی کردستان اقدام به برپایی 7 موکب و ایستگاه صلواتی برای خدمات رسانی، اسکان و پذیرایی از زائرین اربعین حسینی در سطح استان نموده است.

خزاعی ادامه داد: یکی دیگر از برنامه های مهم ما و به ویژه ایام نزدیک به اربعین حسینی، برپایی بیش از 240 مراسم مذهبی در سطح استان کردستان است که این رقم نسبت به سال گذشته رشد چشمگیری را نشان می دهد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان گفت: بر اساس برنامه ریزی های انجام شده، امسال در روز اربعین حسینی 24 هیئت مذهبی در سطح استان کردستان با حضور در معابر عمومی اقدام به اقامه عزای حسینی و سینه زنی خواهند پرداخت.

خزاعی به برگزاری روضه های خانگی در سطح استان کردستان اشاره کرد و گفت: براساس برنامه ریزی های صورت گرفته به مناسبت اربعین حسینی، امسال بیش از 120 روضه خانگی در سنندج و شهرستان های سطح استان برگزار خواهد شد.

رئیس شورای هیئات مذهبی استان کردستان ادامه داد: براساس آمارهای موجود تاکنون نزدیک به 3 هزار نفر از مردم ولایتمدار و انقلابی استان کردستان در پیاده روی اربعین حسینی شرکت کرده اند که این رقم در روزهای آینده بی شک  نیز بیشترخواهد شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha