جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
یزدانشهر

حوزه/ حجت الاسلام طالب پور در پاسخ به برخی اظهار نظرهای نسنجیده درباره هزینه های عزاداری امام حسین(ع)، گفت: ما همانند کسانی که در سال ۶۱ به یاری امام(ع)‌ آمدند،‌ آمده ایم تا تمرین حسینی شدن را بیاموزیم و در این مکتب «با حسین بودن» را تمرین کنیم نه «یا حسین گفتن را». «یا حسین گفتن» هزینه ندارد، اما «با حسین بودن» هزینه دارد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از اصفهان، همایش نهضت روشنگری، با سخنرانی حجت الاسلام طالب پور، مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی 8 نجف اشرف و با حضور طلاب  بسیجی، در مدرسه علمیه حضرت نرجس(س)‌یزدانشهر برگزار شد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی 8 نجف اشرف در این همایش گفت: امسال در ایام محرم شبهات زیادی شد، از جمله اینکه، با وجود این همه گرسنه و فقر، برگزاری این جلسات و دادن شام چه معنایی دارد، آیا بهتر نیست هزینه این جلسات را صرف خانواده های فقیر و دختران بی جهیزیه و.. کرد.

وی ادامه ‌داد:  آیا این سخنان پشتوانه عقلی دارد؟ البته ظاهر خوبی برای رفع نیازهای جوانان و فقرا است و باید تلاش کرد، اما آیا کسانی که این حرفها را می زنند دلشان برای جوانان می سوزد یا می خواهند مجالس اهل بیت(ع) را زیر سؤال ببرند؟.

حجت الاسلام طالب پور با بیان اینکه شاید برخی بگویند این هزینه ها زیادی است و  درست است در کار خیر هم نباید زیادی روی کرد، گفت: کربلا و عاشورا را دو جور باید دید، یکی اینکه قیام امام حسین(ع) آغازگر یک عملیات برای دفاع، ‌ترویج و تثبیت دین بود که مرحله اول آن در محرم سال 61 هجری بود و مراحل بعدی آن در طول 1400سال گذشته انجام شد و مرحله آخر آن، به پیروزی و ظهور آقا امام زمان(عج) ختم می شود.

حجت الاسلام طالب پور اظهار داشت: هدف از برپایی راهپیمایی اربعین این است که ما با این راهپیمایی امام حسین(ع) ‌را به جهانیان معرفی کنیم تا زمانی که امام زمان(عج)‌ ظهور کرد دنیا امام زمان(عج) ‌را بشناسد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در لشکر زرهی 8 نجف اشرف ادامه داد: ما همانند کسانی که در سال 61 به یاری امام(ع)‌ آمدند،‌ آمده ایم تا تمرین حسینی شدن را بیاموزیم و در این مکتب «با حسین بودن» را تمرین کنیم نه «یا حسین گفتن را». «یا حسین گفتن» هزینه ندارد، اما «با حسین بودن» هزینه دارد.

حجت الاسلام طالب پور یادآور شد: بعضی از مردم بنده دنیا هستند و دین لقلقه زبانشان است، با زبان از دین دم می زنند و تا وقتی شکمشان سیر باشد از دین دفاع می کنند و وقتی در سختی قرار گیرند دینداران کم می شوند برخی از مردم ما، دینداریشان در بند شمکشان است.

وی اضافه کرد: برای «با حسین(ع) ‌بودن» هر چه هزینه شود کم است. حسین بن علی(ع) ‌یک دانشگاه تاسیس کرد که در آن اوج بندگی، دوری از ذلت،‌ اهل گناه نبودن، اهل نماز اول وقت بودن و... در آن آموزش داده شد. 

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha