پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام ابراهیمی

حوزه/عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان اینکه اربعین حسینی، یک رویداد اعتقادی و فرهنگی نمایش قدرت وعظمت جهان اسلام است، گفت: پیاده‌روی اربعین حسینی عظمت اسلام را به رخ جهانیان می‌کشد.

حجت الاسلام حسین ابراهیمی عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، ضمن اشاره به اینکه محرم و حماسه عظیم اربعین حسینی متعلق به همه جهان اسلام است و در میان همه مسلمانان اعم از شیعه و سنی از جایگاه ویژه‌ای برخوردار است، اظهار کرد: اربعین، کمال نهضت حسینی است و رسوایی بنی‌امیه نیز از جریان اربعین شروع شد.

وی با بیان این‌که یکی از تعبیر‌های رایج عددی تعبیر عدد 40 است که در بسیاری ازموارد به کار رفته، تصریح کرد: اربعین، سرّی از اسرار خدای تعالی است که هیچ یک از علمای ربّانی به این سر نرسیده اند.

نماینده پیشین مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مسلمانان هرگز نباید در برابر ظلم و ستم تسلیم شوند و بایستی همیشه نسبت به وظیفه خود در قبال دینشان مسئولیت‌پذیر باشند، خاطرنشان کرد: در این زمینه، امام حسین(ع) الگوی بزرگی برای همه است.

حجت الاسلام ابراهیمی ادامه داد: مسلمانان جهان بایستی در راستای زنده نگه داشتن دین خدا از هیچ اقدامی دریغ نکنند و با تمام توان در برابر طیف دشمنان و خائنان انقلاب ایستادگی کنند.

وی با اشاره به این مهم که ما هر چه داریم از برکت اربعین حسینی بوده، یادآور شد: اگر اربعین نبود به طور یقین از اسلام نیز خبری نبود.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: خون امام حسین(ع) در اربعین همه ثمرات خویش را داد و سبب تحریک همه پیروان ائمه اطهار(ع) شد.

حجت‌الاسلام ابراهیمی با بیان این که چند سالی است که نظام مقدس جمهوری اسلامی این راهپیمایی باشکوه حسینی را برگزار می‌کند، ابراز کرد: حماسه عظیم اربعین حسینی به عزت و عظمت نظام اسلامی کمک کرده و می کند.

وی پیاده روی اربعین حسینی درکربلا را تنها یک راهپیمایی ساده ندانست و یادآور شد: آنچه مسلم می باشد آن است که اربعین حسینی، یک رویداد اعتقادی و فرهنگی نمایش قدرت وعظمت جهان اسلام است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز ادامه داد: راهپیمایی اربعین نمایش قدرت جهان اسلام و بزرگ‌ترین و باشکوه‌ترین عامل معرفی تشیع و نهضت حسینی به همه جهانیان می باشد.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان این مطلب که شیعیان گنج بزرگی به نام امام حسین(ع) و واقعه عاشورا دارند که بایستی قدرشناس آن باشند، عنوان کرد: بر کسی پوشیده نیست که راهپیمایی اربعین به منزله عینیت یافتن فرهنگ عاشورا و اهداف قیام امام حسین(ع) در عاشورای حسینی است.

وی از راهپیمایی عظیم اربعین حسینی به عنوان نماد وحدت و همدلی مسلمانان یاد کرد و افزود:  یایستی روحانیون به عنوان پیش‌قراول این حماسه عظیم، نقش آفرینی کنند.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با اشاره به اینکه جای بسی افتخار است که همه ساله شاهد حضور پررنگ روحانیت، طلاب و مبلغین اموردینی در بین زائرین اربعین هستیم، مطرح کرد:  اربعین یکی از جامع ترین و باشکوه ترین حماسه شیعیان از تاریخ صدر اسلام تاکنون است و طلاب و روحانیت با حضورشان در بین زائران به ایجاد همدلی، وحدت و مودت بین کشورهای مختلف کمک شایانی می‌کنند.

حجت الاسلام ابراهیمی با بیان اینکه روحانیون از برکت امام حسین(ع) توانسته‌اند از دیرباز تاکنون به تبلیغ معارف دینی بپردازند، گفت: حضور روحانیت در بین زائران سبب قوت قلب و دلگرمی آنان می‌شود.

وی نقش طلاب و روحانیت را در همه عرصه‌ها و از جمله سفر اربعین در راستای تبلیغ معارف دینی بسیار تاثیرگذار دانست و افزود: اگر این عزیزان وظایفشان را به درستی انجام دهند، امت اسلامی با حضور یک میلیارد و 500 میلیون نفر مسلمان جهان تشکیل می‌شود و دیگر استکبار جهانی برای همیشه زمین‌گیر می‌گردد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز با بیان این مهم که استکبار جهانی از هیچ چیزی به اندازه وحدت مسلمین ترس و واهمه ندارد، گفت: این اتحاد مسلمانان کمر استکبار را می‌شکند و در راستای وحدت جهان اسلام است که دشمنان جرأت حمله و دستبرد به مسلمانان را نخواهند داشت.

انتهای پیام/ ا

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha