پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
 آیت الله العظمی بشیر نجفی در پیاده روی اربعین حضور یافت

​حوزه/ معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق (ع) شهرستان قروه گفت: جریان های ضددینی بسیاری این روزها در بین جمعیت زائرین اربعین حسینی وجود دارند که به دنبال به حاشیه کشاندن این حرکت عظیم معنوی هستند، لذا مسلمانان و زوّار حرمین شریفین مواظب تحرکات این جریان های دین ستیز باشند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در استان کردستان، حجت الاسلا سیدتوفیق رضایی صبج امروز در جمع طلاب بسیجی مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه، اظهار داشت: حرکت عظیم اربعین حسینی را باید استثنایی در تاریخ اسلام قلمداد دارد، حرکتی که در کمیت و کیفیت نه تنها در جهان اسلام بی همتاست بلکه نمونه آن در هیچ کجای جهان تاکنون دیده نشده است.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه گفت: اجتماع بزرگ اربعین حسینی، اقتدار و صلابت اسلام در مقابل جبهه کفر و مزدوران سلاح به دست رژیم صهیونیستی، آمریکا و آل سعود را به نمایش می گذارد.

این استاد حوزوی با اشاره به اینکه حرکت عظیم اربعین حسینی جهان را تحت الشعاع خود قرار داده است، بیان کرد: پیاده روی اربعین حسینی که هر ساله با جمعیتی نزدیک به 12 میلیون نفر انجام می شود، زمین را به لرزه در می آورد چه رسد به دل های کور و چرکین دشمنان وحدت جهان اسلام.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: امسال هم به برکت وجود ائمه اطهار علیهم السلام شاهد اربعینی عظیم و تاثیرگذار خواهیم بود که تاثیرات آن بر روی معادلات جهانی به خوبی قابل مشاهده خواهد بود.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه با اشاره به اینکه اربعین حرکتی سیاسی، فرهنگی و اجتماعی در جهان کنونی اسلام است، گفت: اربعین حسینی و حضور میلیونی عاشقان رسول الله(ص) و اهل بیت علیهم السلام حامل پیام های بسیاری برای جبهه کفر و نفاق است، اربعین حسینی نماد اقتدار اسلام در برابر جدایی طلبان و تفرقه افکنان است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه برگزاری مراسم اربعین حسینی با این کیفیت بی نظیر تنها با وجود انقلاب اسلامی علمی شده است، اظهار کرد: اقتدار، مودت و وحدت جمهوری اسلامی با کشورهای مسلمان باعث گردیده است که حرکت اربعین در سالهای اخیر به بزرگترین رویداد جهان اسلام تبدیل شود و حتی مناسک حج ابراهیمی را تحت تاثیر خود قرار دهد که این امر به هیچ وجه به مذاق آل سعود خوش نیامده است.

حجت الاسلام رضایی ادامه داد: در اصل حرکت و راهپیمایی عظیم و تاریخی اربعین حسینی را باید رزمایش جهان اسلام در برابر دنیای استکبار و استبداد دانست؛ زیرا در این حرکت بزرگ، که وحدت نمود بارز این روز است، برای دشمنان وحدت اسلام یاس و ناامیدی و البته ترس می آفریند.

وی با تاکید بر اینکه دشمنان برای کم رنگ کردن اجتماع عظیم اربعین حسینی دست به هر ترفند و توطئه ای زده و خواهند زد، عنوان کرد: رسانه های خارجی و بیگانه این روزها به دقت اربعین حسینی را زیر نظر دارند و منتظر این هستند که بتوانند ایراد و یا مشکلی از این برنامه بگیرند، لذا مسلمانان باید در این مراسم با رعایت شرع و حفظ برادری بهانه ای به دست دشمنان اسلام ندهند.

معاون تهذیب مدرسه علمیه امام صادق(ع) شهرستان قروه در پایان سخنان خود تاکید کرد: جریان های ضددینی بسیاری این روزها در بین جمعیت زائرین اربعین حسینی وجود دارند که به دنبال به حاشیه کشاندن این حرکت عظیم معنوی هستند، لذا مسلمانان و زوار حرمین شریفین مواظب تحرکات این جریان های دین ستیز باشند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha