سه‌شنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۲۱ شوال ۱۴۴۵ | Apr 30, 2024
حجت الاسلام علی خادمی

حوزه/ مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: هم‌زمان با ایام اربعین حسینی ۱۱۰ روحانی مبلغ به‌منظور فعالیت تبلیغی از این استان به کربلای معلی اعزام شدند.

حجت‌الاسلام علی خادمی، در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، از اعزام 110 روحانی مبلغ به کربلای معلی هم‌زمان با ایام اربعین حسینی خبر داد و افزود: این روحانیان به‌منظور فعالیت تبلیغی در طول مسیر پیاده‌روی اربعین و در کربلا به این سفر اعزام شدند.

وی خاطرنشان کرد: اعزام این روحانیان مبلغ با مشارکت حوزه علمیه خراسان شمالی و اداره کل اوقاف و امور خیریه استان صورت گرفته، به‌گونه‌ای که از این تعداد 20 روحانی و طلبه از حوزه علمیه استان، 17 روحانی مبلغ با عاملیت نهاد اوقاف استان و مابقی از سوی تبلیغات اسلامی به مراسم اربعین اعزام شده‌اند.

حجت‌الاسلام خادمی خاطرنشان کرد: از این تعداد مبلغ اعزامی شماری در سه موکب استان در مسیر کربلای معلی مستقر شده و برخی هم در طول مسیر به‌صورت پیاده حرکت کرده، در جمع‌های زائران به تبلیغ می‌پردازند.

وی در ادامه اربعین حسینی را فرصت مناسبی برای فعالیت تبلیغی طلاب و روحانیان دانست و گفت: روحانیان به‌عنوان طبیبان روحی مردم و جامعه باید همواره در کنار مردم بوده و پیاده‌روی اربعین هم فرصت مناسبی برای این هم‌نشینی است.

حجت‌الاسلام خادمی با بیان اینکه حضور روحانیان در کنار مردم سبب دلگرمی آن‌ها می‌شود، اضافه کرد: البته افزون بر نیاز مردم به حضور روحانیون مبلغ در مراسم پیاده‌روی اربعین، خود روحانیون هم برای ارتقای آرامش روحی و روانی خود، نیازمند حضور و مشارکت در این همایش عظیم هستند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha