جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
سالاری مکی

حوزه/ مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی گفت: در شرایطی که دشمنان اسلام در پی گسترش شیعه انگلیسی و سنی آمریکایی هستند، قرآن و اهل‌بیت (ع) بهترین محور وحدت مسلمانان محسوب می‌شوند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام حجت سالاری مکی، در آئین بدرقه کاروان زیارتی اهل سنت استان به حرم مطهر رضوی، اظهار کرد: محبت اهل سنت نسبت به اهل‌بیت(ع) سابقه دیرینه‌ای داشته و به ابتدای عصر اسلام بازمی‌گردد.

وی افزود:  امروز و در شرایطی که دشمنی و شاخ‌وشانه کشیدن دنیای استکبار در مقابل اسلام را می‌بینیم و مستکبران در یمن، میانمار، بحرین، سوریه، عراق و در سایر جاها فضای مخربی را علیه آئین اسلام ناب محمدی ایجاد کرده‌اند، تجلی محبت اهل سنت نسبت به اهل‌بیت(ع) از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

حجت‌الاسلام سالاری مکی خاطرنشان کرد: اکنون دشمنان چه در بین تشیع با استفاده از تشیع انگلیسی و چه با بهره‌گیری از اهل تسنن آمریکایی وضعیتی را به راه انداخته‌اند که نتیجه‌ای جز تفرقه ندارد و آسیب آن به‌صورت مستقیم متوجه مسلمانان می‌شود.

وی تصریح کرد: در چنین شرایطی اسلام به‌صورت ویژه نیاز به محور وحدت دارد و قرآن و اهل‌بیت(ع) هم بهترین محور وحدتی هستند که می‌توانیم در دوره آخرالزمان به بهترین نحو از آن‌ها استفاده کنیم.

دبیر شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی اضافه کرد: در آخرالزمانی که دشمن با تمام ترفندهای خود علیه اسلام و ارزش‌های الهی به میدان آمده و تمام جنود خود را بسیج کرده، قرآن، اهل‌بیت(ع)، محافل انس با قرآن، جلسات تهذیبی و مواردی از این دست می‌توانند سبب تقویت وحدت و همدلی مسلمانان اعم از شیعه و سنی شوند.

حجت‌الاسلام سالاری مکی در ادامه گفت: به فضل الهی امسال درزمینهٔ زیارت حرم مطهر رضوی، استقبال بسیار بیشتری از سوی اهل سنت استان صورت گرفته که این موضوع نشان‌دهنده عمق ارادت و محبت اهل سنت نسبت به ائمه اطهار(ع) است.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی در خاتمه با تأکید بر زیارت بامعرفت، اظهار کرد: زیارت بامعرفت ائمه اطهار(ع) لبیک به آموزه‌های اسلامی و فرامین اهل‌بیت(ع) است، ازاین‌رو تلاش کنیم در مسیر زیارت اهل ذکر بوده و به نماز اول وقت اهتمام ویژه‌ای داشته باشیم.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha