پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مراسم سوگواری اربعین حسینی در تیپ امام جعفر صادق(ع)

حوزه/ حجت الاسلام نصراللهی اظهار داشت: اگر کسانی که برای امام حسین علیه السلام نامه نوشتند دارای روحیه انقلابی بودند عاشورا اتفاق نمی افتاد.

به گزارش خبرگزاری«حوزه»، مراسم سوگواری اربعین سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام همراه با کارگاه مصون سازی فرهنگی با حضور مسئولین، کارکنان و سربازان تیپ 83 امام جعفر صادق علیه السلام درنمازخانه این یگان برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین نصراللهی در این مراسم ، ضمن تسلیت ایام اربعین سرور و سالار شهیدان به فرازهایی از زیارت نامه اربعین اشاره کرد و اظهار داشت: ذکر مظلومیت امام حسین(ع)، اتمام حجت ، نصیحت و خیرخواهی و بذل جان توسط اباعبدالله الحسین(ع) برای رهایی همه بندگان خداوند از جهالت و گمراهی از مهمترین فرازهای این زیارت است.

وی در ادامه پیمان شکنی مردم کوفه را بعنوان یکی از جلوه های مظلومیت امام حسین علیه السلام ذکر کرد و افزود: اگر کسانی که برای امام حسین علیه السلام نامه نوشتند دارای روحیه انقلابی بودند، این اتفاق نمی افتاد که فرزند پیامبر(ص) و امام خودشان را هتک حرمت کنند و حتی از آب هم مضایقه کنند؛ زیرا روحیه انقلابی باعث اقتدار رهبر جامعه و حفظ جان و مال و ناموس مردم است و اگر این روحیه از بین برود ضرر و زیان متوجه خود مردم می شود.

این استاد حوزه در پایان سخنان خود به ویژگی هدایتگری سالار شهیدان برای تمام جهانیان اشاره کرد و افزود:امام حسین(ع) مخصوص شیعه و حتی مسلمانان نیست، بلکه برای تمام مردم دنیا هدایتگر است و شاهد این مطلب راهپیمایی باشکوه اربعین است که میلیونها نفر از سراسر جهان در آن شرکت می کنند، می باشد.

خاطر نشان می شود: در ابتدای این مراسم زیارت نامه اربعین قرائت شد و مراسم با مرثیه سرایی ذاکر پاسدار علی اصغر علیرضانژاد پایان یافت.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha