پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
متهمان توطئه بمب گذاری در مسجد، ترامپ را مقصر دانستند!

حوزه/ سه مرد مسلح که در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در سال ۲۰۱۶، توطئه حمله به مسجد مسلمانان سومالیایی و کشتار دسته جمعی را کشیده بودند، دونالد ترامپ را مقصر تحریک مردم دانستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» ، سه  شبه نظامی مسلح در کانزاس آمریکا که به توطئه برای بمب گذاری در مسجد و خانه های مهاجران سومالیایی متهم شده اند، گفته اند که باید در مجازات شان تخفیف داده شود زیرا سخنان تحریک آمیز دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور الهام بخش خشونت توسط آن ها بوده است.

یکی از وکلای مدافع این شبه نظامیان در دادگاه فدرالی که در شهر کانزاس برگزار شده بود گفت: دادگاه باید در نظر داشته باشد که سخنان تحریک آمیز ترامپ در کمپین انتخاباتی 2016 تحریک کننده برای تمامی جناح های سیاسی بوده است.

یکی از وکلا در ادامه گفت که ترامپ پس از رسیدن به قدرت نیز به سخنان اسلام هراسی ادامه داده است.

جیمزپرات و میشل شولتز نمایندگان حقوقی متهمین گفته اند: موکلین ما سفید پوستان راه گم کرده و نادان از طبقه کارگر بوده اند و جرم آن ها تنها این است که حامی و پشتیبان پرو پا قرص رئیس جمهور بوده اند! دادگاه نباید به شرایط نفرت انگیز، خشن، وحشتناک و تفرقه انگیزی که انتخابات ریاست جمهوری به وجود آورد بی توجه باشد.

گفته می شود این جلسه دادگاه که روزهای دوشنبه و سه شنبه برگزار شد، تنها بخشی از نمونه های تاثیر تحریک های نژادپرستانه ترامپ بر روی مردم و مشوق افراط گرایی در جناح راست بوده است. یک قاضی فدرال در ماه آوریل سه مرد مسلح با اسامی کورتیس آلن، پاتریک استین و گوین رایت را به جرم توطئه برای کشتار جمعی با اسلحه و نقض حقوق مدنی متهم شناخت. این حمله قرار بود یک روز بعد از انتخابات 2016 درگاردن سیتی در کانزاس اتفاق بیافتد که یکی از اعضای گروه پشیمان شده و مقامات را از این جنایت مطلع ساخت. دادستان ها قصد دارند متهمین را به حبس ابد محکوم کنند و نتیجه نهایی این دادگاه در ماه نوامبر مشخص می شود.

کاری اسمیت و تیلور امرسون وکلای رایت نیز گفته اند: تا زمانی که حکومت اسلام هراس بوده و اسلام را محکوم کند، این وضعیت  ادامه دارد.

وی در ادامه ضمن اشاره به توییت های اخیر ترامپ، تاکید کرده که چطور انتظار می رود مردم خشونت طلب نباشند، درحالی که آن ها را علیه اسلام تحریک می کنند و وانمود می کنند که مسلمانان دشمن کشورشان هستند؟!

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha