جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت‌ الاسلام‌ و المسلمین لطف‌ الله دژکام استان فارس

حوزه/ نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه فردی که می‌خواهد با مستکبر مبارزه کند، خود نباید مستکبر باشد، تصریح کرد: عده‌ای مال و ثروت مردم را خوردند و اکنون‌که می‌خواهند با آمریکا مبارزه کنند اعلام می‌کنند نمی‌توانیم؛ فردی که حق مردم را خورده مستکبر بوده و نمی‌تواند با آمریکا مبارزه کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت‌الاسلام‌والمسلمین لطف‌الله دژکام، ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه شیراز که در شبستان امام خمینی (ره) حرم مطهر حضرت شاهچراغ (ع) برگزار شد، توصیه به تقوا را مهم‌ترین محور خطبه‌های نماز جمعه دانست و اظهار داشت: اینکه ما عبارت محدودی را پیرامون تقوا مرتباً در خطبه‌ها تکرار می‌کنیم اهمیت موضوع را می‌رساند.

وی با بیان اینکه تجربه سال‌های طولانی پس از انقلاب گاهی به ما القا می‌کند که بسیاری از مشکلات اجتماعی، سیاسی و اقتصادی که گرفتار آن هستیم ناشی از نبود تقوا است، افزود: اگر تقوا واقعیت پیدا کند در جامعه این مشکلاتی که با آن مواجه هستیم عموماً حل خواهد شد.

امام جمعه شیراز به الگوهای تقوا اشاره و تصریح کرد: باید جامعه را مقید به تقوا تربیت کنیم و الا هرچه تلاش کنیم به‌جایی نخواهیم رسید.

وی با اشاره به ویژگی‌های انسان با تقوا، عنوان کرد: حضرت علی (ع) در نهج‌البلاغه می‌فرماید، نباید تقوا را دست‌کم گرفت، بلکه باید برای انجام بسیاری از کارها آن را مهم شمرد.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین دژکام با بیان اینکه انسان نباید دل به مال دنیا ببندد، ادامه داد: مال دنیا زمانی در چشم عده‌ای مهم شد که حیثیت نظام اسلامی را به باد دادند و بیان کردند نمی‌توانیم از ثروت بگذریم.

وی در خطبه دوم خود نیز از حضور مردم در پیاده‌روی  واجتماع جاماندگان اربعین حسینی در حرم مطهر شاهچراغ (ع) تشکر و خاطرنشان کرد: قطعاً پاداش و اجر همه افرادی که در این راهپیمایی شرکت کرده‌اند را امام حسین (ع) خواهد داد.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس بیان کرد: همه مردم و هیئات مذهبی وظیفه دارند همانند روز اربعین، در ۲۸ صفر نیز برای سنگ تمام بگذارند و این حس را به تمام بشر القا کنند که اگر به دعوت پیامبر (ص) پاسخ می‌دادند، اکنون وضع جهان این‌گونه نبود.

وی در ادامه به فرارسیدن ۱۳ آبان نیز اشاره کرد و گفت: اصل استکبار قیافه گرفتن در برابر خداوند است، هر فردی در برابر خداوند قیافه بگیرد مستکبر است. مبارزه با استکبار وظیفه دائمی ما است، ذهنیتی به ما القا می‌کنند که تا چه وقت می‌خواهید مبارزه کنید، با هرکسی که بخواهد در برابر خدا و شعائر الهی ایستادگی و مقابله کند سخت در جنگ خواهیم بود.

نماینده ولی‌فقیه در استان فارس با تأکید بر اینکه فردی که می‌خواهد با مستکبر مبارزه کند، خود نباید مستکبر باشد، عنوان کرد: عده‌ای مال و ثروت مردم را خوردند و اکنون‌که می‌خواهند با آمریکا مبارزه کنند اعلام می‌کنند نمی‌توانیم؛ فردی که حق مردم را خورده مستکبر بوده و نمی‌تواند با آمریکا مبارزه کند.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha