جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
رئیس جمعیت قرّاء و حفّاظ اندونزی:

حوزه/ رئیس جمعیت قرّاء و حفّاظ سازمان نهضت العلمای اندونزی گفت: امروز فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن کریم بر هیچ‌کس پوشیده نیست و یقینا بهره‌برداری از این تجارب در اهداف این جمعیت نیز بوده است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه مهرداد رخشنده، رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در اندونزی در چارچوب توسعه ارتباطات دینی و فرهنگی (9 آبان‌ماه) با کیایی حاجی سیف الله معصوم، رئیس جمعیت قرّاء و حفّاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی دیدار کرد.

رخشنده در سخنانی، با تأکید بر ضرورت توسعه روابط دینی و فرهنگی دو کشور بزرگ اسلامی ایران و اندونزی، گفت: امروز پس از گذشت چهل سال از عمر پُربرکت جمهوری اسلامی ایران شاهد پیشرفت‌های بسیار گران‌سنگ در حوزه‌های دینی و قرآنی هستیم و مفتخریم که قاریان و حافظان بسیاری را به جامعه بین‌الملل معرفی کرده‌ایم.

رایزن فرهنگی کشورمان در اندونزی افزود: قرآن و آموزه‌های آن در جامعه و زندگی روزمره مردم ایران شکل گرفته است و تجارب خوبی را در برگزاری مسابقات، نمایشگاه‌های قرآن کریم، مطالعات و پژوهش‌های قرآنی، چاپ و نشر و همچنین تفسیر، حفظ و قرائت قرآن کریم برای سنین مختلف روش‌های متنوع و نوینی داریم تا یادگیری و فهم درست قرآن برای همه روان و آسان شود.

وی آمادگی این نمایندگی فرهنگی را برای انتقال این تجارب به جامعه اندونزی جهت توسعه و ارتقاء روابط دوجانبه اعلام کرد.

کیایی حاجی سیف الله معصوم نیز ضمن ابراز خرسندی از حضور رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران و تشکر از ارسال و اهدا قرآن کریم به جمعیت قرّاء و حفّاظ سازمان نهضت العلماء اندونزی، گفت: امروز فعالیت‌های جمهوری اسلامی ایران در حوزه قرآن کریم بر هیچ‌کس پوشیده نیست و یقینا بهره‌برداری از این تجارب در اهداف این جمعیت نیز، بوده است.

رئیس جمعیت قرّاء و حفّاظ سازمان نهضت العلمای  اندونزی افزود: امیدواریم با حضور رایزنی فرهنگی ایران بتوانیم این فعالیت‌ها و تبادلات را که در گذشته به صورت پراکنده انجام می‌شده است، به صورت مستمر انجام پذیرد و ما هم آمادگی کامل داریم تا از برنامه‌های قرآنی ایران در اندونزی حمایت کنیم.

در ادامه این دیدار، در باره گروه‌های افراطی و افراط‌گرایی و آسیب‌های آن، مسأله فلسطین، حرکت‌های تفرقه‌آمیز دشمنان اسلام و ضرورت وحدت و هوشیاری مسلمانان بحث و تبادل نظر شد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha