سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
عضو جبهه عمل اسلامی لبنان شیخ زهیر جعید

حوزه/ شیخ زهیر جعید عضو جبهه عمل اسلامی لبنان با احمد خازن خمیدی سفیر اندونزی در لبنان دیدار و حادثه زلزله "سومبا" را تسلیت و برای ملت اندونزی توصیه ای برادارنه بیان کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، شیخ زهیر جعید عضو جبهه عمل اسلامی لبنان با احمد خازن خمیدی سفیر اندونزی در لبنان دیدار و حادثه زلزله "سومبا" را تسلیت و برای ملت اندونزی توصیه‌ای برادارنه بیان کرد.

این زلزله 1500 نفر را کشته و هزاران نفر را مجروح و آواره کرده است.

شیخ زهیر جعید در این دیدار مطالبی را بیان کرد که در زیر می آید:

این حادثه غم انگیز که چهار سال گذشته رخ داد، تعداد زیادی قربانی گرفت که همچنان شمار زیادی از آن زیر آوارها هستند.

نکته اول:من از جانب جبهه عمل اسلامی به رئیس جمهور، دولت و ملت اندونزی تسلیت می گویم و اگر ما مسلمان واقعی باشیم باید این مصیبت را درک کنیم و با برادران اندونزی احساس همدردی کنیم.

من از همین جا از تمامی مسلمانان در کشور های عربی و اسلامی می‌خواهم که برای قربانیان طلب رحمت و آمرزش، برای مجروحان طلب شفا و برای آوارگان طلب سرپناه و امنیت کنند.

ما از مسلمانانی که توانایی دارند می خواهیم که به ملت مصیبت دیده اندونزی کمک کنند که این صدقه جاریه است.

نکته دوم: ما به عنوان جبهه عمل اسلامی با مسلمانان در چین، روسیه و بسیاری از کشور های جهان در اتباط هستیم و این پیام را به برادرمان در اندونزی می فرستیم و می‌گوییم: ما باید بر اساس شرع و بر اساس فهممان از قرآن و سنت نبوی، شهروندی صادق و از طریق اعمال اسلامی صحیح الگویی نیکو باشیم، نه اینکه از طریق افراطی گری و همراهی با افکاری که به قیام علیه حکومت و ایجاد آشوب دعوت می کنند، عمل کنیم.

ما باید حکومت خود را در اندونزی قدرتمند سازیم تا از منافع ملت حمایت کند، لذا به عنوان جوان مسلمان باید در کنار حکومتمان بایستیم.

آقای سفیر! با محبت و همکاری می‌توانیم اصلاح و خیر را که هدف همگی ما است محقق سازیم و خدواند کسی را بیشتر دوست دارد که سودش برای آفریده ها بیشتر است، لذا اگر خواستیم عبادت حقیقی داشته باشیم، باید با قول و عمل باشد نه اینکه تنها ظاهر را حفظ کنیم.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha