پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
مرکز اسلامی در شهر تگزاسی، میزبان روز درهای باز برای غیرمسلمانان بود

حوزه/ در روز درهای باز که در مرکز اسلامی شهر کالج استیشن در تگزاس برگزار شد، حضار شرکت کننده دانشجو و غیرمسلمان از بخش های مختلف مسجد، نمازخانه و غرفه های خوشنویسی عربی بازدید به عمل آوردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، به نقل از theeagle، مرکز اسلامی شهر کالج استیشن، واقع در ایالت تگزاس آمریکا میزبان روز درهای باز بوده و داوطلبان مسلمان در این مسجد درباره اسلام و آموزهای دینی با شهروندان آمریکایی بازدیدکننده صحبت کردند.

اسامه قریشی از دانشجویان دانشگاه «تگزاس ای اند ام» و عضو مرکز اسلامی، که خطاط می باشد، با نوشتن خوشنویسی های زیبای عربی بازدیدکنندگان را سرگرم کرده، می گوید: اسلام یک دین بت شکن است. ما دوست نداریم تصاویر صورت افراد را بکشیم، گذاشتن تصاویر چهره در مسجد کار خطرناکی است زیرا ممکن است به بت پرستی منجر شود. به همین جهت هنر خوشنویسی گسترش یافته و کلام خدا را برجسته می سازد.

وی که با استفاده از خوشنویسی اسلامی نام های غربی چون گراهام و ساموئل را به آثاری هنری تبدیل کرده، افزود: یک سخن معروف می گوید که «زیبایی شکوه و جلال حقیقت است» برای یک مسلمان چه چیزی حقیقی تر از کلام خدا می تواند باشد؟ به همین جهت نیز خوشنویسی به یک هنر ارزشمند در اسلام تبدیل شده است.

غرفه خوشنویسی تنها یکی از برنامه های مرکز اسلامی بود.

در این مراسم ده ها مرد و زن غیرمسلمان کفش هایشان را در آورده و به سالن نمازخانه مسجد وارد شدند. به محض ورود با شیرینی های گرم که اعضای مسجد پخته بودند از آنان استقبال شد. به زنان پوشش اسلامی تقدیم شد و بازدیدکنندگان همچنین بروشورهایی درباره جنبه های مختلف دین به زبان انگلیسی دریافت کردند.

گفتنی است هر ترم تحصیلی مرکز اسلامی با برگزاری نشست هایی نه تنها برای دانشجویان مسلمان بلکه برای غیرمسلمانان، آن ها را با دین اسلام آشنا ساخته و فرصتی برای آن ها به منظور آشنا شدن شان با دین اسلام فراهم می سازد.

آمریکایی ها اسلام را نمی شناسند

معاذ عدلانی یکی دیگر از اعضای هیات مدیره مرکز اسلامی و عضو انجمن اسلامی "دانشگاه تگزاس ای اند ام" می گوید: می توان گفت که اکثریت دانشجویان هیچ چیز راجع  به اسلام و مسلمانان نمی دانن و فرهنگ مدرن آمریکایی آن ها را دربرگرفته است.

وی افزود: منفکر می کنم بسیاری از مردم چیزی را که در رادیو تلویزیون می بینند یا می شنوند باور می کنند. بسیاری از آن ها تحقیقات نمی کنند. به همین دلیل ما رویدادهایی برای آموزش درست مردم برگزار می کنیم.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha