جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
روز درهای باز مسجد شهرستان لیش در جمهوری ایرلند برگزار می شود

حوزه/ جامعه اسلامی شهرستان لیش در جمهوری ایرلند، در روز درهای باز مسجد از مردم محلی دعوت به عمل آورده است. در این مراسم در کنار آشنایی با دین و مذهب مسلمانان، سنت ها و فرهنگ های اسلامی نیز به نمایش گذاشته خواهند شد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از leinsterexpress، مسلمانان ساکن شهرستان لیش در جمهوری ایرلند از مردم و غیرمسلمانان برای شرکت در روز درهای باز مسجد که قرار است این آخر هفته برگزار شود، دعوت به عمل آوردند.

برگزارکنندگان می گویند که از مردم محلی برای بازدید از سبک زندگی مسلمانان ایرلند استقبال می کنند و این مراسم را فرصتی برای به اشتراک گذاشتن و تجربه باورها و فرهنگ های همدیگر تلقی می کنند.

جدا از به دست آوردن بینش درباره دین اسلام و تور بازدید از بخش های مختلف مسجد، غیرمسلمانان  همچنین می توانند برخی جنبه های دیگر زندگی مسلمانان از جمله خوشنویسی اسلامی، نقاشی صورت، حنا گذاری و  آثار هنری اسلامی را مشاهده نمایند. غذاهای سنتی لذیذ و حلال نیز به بازدیدکنندگان داده می باشد تا طعم سبک زندگی اسلامی را تجربه کنند.

برگزارکنندگان می گویند: این فرصتی برای مردم است تا به ما مراجعه کرده و سئوالات شان را در خصوص اسلام و مسلمانان بپرسند؛ روز درهای باز همچنین با اطلاعات عمومی، تاریخ، آثار هنری، هنرهای دستی و ادبیات مرتبط با اسلام و مسلمانان کامل می شود.

به گفته برگزارکنندگان یک جلسه مباحثه کوتاه نیز گذاشته خواهد شد، تا اعضای جامعه بتوانند به بحث پرداخته و سئوالات شان را بپرسند.

روز درهای باز قرار است شنبه 1 دسامبر 2018 در مرکز اسلامی پورت لیش در جاده دوبلین از ساعت 12 ظهر تا 5 بعد از ظهر برگزار شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha