سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حوزه

حوزه/ نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی گفت: آمریکا به این نتیجه رسیده که از راه تنظیم قراردادهای بین المللی قدرت ایران را مهار کند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین احمد سالک، ظهر امروز در جمع روحانیون، در مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان به مناسبت 13 آبان گرامیداشت روز ملی مبارزه با استکبار اظهار کرد: روز 13 آبان روز مبارزه با استکبار است و این مسئله باید تا ظهور حضرت حجت زنده و پویا باشد.

وی با بیان اینکه سپاه اصفهان افتخاردارد که اولین لانه جاسوسی امریکا را در اصفهان شناسایی کرد، گفت: در آن زمان وی فرمانده سپاه اصفهان بوده که براساس تلاش جوانان مومن و انقلابی تعدادی از آمریکایی ها که قصد خروج از کشور را با تجهیزاتی داشتند، توسط نیروهای سپاه دستگیر و یک ماه دراختیار سپاه اصفهان بودند و سپس  به دستور آیت الله شهید بهشتی به لانه جاسوسی تهران منتقل کردیم.

*دو عامل مستکبر شدن از منظر قرآن

نماینده مردم اصفهان در مجلس تصریح  کرد: اگر استکبار را در قرآن ریشه یابی کنیم به دو ریشه اصلی می رسیم که  چه دلایلی باعث می شود کسی مستکبر شود، عامل اول احساس بی نیازی است، که می تواند نشأت گرفته از مادیات باشد.

وی بیان کرد: عامل دوم این است که  انسان مستکبر بر گناه اصرار می کند خاصه بر گناه کذب ودروغ پافشاری دارد، این دوعامل می تواند مستکبر را در حد یک فرد یا خانواده یا کشور سوق دهد.

حجت الاسلام والمسلمین سالک با اشاره به آیه 77سوره توبه که نفاق، مخالفت با وعده های الهی و دروغ  را سه عامل مستکبرین دانست، گفت: با بررسی جهان هستی متوجه می شویم چنین اتفاقی در جهان ما افتاده است.

وی تاکید کرد: امروزه شیطان بزرگ با لابی یک هزار و 100نفره صهیونیستی در جهان با ابزارهای قدرت، تمام قد در مقابل نظام جمهوری اسلامی به رهبری آیت الله خامنه ای رهبر معظم انقلاب ایستاده است.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس با بیان اینکه خطبه 10 نهج البلاغه مطالب قابل تاملی دارد، گفت: معاویه همه ابزار و قدرت خود را بسیج کرد که اندیشه حضرت امیر(ع) را از بین برود و امروز هم شیطان بزرگ با لابی صهیونیست و بسیج همه قدرت نرم وسخت  خود در پی از بین بردن نظام جمهوری اسلامی ایران است.

 وی ابراز کرد: امروز شیطان بزرگ با تمام قدرت خود به واقعه به جنگ  نظام جمهوری اسلامی ایران آمده است، ملت ایران به تعبیر امام راحل سیلی به آمریکا زد که 40 سال دشمن را به درد آورده  و امروز رهبر معظم انقلاب هم با تدوین وتنظیم برنامه 50 ساله الگوی اسلامی و پیشرفت، سیلی محکم تری به دشمن زده اند.

*انقلاب اسلامی چون واقعه عاشورا، یک واقعه هست

حجت الاسلام والمسلمین سالک تصریح کرد: ما میان واقعه وحادثه تفاوت قائل هستیم، انقلاب اسلامی چون واقعه عاشورا، یک واقعه هست، ولی اتفاقات داخل آن حادثه هستند که می تواند شیرین ویا تلخ باشد.

وی افزود: آمریکا درصدد ضربه زدن به اصل واقعه هست واین محقق نمی شود مگر آنکه جامعه طرفدار واقعه انقلاب اسلامی ما از درون بپوسد، برای این برنامه آمریکا طراحی داشته که موفق نشده، ولی  نیمه‌پیشرفت هایی داشته که نخست ایجاد شبکه نفوذ در داخل کشور و چه بسا در حوزه های علمیه است.

*نفوذ در حوزه های علمیه و روحانیون طراحی دشمن است

نماینده مردم اصفهان در مجلس یادآور شد: نفوذ به انحای مختلف و به شکل های متعدد چون تربیت روحانی سکولار و  وابسته به غرب و... ایجاد شیعه لندنی و اسلام آمریکایی و تحریف و منحرف ساختن حوزه های علمیه جزو برنامه های دشمن است.

وی متذکر شد: دفاع مقدس به ایران عزت داد و آمریکا از طریق جنگ تحمیلی و فتنه و توطئه به اهداف خود نرسید، بنابراین آمریکا به این نتیجه رسیده که از راه تنظیم قراردادهای بین المللی قدرت ایران را مهار کند که از جمله آن سند 2030 برای کنترل تربیت نوجوانان، سپس معاهده ipc برای کنترل انرژی و تنظیم FATFبرای کنترل تراکنش های مالی بوده است.

وی بیان کرد: نفوذ در اندیشه ها، مهار وکنترل قدرت ایران و زدن خیمه ستون نظام یعنی ولایت فقیه از جمله اهداف تنظیم قراردادهای بین المللی است.

*ارکان واقعه انقلاب مثلث سه ضلع رهبری، مردم و محتوای دینی است

حجت الاسلام والمسلمین سالک اذعان کرد: سخنان رهبری در روز گذشته چهارمحور اصلی داشت که محور اصلی امریکا بود که رو به شکست رفته، محور دوم موفقیت نظام جمهوری اسلامی ایران در این برهه، محور سوم ادعای با مدرک  و دلیل رو به افول وزوال رفتن قدرت آمریکا از سوی رهبری و محور آخر عدم اثرگذاری امریکا بر جوانان ایران براساسا میزان طراحی دشمن است.

وی اظهار کرد: ما در شرایطی هستیم که باید واقعیت انقلاب اسلامی را بشناسیم،ارکان این واقعه انقلاب مثلث سه ضلع رهبری، مردم و محتوای دینی است، ما باید با نفاق بجنگیم و در مقابل استکبار صف خود را مستحکم کنیم، دراین شرایط حوزه  علمیه یک وظیفه خطیر در تقویت  اندیشه های مردم دارد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha