جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
توکل

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین توکل گفت : سه ایستگاه در پل صراط وجود دارد که اولین آنها امانتداری و ارحام است و دومین ایستگاه نماز و سومین ایستگاه که خیلی خطرناک است سوال از حق الناس است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین سید رحیم توکل، صبح امروز در بین‌ بانوان ولایتمدار شهرستان خمینی شهر در دارالقرآن اهل البیت (ع) این شهر، اظهار کرد: مرگ و حیات دوپدیده الهی هستند، عالمی که در آن هستیم به عالم دنیا تعبیر می شود وب عد از مرگ وارد عالم برزخ می شویم و بعد از پایان دنیا وارد صحرای محشر شده و انسانهای صالح به بهشت جاویدان رهسپار می شوند وانسان های فاسد به جهنم واصل شده.

عضو خبرگان رهبری با بیان این مطلب که هر کس ی قرار باشد به یهشت برود از روی پل صراط باید رد شود افزود: همزمان باید به سوالات مطرح شده جواب دهد در این هنگام‌ فرشتگان الهی به استقبال او می آیند و سلام بر او می دهند که هر جلوه ای از جلوه های دنیا برایتان مهیا شد تسلیم نشدید و او را به بهترین درجه بهشت راهنمایی می کنند.

وی تصریح کرد: حال باید دانست در سه ایستگاه سوالات موردنظرکه پرسش می شود چیست؟ از ابن عباس روایت است که از ایست اول از امانت و رحم سوال می کنند که آیا به امانتها خائن بودی یا امین بودی و در ایست دوم از نماز سوال می شود و در ایستگاه آخر که خیلی خطرناک است از حق الناس سوال می شود که جنبه اعتقادی دارد.

حجت الاسلام والمسلمین توکل هشدار داد: خانمها در بحث غیبت کردن باید مراقب باشند، آنجا سرزمین وانفسا است؛ جایی که شهید هم باید حق الناس را جواب بدهد، آگاه باشید قبل از سخن گفتن تفکر کنید.

وی افزود: چند سوال مطرح می شود که امانت چیست؟ صاحب امانت کیست وامانت دارها چه کسانی هستند؟ خدا با افراد امین چه برخوردی دارد و با افراد خائن چه برخوردی؟ هرکسی هر نعمتی دارد خداوند به او عنایت کرده است، مالک خداست و من امانتی هستم و باید امانتدار باشم خدا هر چه عنایت کرده باقید است اگر آنها را انجام دهیم امین هستیم درغیر اینصورت خائن محسوب می شویم.

عضو خبرگان رهبری با بیان روایت" القلب حرم الله ولاتسکن حرم الله غیر الله " «قلب حرم خداست و غیر جایگاهی ندارد» خاطرنشان کرد: قلب اگر تاریک شد نور جایگاهی در آن ندارد اگر در حریم قلب خدا جایگاه همیشگی پیدا کرد بدان آن را به صاحب اصلی سپرده ای و هر گاه دست این انسان به سمت آسمان بیاید خالی بر نمی گردد.

حجت الاسلام والمسلمین توکل در پایان گفت: در روایت است هر آنچه خدا فرمان داده عمل کننده باشی خداوند نیز به خواسته های بنده اش توجه دارد و طوری به کارهای روزمره برسید و برنامه ریزی کنید که کاری روی زمین نمانده باشد.
انتهای پیام /

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha