پنجشنبه ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۸ ذیقعدهٔ ۱۴۴۵ | May 16, 2024
وقف

حوزه/ حجت الاسلام زارع زاده با اشاره به برنامه های هفته وقف در استان یزد گفت: هر شش روز یک وقف در استان یزد شکل می گیرد و شکی نیست که در صورت حمایت از نهاد وقف می توان درآمد وقف را به ده برابر رساند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام حسین زارع زاده، مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد پیش از ظهر امروز در نشست خبری با اشاره به برنامه های هفته وقف در استان یزد گفت: نواختن زنگ وقف در مدارس، دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه استان یزد، تجلیل از مقام شهدا، نشست با فعالان اقتصادی و همچنین غبار رویی مزار شهدا از برنامه های هفته وقف در استان یزد است.

این مقام مسئول با بیان اینکه گسترش فرهنگ وقف راه حل بسیاری از مشکلات جامعه است، تصریح کرد: وقف می تواند شعار واگذاری خدمات به مردم را به رشته عمل درآورد.

وی خاطر نشان کرد: یکی از مشکلات اساسی در زمینه وقف که به یکی از موانع سرمایه گذاری بخش خصوصی تبدیل شده هزینه‌های سنگین برای صدور مجوز‌های لازم است که ان‌شاءالله این مسئله و مشکل نیز با همکاری نهادهای ذیربط حل و فصل شود.

حجت الاسلام زارع زاده با بیان اینکه در چند سال اخیر چند فقره وقف به صورت گروهی در استان انجام شده، افزود: هر شش روز یک وقف در استان یزد شکل می گیرد و شکی نیست که در صورت حمایت از نهاد وقف می توان درآمد وقف را به ده برابر رساند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان یزد با اشاره به نقش تاثیرگذار رسانه ها در گسترش فرهنگ وقف، گفت: خوشبختانه وقف در کل استان و حتی روستا‌ها به شکل‌های مختلف و گوناگون از جمله زمین کشاورزی، گلخانه، زمین اداری و مسکونی گسترش یافته است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha