چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام یعقوبی

حوزه/ نماینده ولی فقیه در خراسان شمالی گفت: مراسم اربعین و همایش پیاده‌روی میلیونی عاشقان اهل بیت (ع) تمرین و مشق ظهور و بسترسازی برای تمدن بزرگ اسلامی است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، حجت‌الاسلام والمسلمین ابوالقاسم، دوشنبه‌شب در دیدار با روحانیان مبلّغ اعزامی به اربعین حسینی، اظهار کرد: همایش میلیونی اربعین حسینی بار دیگر عظمت حضور در میدان را به اثبات رساند.

وی افزود: تجلیل مقام معظم رهبری از همایش پیاده‌روی اربعین به معنای امضا و تأیید این حرکت است، زیرا رهبری با سخنان گهربار خود به این حرکت میلیونی عاشقان و عارفان اهل بیت مهر تأیید زدند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی اضافه کرد: در شرایط ناگواری که دشمن همه شبکه‌های خود را علیه انقلاب اسلامی و تشیع بسیج کرده، اربعین به‌عنوان رسانه‌ای پربعد و پراثر در دنیا موج جدیدی ایجاد کرده و سال‌به‌سال گسترده‌تر می‌شود، به گونه‌ای که بسیاری از شیطنت‌های شبکه‌های منحرف را کمرنگ کرده و می‌کند.

رئیس شورای استانی حوزه علمیه خراسان شمالی تصریح کرد: درواقع مراسم اربعین و همایش پیاده‌روی میلیونی عاشقان اهل بیت(ع) تمرین و مشق ظهور و بسترسازی برای تمدن بزرگ اسلامی است.

وی با بیان اینکه اکنون و بعد از گذشت چند سال از اجرای ویژه این حرکت، اربعین حسینی ابهت و هیبت خاصی پیدا کرده، اضافه کرد: هیبت اربعین معنوی بوده و بر دل‌ها پرتو افکنده، زیرا مغناطیس و حوزه جاذبه اباعبدالله(ع) به‌اندازه‌ای گسترده است که از دورترین نقاط عالم افراد را به سمت کربلا جذب می‌کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین یعقوبی با اشاره به اینکه زیبایی‌های اربعین از کربلا الگوگیری کرده است، اظهار کرد: همان‌گونه که کربلا همه مدل انسان داشته و نمایشگاه عجیب و غریبی است، در اربعین هم الگوی کربلا دیده می‌شود و زائران امام حسین(ع) متنوع هستند.

استاد درس خارج حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با اشاره به فعالیت تبلیغی روحانیان در اربعین، گفت: در این سفر افراد با روحانیان ارتباط بیشتری می‌گیرند که این در دسترس بودن نعمت مهمی است و باید با استفاده حداکثری از آن در راستای ارتقای بعد معنوی و دینی مردم، قدردان نعمت و ظرفیت اربعین حسینی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha