پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله مکارم شیرازی

حوزه/ حضرت آیت الله مکارم شیرازی گفتند: باید زوایای مختلف حرکت عظیم معنوی اربعین در قالب های مختلف و مستندهای رسانه ای به تصویر کشیده شود تا عظمت و اعتبار آن به جهانیان نشان داده شود.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله مکارم شیرازی امروز در دیدار رئیس ستاد مرکزی اربعین و معاونان، با تقدیر از تلاش ها و اقدامات صورت گرفته به منظور خدمت رسانی به زوار، ابراز داشتند: خوشبختانه اربعین به یک مساله بزرگ اجتماعی و جهانی تبدیل شده است که آثار و برکات فراوانی به لحاظ سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و دینی دارد.

ایشان با تاکید بر حراست و پاسداری از این سرمایه عظیم معنوی که با خون دل ها به دست آمده، تصریح کردند: برنامه ریزی هایی که برای این مساله و خدمت رسانی به زوار می شود باید متناسب با این ظرفیت باشد.

معظم له با اشاره به حضور بیش از دو میلیون زائر ایرانی در برنامه راهپیمایی اربعین، تصریح کردند: این حجم از زائر یقینا برنامه ریزی بهتری را می طلبد؛ از سوی دیگر توجه داشته باشید هر برنامه بزرگ و با اهمیتی آسیب ها و آفاتی نیز دارد و باید آسیب های این حرکت را بررسی کرد و جلوی آن را گرفت، تا این که این نعمت بزرگ بدون آسیب نصیب مردم شود.

ایشان تاکید کردند: برنامه اربعین سال به سال گسترش پیدا می کند و مسئولان ستاد اربعین و دیگر دست اندرکاران باید آمادگی لازم را داشته باشند و تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

حضرت آیت الله مکارم شیرازی در ادامه با تاکید بر این که راهپیمایی اربعین سبب وحدت مسلمانان می شود و همین مساله موجب ناراحتی دشمنان شده، افزودند: آنها به دنبال هجمه و سمپاشی هستند؛ بنابراین با هوشیاری نباید بهانه دست دشمن داد.

ایشان با اشاره به بایکوت و سانسور برنامه بزرگ راهپیمایی اربعین در رسانه های غربی، خواستار تهیه مستندهای رسانه ای برای به تصویر کشیدن ابعاد مختلف این مانور دینی و مذهبی شدند و گفتند: باید زوایای مختلف حرکت عظیم معنوی اربعین در قالب های مختلف و مستندهای رسانه ای به تصویر کشیده شود تا عظمت و اعتبار آن به جهانیان نشان داده شود.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha