جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
بسیج اساتید

حوزه/ دبیرخانه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم در خصوص نامه آيت الله يزدي به آيت الله العظمي شبيري زنجاني و لزوم تکریم مرجعیت و علمای انقلابی حوزه های علمیه بیانه ای صادر کرده است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، دبیرخانه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم درخصوص نامه آيت الله يزدي به آيت الله العظمي شبيري زنجاني (دام ظلهما الوارف) و لزوم تکریم مرجعیت و علمای انقلابی حوزه های علمیه، نکاتی را  بیان داشته که به این شرح است:

  1.  تكريم، پاسداشت و رعايت حريم مرجعيت و علماء اعلام و انقلابی به‌عنوان قلّه های مرتفع اسلام و انقلاب اسلامی و پاسداران مكتب اهل‌بیت (علیهم‌السلام) مورد اتفاق همه حوزویان است.
  2. دفاع از جایگاه مرجعیت و مراجعِ گران‌قدر شیعه بر همگان به‌ویژه حوزویان، لازم و واجب است. ازاین‌رو صیانت از حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری زنجانی (دام‌ظله) که عالمی فرهیخته و مورد تائید جامعه محترم مدرسین حوزه علمیه قم هستند نیز بر همه روحانیان ضرورتی انکارناپذیر است.
  3. متأسفانه تنها دیدار و ملاقاتی از حضرت آیت‌الله‌العظمی شبیری (دام‌ظله) در فضای مجازی منتشر شد که توسط دیگران ترتیب داده‌شده بود و بدون هماهنگی با معظم له رسانه ای گشت. درحالی‌که ایشان پیش از آن با مقام معظم رهبری (دام‌ظله الوارف) نیز ملاقات داشته اند که رسانه ای نشده است.
  4. حضرت آیت‌الله يزدي (دامت بركاته) از فقيهان برجسته و مدرّسان باسابقه و از اَعلام و بزرگان حوزه علميه قم به شمار می آیند كه از پيشگامان نهضت و از شاگردان بنامِ حضرات آیات عظام: بروجردي، امام راحل و علامه طباطبايي (قدس الله اسرار هم) بوده‌اند؛ ازاین‌رو پاسداشت حرمت ايشان، پاسداشت فقاهت، مرجعیت و انقلاب اسلامي است.
  5.  حضرت آیت‌الله يزدي (دامت بركاته) همواره مورد عنایت امام راحل (ره) و از شخصیت‌های بزرگ انقلابی در مقابل طاغوت بوده است. ایشان در کوران حوادث فتنه، باصلابت نامه تاریخی خویش را نگاشت و استوار در مقابل فتنه اعلام مواضع کرد.
  6. نامه فقیهی به فقیه دیگر و بیان مطلبی مشفقانه نباید زمینه‌ای باشد برای انتقام‌گیری افرادی که تحت لوای امام ارتزاق و با رفتار اشرافیگری خلاف سیره روشن امام رفتار می‌کنند.
  7.  سران فتنه و ایادی آنان بدانند که نمی‌توانند با سوءاستفاده از جلسه‌ای خاص بر خیانت خود سرپوش بگذارند و آنان را تطهیر کنند.
  8. برخی رسانه‌ها و کسانی که در مورد توهین به معتقدات و مقدسات، لیبرال و آزاداندیش می‌شوند، چگونه اظهارنظر عالمی در مورد بزرگی از حوزه را جنایت تلقی می‌کنند!.
  9. اگر یکی از مراجع عظام در دفاع از نظام و خلاف مشی آنان مطلبی بیان فرمایند، برخی بی‌ادبانه‌ترین تعبیرات را مطرح می‌کنند ولی در جای دیگر سینه‌چاک مرجعیت می‌شوند! سؤال این است  که مراجع بزرگوار در ماههای اخیر بیشترین تأکید  و تذکر را در «رسیدگی به معشیت مردم، حذف ربا در سیستم بانکی، مخالفت با پذیرش معاهدات اجانب مانند: «اف ای تی اف» و تذکر نسبت به ضعف مدیریت اجرایی و غیره» داشته اند ولی این افراد و رسانه‌های مربوط از مرجعیت دفاع نمی‌کردند.
  10. با توجه به این که رهبر عزیز انقلاب مکرر خطر نفوذ را گوشزد نموده اند و دشمنان هم تنها راه مقابله با انقلاب اسلامی را ورود و حضور در خاستگاه انقلاب اسلامی یعنی حوزه‌های علمیه اعلام کرده‌اند از همه حوزویان بزرگوار در خواست می‌کنیم که به نیروهای نفوذی مجال شیطنت در حوزه‌های علمیه را ندهند.
  11. به همه دلسوزان دين و كشور، به‌ویژه فعالان سياسي و رسانه هاي متعهد، در اين شرايط حساس يادآور مي شويم ، با همگرايي و همافزايي و با بصيرت و هوشياري در مقابله با جنگ اقتصادي و رواني و رسانهاي جبهه استکبار جهانی به سركردگي آمريكا، هوشمندانه به وظايف خود عمل نمايند و همّت اصلي خود را در جهت تقويت اقتدار، اميد، انسجام، خدمت به مردم، تلاش براي حل مشكلات و شكست تحريمهای آمريكا صرف کنند.
  12. در پايان از همه حوزويان و دلسوزان حوزه و نظام اسلامی انتظار است با حكمت و دورانديشي در جهت تقویت مرجعيت و اركان انقلابی حوزه به‌ویژه جامعه محترم مدرسین، گام بردارند.

والسلام عليكم و رحمة الله و بركاته

دبیرخانه بسیج اساتید و نخبگان حوزه علمیه قم

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha