پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی - امام جمعه موقت تهران

حوزه/ خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: از مسئولین می خواهیم نسبت به اعتبار و ارزش پول ملی توجه و عنایت ویژه ای داشته باشند و باعث رنجش مردم نشوند و باید حداقل تمهیدات موثری را برای زوّاری که به راهپیمایی اربعین مشرف شدند، می اندیشیدند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام و المسلمین کاظم صدیقی در خطبه های امروز( 18 آبان 97) نماز جمعه تهران ضمن قدردانی از ملت و دولت عراق، مراسم اربعین را مانور وحدت بخش توصیف کرد و اظهارداشت: مراسم اربعین مانور وحدت میان ایران و عراق و دیگر کشورهای اسلامی در جهان است، دشمنان اسلام همواره میان کشورهای اسلامی تخم نفاق و اختلاف را می افشانند.

وی با اشاره به برگزاری مراسم باشکوه اربعین حسینی، افزود: چه مانور و همایشی بود مراسم اربعین؛ واقعا آنگونه که مقام معظم رهبری فرمودند «این اجتماع عظیم جهانی توصیف ناپذیر است. اجتماعی که در گذشته و عصر ما چنین چیزی نبوده و نیست». این اجتماع خود جوش است و از عشق مردم بر می آید. لذا از خدا تشکر می کنیم که دلها را از محبت امام حسین(ع) مملو کرده که اینگونه مرد و زن به سمت این مراسم با همه سختی هایی که دارد، حرکت می کنند و این به نوعی شکست تفکر اشرافی گری، رفاه زدگی و مادی گرایی در جهان است. 

خطیب موقت نماز جمعه تهران تصریح کرد: در این مراسم هر فردی ساخته می شود؛ کلاس تحمل سختی ها و فشارها است. کلاس خودسازی است و از طرف دیگر مانور وحدت است. وحدت میان ایران و عراق و دیگر کشورهای اسلامی در جهان. دشمنان اسلام همواره میان کشورهای اسلامی تخم نفاق و اختلاف را می افشانند که این بار هم دیدید که این نمایش وحدت نقشه آنها را خنثی کرد. 

وی با بیان اینکه وحدت میان شیعه و سنی و دیگر ادیان از دیگر نکات مراسم اربعین است، افزود: دیدید که شیعی و سنی هر دو در کنار هم بودند و از طرفی هم مسیحیان هم در این مراسم حضور داشتند که نشان از وحدت میان همه محبان اهل بیت (ع) در جهان بود که حول محبت امام حسین (ع) گرد هم آمده بودند. 

امام جمعه موقت تهران تصریح کرد: راه علاج همه گرفتاری ها و مشقت های امت اسلام فقط در سایه وحدت و انسجام برطرف خواهد شد.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی ادامه داد: از برکات دیگر اجتماع عظیم اربعین این بود که به وضوح دیدیم هیچ کس طلب کار نیست و همه بدهکار امام حسین(ع) و زوار حضرت بودند. هیچ مساله ای در آن نیست؛ نه مساله پُست و مقام است و نه پول که این همان جامعه اسلامی است که دین ما نوید آن را در حکومت امام زمان(عج) داده است.

امام جمعه موقت تهران با بیان اینکه ما از دولتمردان عراق و از مردم عاشق امام حسین(ع) آن کشور که از سابقون این مسیر هستند، کمال تشکر را داریم، گفت: از کلیه کسانی که موکب ها را برپا کردند، پذیرایی کردند، کسانی که در تامین امنیت مراسم نقش داشتند، نیروی انتظامی و دیگر عزیزان تشکر می کنم.

خطیب موقت نماز جمعه تهران گفت: از مسئولین می خواهیم نسبت به اعتبار و ارزش پول ملی توجه و عنایت ویژه ای داشته باشند، همچنین تمهیداتی را برای زوّاری که به راهپیمایی اربعین مشرف شدند، می اندیشیدند، انتظار می رود برای سال های بعد مشکلی در این موضوعات نداشته باشیم و همانند امسال دیگر این مساله دچار رنجش ایرانی ها نشوند. 

حجت الاسلام والمسلمین صدیقی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به حضور گسترده مردم در راهپیمایی 13 آبان، خاطر نشان کرد: این روز خاطره 3 اتفاق را در اذهان زنده می‌کند؛ اول تبعید حضرت امام(ره) به خاطر اعتراض به قانون کاپیتولاسیون بود. ما امروز از مسئولان درخواست داریم که قوانین ذلت‌بار را دنبال نکنند. FATF دنباله همان کاپیتولاسیون است و رهبر معظم انقلاب فرمودند «آنها این قوانین را برای استعمار می‌نویسند». از شورای نگهبان تشکر می‌کنیم که خواست مردم و انقلاب را برآورده کرد. ما باید به جای اعتماد به این و آن از ظرفیت جوانان و ظرفیت‌های داخل کشور استفاده کنیم.

امام جمعه موقت تهران ادامه داد: خاطره دوم 13 آبان، کشته شدن دانش‌آموزان در سال 57 به دست رژیم شاه بود و حادثه سوم تسخیر لانه جاسوسی آمریکا به دست دانشجویان پیرو خط امام(ره) بود. حضرت امام(ره) در تایید این کار دانشجویان گفتند کار خوبی کرده‌اید و‌ آن را دامه دهید.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با بیان اینکه در جریان تسخیر لانه جاسوسی، آمریکا برای اولین بار در جهان تسخیر شد، تصریح کرد: یک ملت توانست هیمنه آمریکا را زیر سؤال ببرد و زیر پا له کند و این ضرب شستی از سوی جوانان ما بود که موجب اقتدار و عظمت انقلاب شد.

امام جمعه موقت تهران اضافه کرد: 13 آبان امسال با توجه به تحریم‌های آمریکا شرایط خاصی داشت. آنها با اعمال تحریم می‌خواهند سر جهان را کلاه بگذارند. 40 سال است که ما را تحریم کرده‌اند اما امروز ما شاهد موشک، دانش و شرکت دانش‌بنیان هستیم و هواپیمای جنگی و پهباد می‌سازیم و همه نیازهای داخلی را تامین می‌کنیم که این از برکات تحریم بوده است.

وی ادامه داد: آمریکایی ها در این 40 سال به ما حمله کرده و جنگ را بر ما تحمیل کردند و هر نوع جنگ تبلیغاتی و اقتصادی که توانستند علیه ما به راه انداختند، اما در این مصاف برنده اصلی مردم ایران و انقلاب اسلامی بوده است و امروز اقتدار و نفوذ منطقه‌ای ما با 40 سال پیش قابل مقایسه نیست و آمریکا در حال پسرفت است.

امام جمعه موقت تهران افزود: آمریکا آن هیمنه سابق را ندارد و در دیپلماسی عمومی هم شکست خورده و ملت‌ها نفرتشان از آن بیشتر شده، اما محبوبیت ما و توسعه جبهه مقاومت و شکستن سد داعش، موجب عظمت انقلاب شده است.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی با اشاره به تحولات منطقه گفت: محکومیت شیخ سلمان در بحرین کار ننگینی بود و مقاومت یمن هم قابل ستایش است، اما این کشور هم‌اکنون با شرایط اقتصادی و بهداشتی وخیمی دست و پنجه نرم می‌کند.

حجت الاسلام و المسلمین صدیقی در بخش پایانی سخنانش پیرامون نزدیکی به خدا و سبک زندگی انسان های مومن، اظهارداشت: انسان های مومن انسان هایی هستند که خودشان را وجود خداوند می دانند و همه کار آنها برای رضای خدا انجام می شود و اینها می دانند که از خود هیچ ندارند و هر چه هستند همه از خداوند است.

وی گفت: اگر شما خداوند را یاری کنید خداوند هم شما را یاری می دهد، شما حرکت کنید و عطش خود را برای رسیدن به خدا و نزدیکی به او نشان دهید، خداوند هم این مساله را می بیند و نصرت خود را به شما می دهد. خداوند را راضی کنید دیگران هم راضی می شوند، هر کسی رابطه خود را با خدا اصلاح کند خدا هم رابطه او را با دیگران اصلاح می کند.

انتهای پیام   313/17

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha