پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ |۸ شوال ۱۴۴۵ | Apr 18, 2024
علم

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه جعفریه سرایان گفت: امروز طلاب و روحانیون باید آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را در جامعه به خوبی تبیین و تبلیغ کنند که جلوی کمرنگ شدن عزت و اقتدار جمهوری اسلامی که دشمنان سعی به انجام آن دارند را بگیرند.

حجت الاسلام میری مدیر مدرسه علمیه جعفریه سرایان در گفت و گو با خبرنگار «حوزه» در بیرجند، اظهار داشت: حوزه های علمیه و روحانیت می توانند با آگاهی بخشی به مردم، نجات دهنده ی جامعه و بشریت از انحراف و تباهی باشند.

وی افزود: امروز طلاب و روحانیون باید آرمان ها، ارزش ها و دستاوردهای انقلاب را در جامعه به خوبی تبیین و تبلیغ کنند که جلوی کمرنگ شدن عزت و اقتدار جمهوری اسلامی که دشمنان سعی به انجام آن دارند را بگیرند.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه سرایان، طلاب با بصیرت را موفق تر دانست و تصریح کرد: طلاب و روحانیون نقش مهمی در روشنگری فکری و سیاسی دارند که باید علاوه بر تحصیل، وظیفه نشر علوم اسلامی و معارف غنی آن را برعهده دارند تا شبهاتی که دشمن در فکر مردم می اندازد را پاسخ دهند .

حجت الاسلام میری خاطرنشان کرد:  خلوص نیت و داشتن اخلاص مهم ترین خصلت یک طلبه و روحانی است که اگر کسب علم برای رضای خدا باشد، موجب ترقی انسان خواهد شد در غیر این صورت، علم مانعی برای ترقی معنوی انسان می شود.

وی با بیان اینکه نقش روحانيون در اثرگذاری فکری و فرهنگی جامعه مهم است، تاکید کرد: روحانیون و طلاب می توانند با تقویت جنبه هاي دينی و فرهنگی نقش مهمی در جهت دهی افکار عمومی جامعه داشته باشند.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه سرایان با اشاره به اهمیت مسئله ساده زیستی در اسلام، گفت: اسلام، مردم و مسئولان را تشویق به داشتن زندگی ساده و سالم می کند.

حجت الاسلام میری با بیان این که غربی ها بر این تصورند که دین جدای از سیاست است، ابراز داشت: دین اسلام خارج از مسائل سیاسی، فرهنگی، اجتماعی و اقتصادی نیست بلکه ارائه دهنده راهکاری برای پیشرفت در این زمینه است.

مدیر مدرسه علمیه جعفریه سرایان در پایان گفت: روشنگری و هدایت مردم به خصوص نسل جوانان، وظیفه خطیری است که بر دوش روحانیان و طلاب قرار دارد که این قشر از جامعه باید با صبر و بردباری در راستای هدایت جوانان قدم بردارند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha