پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله العظمی جوادی آملی در دیدار با رئیس کل ستاد مبارزه با مواد مخدر

حوزه/ حضرت آیت الله جوادی آملی گفتند: آمار چندین میلیونی پرونده های موجود در دستگاه قضایی و آمار بالای نابسامانی های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد، نشانه وجود فقر اخلاقی در جامعه است

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، حضرت آیت الله جوادی آملی امروز در دیدار اسکندر مومنی، رئیس ستاد مبارزه با مواد مخدر در سخنانی با تاکید بر تقویت مرزهای کشور، اظهار داشتند: باید مرزهای کشور بیش از پیش تقویت شود، اگر مرزهای خود را آباد کنیم و بیکاری و فقر را آن مناطق بر طرف نماییم، نقش به سزایی در جلوگیری از ورود مواد مخدر به کشور خواهد داشت.

ایشان ادامه دادند: تنها دیوار کشیدن در مرز کافی نیست، در سراسر مرزهای کشور باید کشاورزی، دامپروری و صنعت توسعه یابد تا جایی که خود مرزنشینان احساس کنند که نفع آنها در حراست آنها از مرزهاست و عضو فعالی از ستاد شما باشند.

معظم له خاطرنشان کردند: طبق نقل کلینی، پیامبر(ص) فرمود خدایا بین مردم و نان مردم جدایی مینداز! در اینجا نان به مفهوم اقتصاد مردم است، حضرت می فرماید خدایا  بین مردم و اقتصاد مردم جدایی مینداز، چرا که دینداری بدون اقتصاد سخت است.

حضرت آیت الله جوادی آملی ابراز داشتند: کشف زیاد مواد مخدر افتخار آفرین نیست و نشانه وجود فراوانی آسیب است؛ اگر ما با وجود سرمایه هایی مانند قرآن و عترت، نتوانیم کشور را اداره کنیم و از این آسیبها جلوگیری نماییم حقیقتا خسارت است.

ایشان فقر اخلاقی را از عوامل مهم گسترش معضلات اجتماعی دانستند و اظهار داشتند: آمار چندین میلیونی پرونده های موجود در دستگاه قضایی و آمار بالای نابسامانی های اجتماعی همچون طلاق و اعتیاد، نشانه وجود فقر اخلاقی در جامعه است در نتیجه باید اخلاق در جامعه از طریق «رُحَماءُ بَينَهُم» تقویت شود تا جامعه بتواند در برابر آسیب ها مصونیت پیدا کند.

 

  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha