جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اشغالگران  اسرائیلی مانع از بازسازی مهدکودک در شهر الخلیل شدند

حوزه/ کمیته ساخت و ساز شهر الخلیل در کرانه باختری می گوید که صهیونیست ها بارها جلوی تیم بازسازی آن ها را گرفته و مانع از نوسازی نهادهای فلسطینی می شوند.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از middleeastmonitor، صهیونیست ها مانع از بازسازی یک مهدکودک فلسطینی در شهر الخلیل در کرانه باختری اشغالی شدند.

کمیته ساخت و ساز شهر الخلیل در گفتگو با سایت خبری قدس پرس گفته است، اشغالگران اسرائیلی به زور جلوی تیم بازسازی را که قصد داشته اند سقف یک مهدکودک را در ساختمان السریع در نزدیکی مسجد ابراهیمی، تغییر کنند گرفته اند.

این کمیته اعلام کرد: صهیونیست های اشغالگر تاکنون بارها از انجام عملیات بازسازی آن ها برای ساختمان ها و موسسات قدیمی جلوگیری کرده اند.

گفته می شود هم اکنون صدها شهرک نشین اسرائیلی در قلب شهر الخلیل و زیر نظارت شدید نظامیان اسرائیلی در میان جمعیت 200 هزار نفری فلسطینیان سکونت دارند. اسرائیل تلاش بسیاری به کار بسته که شهر الخلیل، که در آن مسجد ابراهیمی، محل دفن حضرت ابراهیم(ع) قرار گرفته را یهودی سازی کند.

مسجد ابراهیمی مکانی است که هم برای مسلمانان و هم یهودیان مقدس است و برای دهه ها به خاطر تمامیت طلبی های اسرائیلی ها، صحنه خشونت و کشتار مردم بی گناه  فلسطین بوده است. پس از اینکه یک شهرک نشین اسرائیلی آمریکایی تبار به کشتار 29 نمازگزار فلسطینی در سال 1994 در این مسجد اقدام کرد، صهیونیست ها این مسئله را بهانه ای برای جداسازی و تقسیم مسجد به دو بخش کردند. آن ها همچنین بخش های زیادی از خیابان های اصلی این منطقه را به روی مردم فلسطین بستند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha