جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
جلسه وحدت حوزه و دانشگاه

حوزه/ نخستین جلسه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه امروز در مدیریت حوزه علمیه مازندران برگزار شد

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از مازندران، نخستین جلسه دبیرخانه وحدت حوزه و دانشگاه، امروز در مدیریت حوزه علمیه مازندران برگزار شد.

 این دبیرخانه که به همت مدیریت حوزه علمیه مازندران شکل گرفته است با هدف تحقق عملی وحدت این دو نهاد مهم علمی کشور در حوزه علمیه استان آغاز به کار کرده است.

حجت الاسلام والمسلمین محمود ابوترابی، مدیر حوزه علمیه مازندران در این جلسه با مهم ارزیابی کردن جایگاه حوزه و دانشگاه در رشد و تعالی جامعه بر ضرورت تحقق عملی وحدت این دو رکن علمی کشور شد.

عضو شورای حوزه علمیه مازندران با بیان این که امام خمینی(ره) به دلیل اهمیت جایگاه این مجموعه در کشور روزی را در کشور به عنوان روز وحدت حوزه و دانشگاه نامگذاری کردند، افزود: به طور حتم تعامل و ارتباط مستمر این دو رکن علمی علمی موجب پیشرفت و توسعه کشور درعرصه های مختلف خواهد شد.

وی با اشاره به این که دشمنان اسلام و انقلاب از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی به دنبال ایجاد اختلاف و تفرقه میان این نهاد علمی کشور بودند، خاطرنشان کرد: اما بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی با نامگذاری روزی به نام وحدت حوزه و دانشگاه توطئه دشمنان را خنثی کردند.

حجت الاسلام والمسلمین ابوترابی با تأکید براین که حوزه های علمیه و دانشگاه های در نهضت انقلاب اسلامی نقش محوری را عهده دار بودند، افزود: امروز نیز نقش و جایگاه این دو نهاد مهم کشور در حفظ و تقویت انقلاب بسیار حائز اهمیت است.

مدیر حوزه علمیه مازندران در بخش پایانی سخنان خود از آمادگی کامل این مجموعه به منظور تعامل بیشتر با دانشگاه های استان، به منظور رشد و غنای علمی و دینی خبر داد.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha