پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
انقلاب اسلامی

حوزه/ همایش ملی «انقلاب اسلامی؛ کارآمدی، فرصت ‌ها و چالش‌ ها» به مناسبت چهلمین سالگرد پیروزی انقلاب اسلامی ایران با همکاری نهادهای حوزوی در دانشگاه تبریز برگزار می‌ شود.

دبیر اجرایی همایش انقلاب اسلامی،در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در تبریز، با بیان اینکه این همایش علمی و دانشگاهی است، تصریح کرد: این همایش در راستای پرداخت علمی به کارنامه‌ چهل ساله انقلاب اسلامی با همکاری نهادهای حوزوی و دانشگاهی استان آذربایجان شرقی در سطح ملی برگزار می‌ شود.

حجت ‌الاسلام سعید علیزاده با اشاره به محورهای همایش گفت: «گفتمان انقلاب اسلامی و کارآمدی» یکی از محورهای این همایش است که شامل موضوعاتی چون «مشارکت سیاسی، کارآیی و اثربخشی دولت، انقلاب اسلامی و توزیع قدرت، انقلاب اسلامی و حقوق شهروندی، انقلاب اسلامی و حاکمیت قانون، انقلاب اسلامی و قانونگذاری، انقلاب اسلامی و پاسخگویی، انقلاب اسلامی شفافیت، انقلاب اسلامی و عدالت، انقلاب اسلامی و حوزه عمومی» و... است.

وی «گفتمان انقلاب اسلامی و فرصت‌ها» را محور دیگر این همایش دانست و ادامه داد: مردمی بودن نظام، انقلاب اسلامی و ایدئولوژی، پیشرفت‌های علمی، انقلاب اسلامی و جوانان، انقلاب اسلامی و امنیت، انقلاب اسلامی و وحدت ملی، انقلاب اسلامی و خودکفایی، انقلاب اسلامی و تمدن‌سازی، انقلاب اسلامی و بیداری اسلامی،  انقلاب اسلامی و هنر و... از جمله موضوعات این محور است.

دبیر اجرایی این همایش اظهار داشت: «گفتمان انقلاب اسلامی و چالش‌ها» دیگر محور این همایش است که شامل موضوعاتی چون انقلاب اسلامی و جهانی شدن، انقلاب اسلامی و سیاست هویت، انقلاب اسلامی و مبارزه با تروریسم، انقلاب اسلامی و تحریم، انقلاب اسلامی و فضای مجازی، انقلاب اسلامی و چالش نسلی، همگرایی یا واگرایی کشورهای اسلامی، موازی‌کاری نهادهای فرهنگی، موازی‌کاری نهادهای نظارتی، انقلاب اسلامی و اشتغال‌زایی و... است.

رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز با بیان اینکه محققان و پژوهشگران می توانند تا 30 آبان چکیده و تا 30 آذر اصل مقالات خود را به دبیرخانه این همایش واقع در دانشگاه تبریز، گروه معارف اسلامی ارسال کنند، خاطرنشان کرد: پرتال دریافت مقالات این همایش به نشانی اینترنتی CIR.tabrizu.ac.ir از یک هفته پیش فعال است.

وی با بیان اینکه این همایش در دهه فجر امسال برگزار می‌ شود، خاطرنشان کرد: کمیته علمی این همایش متشکل از 50 تن از اساتید بوده که بخشی از اساتید از دانشگاه تبریز و بخشی نیز از سایر دانشگاه‌ های استان و کشور هستند.

حجت الاسلام علیزاده هدف همایش را تبیین کارآمدی انقلاب اسلامی به صورت علمی در حوزه‌های مختلف دانست و اذعان داشت: برگزاری پیش نشست‌ های علمی در دانشگاه‌ های سطح استان، کرسی‌ های ترویجی و آزاداندیشی دانشجویی، برپایی نمایشگاه عکس، پوستر و اجرای نمایش و فیلم از برنامه های جانبی این همایش خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: نمایندگانی از این همایش در مدارس، مساجد و دانشگاه‌ ها حضور یافته و اقدام به برگزاری نشست، سخنرانی و طرح پرسش و پاسخ به صورت پایلوت خواهند کرد.

رئیس دانشکده الهیات و علوم اسلامی دانشگاه تبریز در پایان با بیان این‌که متولی اصلی این همایش دانشکده الهیات دانشگاه تبریز است، افزود: جامعة المصطفی العالمیه واحد تبریز، موسسه مطالعاتی و تحقیقاتی قفقاز، آناتولی و آسیای میانه و قریب به 20 مرکز علمی و دانشگاهی نیز در رابطه با برگزاری این همایش اعلام همکاری کردند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha