جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
وحدت

حوزه/ مدیر مدرسه علمیه لارستان رعایت دستورات اسلامی را یکی دیگر از عوامل وحدت دانست و گفت: اسلام دین رحمانیت، رحیمیت، معاشرت، اخلاق، رفتار، دوستی، دوست داشتن، محبت و مهربانی است، لذا اگر دستورات و منشورات دینی رعایت گردد هیچ‌گاه جامعه دچار اختلافات دینی نخواهد شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از شیراز، حجت الاسلام سید علی اکبر موسوی، به مناسبت فرا رسیدن هفته وحدت در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه هفته وحدت در سال ۹۷ از همه اهمیت و مزیت خاصی برخوردار است، اظهار داشت: با توجه به حرکت سخیف آمریکای جنایتکار لازم است در این سال وحدت همدلی و هم اندیشی بیشتر نمایان شود تا با اتحاد و همبستگی بیش از پیش مشت محکمی بر دهان یاوه گویان به سرکردگی استکبار جهانی و اسرائیل جنایتکار بکوبیم.

وی با بیان اینکه ملت ارزشمند ایران در این ۴۰ سال انقلاب اسلامی در تمام آزمایش و امتحانات با سربلندی و افتخار پیروز شده، افزود: ملت ایران در برابر تحریم های یک جانبه آمریکا با تأسی و پیروی از منویات مقام معظم رهبری به پیروزی خواهد رسید، همچنین باید به جهان ثابت کنیم که خواستن توانستن است و می‌توانیم با اتحاد و همدلی از ارزشهای خود دفاع کنیم.

مدیر مدرسه علمیه لارستان به عوامل وحدت و اتحاد اشاره و عنوان کرد: ایمان به خدا و اطاعت از او یکی از عوامل مهم و موثر در وحدت و اتحاد است خداوند متعال در جای جای قرآن کریم همه را به اتحاد دعوت کرده است و رسولان الهی این وظیفه مهم را به مردم ابلاغ کردند این است که امت اسلامی اعم از تشیع و تسنن با سرلوحه قرار دادن این امر مهم در ترویج و تبلیغ این موهبت الهی تلاش کند.

وی توجه به مشترکات را یکی دیگر از عوامل وحدت و اتحاد برشمرد و خاطرنشان کرد: این دو مذهب مشترکات بسیاری مانند توحید، نبوت، قبله، عبادات، اخلاقیات و احکام دارند، لذا لازم است با در نظر گرفتن مشترکات با مسالمت در کنار یکدیگر زندگی کنند.
 
حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حضور در مسجد و جماعات همدیگر یکی از عوامل وحدت و اتحاد میان مسلمانان و اهل تسنن و تشیع است، تصریح کرد: بر همه علمای تشیع و تسنن لازم است تا همت کنند و در جماعت و مساجد یکدیگر شرکت کنند و با اقتدا کردن به همدیگر وحدت و اتحاد عملی را در جامعه ایفا کنند.

وی رعایت دستورات اسلامی را یکی دیگر از عوامل وحدت دانست و تاکید کرد: اسلام دین رحمانیت، رحیمیت، معاشرت، اخلاق، رفتار، دوستی، دوست داشتن، محبت و مهربانی است، لذا اگر دستورات و منشورات دینی رعایت گردد هیچ‌گاه جامعه دچار اختلافات دینی نخواهد شد.

مدیر مدرسه علمیه لارستان با بیان اینکه اسلام دین اخلاق خوب است، ابراز کرد: یکی از صفات بارز پیامبر گرامی اسلام(ص) « انک لعلی خلق عظیم» است

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha