پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
سفر قریب الوقوع پاپ فرانسیس به مراکش برای تقویت روابط اسلام و مسیحیت

حوزه/ واتیکان اعلام کرده که پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک های جهان قصد دارد برای تقویت روابط مسلمانان و مسیحیان، در بهار سال آینده سفری به مراکش داشته باشد.

به گزارش گروه ترجمه خبرگزاری «حوزه» به نقل از عرب نیوز، پاپ فرانسیس، رهبر کاتولیک های جهان قصد دارد برای تقویت روابط میان اسلام و مسیحیت در ماه مارس آینده به کشور مراکش سفر کند.

واتیکان روز گذشته اعلام کرد، فرانسیس 81 ساله دومین پاپ کلیسای کاتولیک خواهد بود که به مراکش سفر می کند، پیش از وی جان پاول دوم بیش از سه دهه گذشته از این کشور بازدید کرده بود.

واتیکان اعلام کرد که او در سفرش در 30 و 31 مارس 2019 به کشور مسلمان نشین مراکش در شهرهای رباط و کازابلانکا اقامت خواهد داشت؛ به گفته واتیکان پاپ فرانسیس دعوت پادشاه مراکش و اسقف های آن را پذیرفته است.

پاپ فرانسیس تاکنون به چندین کشور مسلمان نشین از جمله ترکیه در سال 2014، آذربایجان در سال 2016 و مصر در سال 2017 سفر کرده است. جان پاول دوم در سال 1985 به مراکش سفر کرد. وی این سفر را فرصتی برای تقویت روابط میان مسلمانان و مسیحیان در جهان دانسته بود. جان پاول دوم نیز توسط پدر پادشاه کنونی مراکش دعوت شده بود که پس از آن درمقابل در سال 1991 از واتیکان بازدید کرد.

یک سایت مذهبی مسیحیان در این رابطه گفته است: سفر پاپ سابق به مراکش بیش از 30 سال گذشته بسیار خبرساز شد، چرا که این نخستین باری بود که یک پاپ رومی برای بازدید از یک کشور مسلمان توسط حاکم آن کشور و نه کلیساهای محلی دعوت می شد.

گفتنی است بیش از 99 درصد جمعیت مراکش را مسلمانان اهل تسنن تشکیل می دهند و بقیه مردم مسلمانان شیعه، مسیحیان و پیروان ادیان دیگر می باشند. براساس آمار روزنامه اینسایدر واتیکان، تنها بیش از 27 هزار مسیحی کاتولیک در این کشور سکونت دارند.

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha